Min nevø 3års fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2020

Lillek

Janey skriver:

Syge børn har selvfølgelig ikke legeaftaler, og det ville vores heller ikke få. 

Vi kommer ikke til at gå fuldstændig i isolation, og det er heller ikke det befolkningen er blevet bedt om. Vi minimerer vores sociale liv, men helt afskåret vil vi ikke være, så børnene leger stadig med nogle få udvalgte andre børn, som er den tilgang, vi er blevet rådet til. 

At ses med familie bliver der ikke noget af de næste 14 dage og os voksne ses heller ikke med venner eller kollegaer i den periode.

Nej det har syge selvfølgelig ikke.

Jeg tænker bare at der går noget tid før man bliver syg,og børn leger tæt deler legetøj osv Vi har ikke været i kontakt med nogle smittede så vidt vi ved. Hun har bare været i børnehave,indtil i mandags. Børnene i børnehaven kan lege på kryds og tværs og måske udvælge at lege med andre børn - og på den måde komme til at smitte (hvis det er COV19) Det er jo ikke til at vide når der ikke testes.. Er det en legeaftale værd..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Anonym

Vi hentet en liter mælk i ny og næ men ellers er vi hjemme de næste 14 dagen uden besøg og vi tager ikke ud og besøger nogen. 

vi er hverken syge eller andet og vi er ikke bange for at få smitten MEN det er de kronisk syge vi har tæt på livet VI har valgt at tage hensyn til så vi har valgt at sætte vores egne behov til side for at de forhåbentlig kan slippe for smitte og vi fortsat kan have dem i vores liv mange år endnu. 

ja det er træls for ungerne på 12, 11 og 6 år men det er der bare ikke noget at gøre ved. De to store plejer deres sociale omgang vis sociale medier og den yngste må nøjes med sine søskende og forældre - for alles skyld. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

Anonym skriver:

Vi hentet en liter mælk i ny og næ men ellers er vi hjemme de næste 14 dagen uden besøg og vi tager ikke ud og besøger nogen. 

vi er hverken syge eller andet og vi er ikke bange for at få smitten MEN det er de kronisk syge vi har tæt på livet VI har valgt at tage hensyn til så vi har valgt at sætte vores egne behov til side for at de forhåbentlig kan slippe for smitte og vi fortsat kan have dem i vores liv mange år endnu. 

ja det er træls for ungerne på 12, 11 og 6 år men det er der bare ikke noget at gøre ved. De to store plejer deres sociale omgang vis sociale medier og den yngste må nøjes med sine søskende og forældre - for alles skyld. 

Vi gør næsten det samme på undtagelse af min kære mand er arbejdsramt - derfor bliver det så også ham der køber ind 

Ja børnene på 9 og 12 synes det er kedeligt. Her er hvad den yngste skrev i sin dagbog i dag:

"Kære dagbog. vi sider her i dag pga corvid19 er komet til Danmark. I starten troede jeg det var fedt nok. Men jeg savner ren faktisk at være i skole. Og har lige fundet af at den første er i Danmark er død."

Ja de savner venner - ja de savner skolen (sjovt nok) - ja de savner fodbold, teater, garden osv. Men det er den lille bitte ofring vi giver for at få stoppet smitten. 

Min datter sidder i Italien, og vi følger derfor naturligt en del med der. Flere der nede sender opråb til os i Danmark og andre lande som først har fået smitten for kort tid siden. Alle opråb handler om: vi tog det ikke alvorligt, fastholdt fødselsdage, legeaftaler osv. Og nu er det for sent. 

Lige nu i Italien er det ikke "bare" de gamle og svage som ender på intensiv, det er friske mennesker på 40-50 år. Deres patient 0 er lige blevet rask efter lang tid lagt i koma - han var en forholdsvis ung mand, der løb marathon. Det her er alvorligt, og vi har stadig chancen for at begrænse smitten og flade den ud - og skulle det koste 14 dage uden legekammerater, så er det godt nok billigt sluppet. 

