Min nevø 3års fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi tager de første dage hjemme, men har snakket sammen med forældrene til kammeraterne i nærheden og er enige om, at i næste uge er vi alle ok med legeaftaler. Jeg ved godt, det er inden for de 14 dage, men ungerne har alligevel krammet og været i tæt kontakt med hinanden mange gange i denne uge inden udmeldingen, så har nogen noget, har de sikkert smittet hinanden, så de børn der ikke har den mindste smule sygdomstegn, har fået ok til at lege i næste uge.

Vores børn er ikke så store, at de har forstået og husket opfordringen om ikke at have tæt fysisk kontakt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Janey skriver:

Vi tager de første dage hjemme, men har snakket sammen med forældrene til kammeraterne i nærheden og er enige om, at i næste uge er vi alle ok med legeaftaler. Jeg ved godt, det er inden for de 14 dage, men ungerne har alligevel krammet og været i tæt kontakt med hinanden mange gange i denne uge inden udmeldingen, så har nogen noget, har de sikkert smittet hinanden, så de børn der ikke har den mindste smule sygdomstegn, har fået ok til at lege i næste uge.

Vores børn er ikke så store, at de har forstået og husket opfordringen om ikke at have tæt fysisk kontakt.

Holder I jer så kun til hinanden, eller besøger I hver i sær familie, og andre?

Hvis ja, så må jeg indrømme at jeg finder det en anelse uansvarligt. Grunden til at vi er sendt hjem er jo netop for at holde så meget afstand som det er muligt med andre mennesker.

Hvis en eller flere af disse børn du omtaler har en eller flere forældre der forsat er nødt til at arbejde, så kan den forældre potentielt blive og bære smitte videre til andre ude i samfundet. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Sprit25

Mom skriver:

Hvis ja, så må jeg indrømme at jeg finder det en anelse uansvarligt. Grunden til at vi er sendt hjem er jo netop for at holde så meget afstand som det er muligt med andre mennesker.

Hvis en eller flere af disse børn du omtaler har en eller flere forældre der forsat er nødt til at arbejde, så kan den forældre potentielt blive og bære smitte videre til andre ude i samfundet. 

Sundhedsstyrelsen siger god for det, men anbefaler at det er udenfor

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Tak for svar  her er der dog ikke andre aftaler om leg ind vores nabos børn 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Sundhedsstyrelsen siger god for det, men anbefaler at det er udenfor

Lur mig om dette ikke også bliver indenfor. Og med en del fysisk kontakt (der står at børnene ikke forstår de ikke må røre hinanden), og dermed kan et eller flere børn som måske ikke allerede er smittet, blive det, og tage smitten videre osv. osv. osv. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Lillek

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor så mange lader deres børn lege med andre børn..

Det er en mærkelig situation! Men de overlever jo nok ikke at se deres venner.. Herhjemme er min datter ( 4 år) og jeg gået i selvvalgt isolation og ser ikke nogle. Hun hoster og har feber,så kan jo ikke vide om hun er smittet. Så må man være kreativ og tænke lidt ud af boksen

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Lillek skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor så mange lader deres børn lege med andre børn..

Det er en mærkelig situation! Men de overlever jo nok ikke at se deres venner.. Herhjemme er min datter ( 4 år) og jeg gået i selvvalgt isolation og ser ikke nogle. Hun hoster og har feber,så kan jo ikke vide om hun er smittet. Så må man være kreativ og tænke lidt ud af boksen

Ja dit barn hoster og har feber! Der er stor forskel mine er helt raske.

Og hørte lige i nyhederne at det sociale osse er vigtigt så man skal lade raske børn pleje deres omgangs kræs. 

Vis mine piger var syge havde jeg osse isoleret dem. 

Vi er heldigvis forskellige. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Vi er ikke sendt i isolation, men er bedt om at se mindre til hinanden, og det gør vi. Vi ser ikke familie i de næste 14 dage, og tager ikke ud andre offentlige steder end, hvis vi hurtigt skal handle. Jeg har ikke spurgt, hvor meget de andre er ude blandt andre mennesker, men forældrene er alle hjemme bortset fra en enkelt, men han har ikke ret meget kontakt med andre i hans stilling pt. da folk er sendt hjem.

Vi har udvalgt en gruppe af børn, der leger sammen, så de holder sig til denne gruppe og ikke spreder til andre børnegrupper. Børnene er en del af en gruppe, der er i forvejen leger tæt, så de havde så sent som onsdag masser af mulighed for at smitte hinanden, hvis de er bærer af noget. Derudover har en af de øvrige forældre en bekendt på DTU, der har sendt en anbefaling til håndtering af legegrupper i den situation, vi befinder os lige nu, så jeg har det helt fint med vores håndtering. Får nogen de mindste sygdomstegn, holdes de selvfølgelig hjemme.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Lillek skriver:

Syge børn har selvfølgelig ikke legeaftaler, og det ville vores heller ikke få. 

Vi kommer ikke til at gå fuldstændig i isolation, og det er heller ikke det befolkningen er blevet bedt om. Vi minimerer vores sociale liv, men helt afskåret vil vi ikke være, så børnene leger stadig med nogle få udvalgte andre børn, som er den tilgang, vi er blevet rådet til. 

At ses med familie bliver der ikke noget af de næste 14 dage og os voksne ses heller ikke med venner eller kollegaer i den periode.

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

Synes man skal respektere Danmark her lukket ned. De næste 14 dage kommer til at koste samfundet dyrt, og det accepterer alle fordi vi tror på, at der at næsten lukke alt ned og ikke mindst holde os fra hinanden kan gøre vores sygehusvæsen ikke kommer i knæ. 

Hvis en del vælger at ignorere det, så kan perioden forlænges, så det kommer til at koste samfundet endnu mere. 

Så mit svar er klart nej, jeg sidder og hjemmeundervises mine børn. Jeg holder mig så meget inde som muligt, mine børn savner allerede deres venner, min mor går så lidt ud som muligt osv osv osv. Det hober jeg sørme snart kan stoppe, men kan også se, hvis mange vælger at samles så bliver det nok længere tid end forventet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.