Mom skriver:
Holder I jer så kun til hinanden, eller besøger I hver i sær familie, og andre?
Hvis ja, så må jeg indrømme at jeg finder det en anelse uansvarligt. Grunden til at vi er sendt hjem er jo netop for at holde så meget afstand som det er muligt med andre mennesker.
Hvis en eller flere af disse børn du omtaler har en eller flere forældre der forsat er nødt til at arbejde, så kan den forældre potentielt blive og bære smitte videre til andre ude i samfundet.
Vi er ikke sendt i isolation, men er bedt om at se mindre til hinanden, og det gør vi. Vi ser ikke familie i de næste 14 dage, og tager ikke ud andre offentlige steder end, hvis vi hurtigt skal handle. Jeg har ikke spurgt, hvor meget de andre er ude blandt andre mennesker, men forældrene er alle hjemme bortset fra en enkelt, men han har ikke ret meget kontakt med andre i hans stilling pt. da folk er sendt hjem.
Vi har udvalgt en gruppe af børn, der leger sammen, så de holder sig til denne gruppe og ikke spreder til andre børnegrupper. Børnene er en del af en gruppe, der er i forvejen leger tæt, så de havde så sent som onsdag masser af mulighed for at smitte hinanden, hvis de er bærer af noget. Derudover har en af de øvrige forældre en bekendt på DTU, der har sendt en anbefaling til håndtering af legegrupper i den situation, vi befinder os lige nu, så jeg har det helt fint med vores håndtering. Får nogen de mindste sygdomstegn, holdes de selvfølgelig hjemme.
Anmeld
Citér