Der er så meget fantastisk man kan med sine børn uden de skal se andre børn - og så kan man også lege over facetime, gjorde min søn med sin ven, der var i karantæne og nu fortsætter de bare. 

Jeg håber virkelig alle vil komme ind i kampen, og vise det hensyn og give den respekt til et fornuftigt valg om at sørge for så mange som muligt kan passe på hinanden ved at være hver for sig. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej jeg ville ikke tage afsted...

undrer mig også over det med legeaftaler osv. jeg er ikke hysterisk. Men jeg har bare forstået det sådan, at man skal minimere sådan nogle ting? Så tænker hvis man leger på kryds og tværs.. så forlænger man vel det hele. 

Ved ikke om jeg har misforstået noget...

Anmeld Citér

13. marts 2020

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi har aflyst min datters 3 års fødselsdag på fredag. Det er jeg ked af, for hun har sådan glædet sig til at få gæster . Men hvis vi ikke gør hvad vi kan for at begrænse smitten, så kan de her 14 dage være ligemeget. Så er ‘arbejdet’ spildt. Vi handler ind og går i haven, skoven og på legepladsen, men ellers bliver vi hjemme.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 

Her hvor jeg bor i den ene del af min udlejers hus deler vi osse have så vis jeg valgte de ikke måtte lege sammen ville jeg ikke kunne lade min børn komme ud i haven. Hvilket da bare ville være dumt. 

Snakker med min svigerinde om fødselsdagen men tvivler på de vil forstå det da ingen i min familie tager det her særiøst desværre! 

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Her hvor jeg bor i den ene del af min udlejers hus deler vi osse have så vis jeg valgte de ikke måtte lege sammen ville jeg ikke kunne lade min børn komme ud i haven. Hvilket da bare ville være dumt. 

Snakker med min svigerinde om fødselsdagen men tvivler på de vil forstå det da ingen i min familie tager det her særiøst desværre! 

Jeg ville ikke være bekymret for to børn der leger sammen i haven, og slet ikke hvis det er det samme barn hver dag.

Udfordringen er når vi samles med nye hele tiden.

Bare et eksempel, vi skal have nødpasning i skoler og SFO. Jeg tænkte: det deler vi ligeligt. Men udmeldingen var: det skal være de samme voksne med den samme gruppe børn hver dag. For ellers er der for mange der potentielt kan blive smittet. 

Og det er der filmen knækker lidt for mig - vi er i en situation, som hverken er sjovt for skolebørnene, deres forældre eller deres lærere. Men alligevel møder jeg mange, der siger: jo jo men det er jo ikke os der er i risikogruppen. Nej men hvis vi var ligeglade med smitte af os (og meldinger fra Italien siger desværre at der er flere og flere under 50 der har behov for intensiv pleje, men dog ikke dør), der ikke er risikogruppen, hvorfor pokker har vi så lukket skoler, daginstitutioner osv.? Det er jo ikke for sjov, men fordi det vigtigste for Danmark (og andre lande) er sprede smitten ud, så vi ikke står med for mange intensive patienter i forhold til pladser på vores sygehuse.

Mine børn er jo også sammen, og deres far kommer hjem fra arbejde hver dag - det er jo lidt det samme som at nabos barn leger med dit. Men vi holder os væk fra sociale arrangementer, vi holder os væk fra storcentre osv. ikke for vores egen skyld (også sygdom er jo aldrig sjov), men for at støtte op om at inddæmme smitten og ikke mindst sørge for der ikke bliver et boom af mennesker, der har behov for at blive indlagt.

I Italien gik de netop fortsat til fødselsdage, på restauranter osv. Og tro mig det fortryder de nu.

Så leg endelig i haven, men hav respekt for, at man har taget nogle vidtgående tiltag netop for at vi ikke ender som Italien, og mød med så få som muligt. Synes selv 14 dage uden sociale arrangementer og en masse lege aftaler er en lille pris for, at vores sundhedsvæsen kan følge med og ikke skal stå med de umenneskelige valg som de står i i Italien: hvem skal vi ikke forsøge at redde?

