Det er svært i disse tider, for hvad er det rigtige at gøre..
Jeg kan kun tage udgangspunkt i os selv, måske kan det hjælpe dig lidt?
Jeg er offentlig ansat, så jeg er hjemme i (indtil videre) 14 dage. Mine børn er også hjemme.
Min mand er privat ansat, så han tager afsted hver morgen 
Vi har pt. denne holdning til tingene:
Vi vil gerne handle ind (normalt gør vi det på nemlig, fordi vi altid er i tidspres), men lige pt. kan det blive nødvendigt at handle små ting ind i fysiske butikker. Vi handler ind på alle andre tidspunkter end lige når alle andre gør det. fx. købte vi kaffefiltre igår kl. 20.00.
Vi har valgt ikke at få besøg eller tage på besøg hos familien de næste (foreløbelig) 14 dage. Vi ved reelt ikke om en af os herhjemme har virussen, og vi ved jo reelt ikke hvem i familien der kan have den.
Min datter (11år), ville så gerne lege med et par skoleveninder i de næse 14 dage, men pt. er vores holdning, at selvom DK ikke er sat i karantæne, så tager vi deres opfordring alvorligt "At stå sammen, på afstand". Så det kommer ikke til at ske - tilgengæld vil vi spille mange spil sammen, se film, sove længe (det kan de godt, selvom de modtager lektier), og ellers bare hygge sammen så meget som muligt.
Såh for at svare på dit konkrete spørgsmål - vi ville sige nej til både fødselsdag og legeaftaler.
Anmeld
Citér