Anmeld Citér

13. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Jeg forstår det godt med naboen. De siger jo at vi i husstandene ikke behøver begrænse fysisk kontakt og sådan ( ligeledes kommer alle i karantæne hvis blot en smittes). Men når I deler så meget og render frem og tilbage hos hinanden så går jeres forhold/og dermed smittehistorik ø nok ind under den kategori med husstand 

Din familie skal til at vågne op. Det er møg alvorligt det her, hver enkelt familie må gøre sit for at smitten ikke spredes, det gør ondt ja ( jeg har lige aflyst min søns barnedåb/1 års fødselsdag, den gør sku ondt. Ingen barnedåbsfest til ham eller 1 års fødselsdagsfest��). 
Men hvis alle er ligeglade så ender vi med italienske tilstande, hvor der nærmest er strafbart at gå på gaden pt. 
Hank op i din familie og forklar dem seriøsiteten hvis de ikke selv formår at stole på de efterhånden mange tusinde af kompetente fagfolk der har slået alvoren fast. Meld fra til fødselsdagen, måske sætter det nogle tanker igang hos din familie og måske får de øjnene op for alvoren. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Lillek skriver:

Nej det har syge selvfølgelig ikke.

Jeg tænker bare at der går noget tid før man bliver syg,og børn leger tæt deler legetøj osv Vi har ikke været i kontakt med nogle smittede så vidt vi ved. Hun har bare været i børnehave,indtil i mandags. Børnene i børnehaven kan lege på kryds og tværs og måske udvælge at lege med andre børn - og på den måde komme til at smitte (hvis det er COV19) Det er jo ikke til at vide når der ikke testes.. Er det en legeaftale værd..?

Det er jo ikke en hel børnehave, der leger på kryds og tværs, men i stedet 4 udvalgte børn, der leger sammen og ja her synes jeg, at risikoen er så lille, at det er en legeaftale værd. Ifølge flere eksperter mener man ikke, at corona smitter, før der er sygdomstegn, så da ingen af børnene har vist nogle tegn endnu, så er risikoen for, at de fejler noget minimal. Vi har desuden undersøgt holdningen til det fra nogle folk, der er klogere på corona end os.

Jeg bakker op om, at børnehaven og skolen er lukket, og vi voksne arbejder hjemmefra. Min udlandsrejse i næste uge er aflyst og vi holder os væk fra bedsteforældre og andre med nedsat immunforsvar (og mange andre mennesker) i hvert fald i 14 dage, men jeg kommer ikke til at nægte mine børn at se andre børn i 14 dage. 

Mit sociale gen og mit rejsegen er voldsomt udfordret i øjeblikket, men selvfølgelig må vi alle ofre noget for at få bekæmpet corona.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Det er jo ikke en hel børnehave, der leger på kryds og tværs, men i stedet 4 udvalgte børn, der leger sammen og ja her synes jeg, at risikoen er så lille, at det er en legeaftale værd. Ifølge flere eksperter mener man ikke, at corona smitter, før der er sygdomstegn, så da ingen af børnene har vist nogle tegn endnu, så er risikoen for, at de fejler noget minimal. Vi har desuden undersøgt holdningen til det fra nogle folk, der er klogere på corona end os.

Jeg bakker op om, at børnehaven og skolen er lukket, og vi voksne arbejder hjemmefra. Min udlandsrejse i næste uge er aflyst og vi holder os væk fra bedsteforældre og andre med nedsat immunforsvar (og mange andre mennesker) i hvert fald i 14 dage, men jeg kommer ikke til at nægte mine børn at se andre børn i 14 dage. 

Mit sociale gen og mit rejsegen er voldsomt udfordret i øjeblikket, men selvfølgelig må vi alle ofre noget for at få bekæmpet corona.

Her er link til Undervisningsministeriets holdning til bl.a. legegrupper.

https://www.uvm.dk/aktuelt/i-fokus/information-til-uddannelsesinstitutioner-om-coronavirus-covid-19

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.