Min nevø 3års fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.949 visninger
29 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2020

Anonym trådstarter

Mig og min datter på 5år og min datter på 4år er inviteret til min nevøs 3års fødselsdag på søndag. Vi bliver 10 voksne og 4 børn og er meget i tvivl om vi burte tage med?

Min svigerinde har osse sport om mine piger ikke kunne lege med min nevø i løbet af de næste 14 dage og er osse i tvivl om det er en god ide. Min bror arbejder jo og aner ikke hvem han har haft kontakt til. 

Mine piger render dog og leger med vores nabo/udlejers børn her hjemme. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

Min sted far som kommer hjem idag han køre lastbil tager på ingen måde virusen alvorligt hvilken osse bekrymre mig en del så er osse i tvivl om mine piger må se deres morfar. 

Hvad gør i andre? Ville i tage til fødselsdag? Ved min familie ikke ville have forståelse for det.

(mine piger kommer selvfølgelig på weekend hos deres far som de plejer) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej jeg ville ikke komme. Følg med i nyhederne og så kan man høre fagpersonale fortælle at de fraråder at folk samler sig. Det er uansvarligt at gøre det alligevel og bare skide på alle de problemer den her sygdom medfølger. Måske er I raske og pyt med at I bliver smittet, men på vej hjem i bussen kan du/dine børn smitte en gammel dame/en med diabetes/en med astma hvor det kan få katastrofale følger. 

I går aflyste vi vores 1 års fødselsdag/barnedåb den har været planlagt i 6 måneder. Der skulle deltage 25 mennesker. 

læs følgende artikel, det frarådes at folk samler sig, også selvom man er under 100 personer. Derudover frarådes det at afholde legeaftale, medmindre det er pga nødpasning. 

https://www.berlingske.dk/samfund/kan-du-blive-smittet-af-at-roere-ved-din-mobiltelefon-eller-maelken-i

Anmeld Citér

13. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Det er svært i disse tider, for hvad er det rigtige at gøre..

Jeg kan kun tage udgangspunkt i os selv, måske kan det hjælpe dig lidt?

Jeg er offentlig ansat, så jeg er hjemme i (indtil videre) 14 dage. Mine børn er også hjemme.

Min mand er privat ansat, så han tager afsted hver morgen

Vi har pt. denne holdning til tingene:

Vi vil gerne handle ind (normalt gør vi det på nemlig, fordi vi altid er i tidspres), men lige pt. kan det blive nødvendigt at handle små ting ind i fysiske butikker. Vi handler ind på alle andre tidspunkter end lige når alle andre gør det. fx. købte vi kaffefiltre igår kl. 20.00.

Vi har valgt ikke at få besøg eller tage på besøg hos familien de næste (foreløbelig) 14 dage. Vi ved reelt ikke om en af os herhjemme har virussen, og vi ved jo reelt ikke hvem i familien der kan have den.

Min datter (11år), ville så gerne lege med et par skoleveninder i de næse 14 dage, men pt. er vores holdning, at selvom DK ikke er sat i karantæne, så tager vi deres opfordring alvorligt "At stå sammen, på afstand". Så det kommer ikke til at ske - tilgengæld vil vi spille mange spil sammen, se film, sove længe (det kan de godt, selvom de modtager lektier), og ellers bare hygge sammen så meget som muligt.

Såh for at svare på dit konkrete spørgsmål - vi ville sige nej til både fødselsdag og legeaftaler.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Nej jeg ville ikke komme. Følg med i nyhederne og så kan man høre fagpersonale fortælle at de fraråder at folk samler sig. Det er uansvarligt at gøre det alligevel og bare skide på alle de problemer den her sygdom medfølger. Måske er I raske og pyt med at I bliver smittet, men på vej hjem i bussen kan du/dine børn smitte en gammel dame/en med diabetes/en med astma hvor det kan få katastrofale følger. 

I går aflyste vi vores 1 års fødselsdag/barnedåb den har været planlagt i 6 måneder. Der skulle deltage 25 mennesker. 

læs følgende artikel, det frarådes at folk samler sig, også selvom man er under 100 personer. Derudover frarådes det at afholde legeaftale, medmindre det er pga nødpasning. 

https://www.berlingske.dk/samfund/kan-du-blive-smittet-af-at-roere-ved-din-mobiltelefon-eller-maelken-i

Tak for svar her er jeg dog i egen bil og kommer ikke i nærheden af andre folk 

forstår dog godt hvad du mener.

Tænker du jeg skal sige til naboens 4årig pige at hun ikke må komme og lege? 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Tak for svar her er jeg dog i egen bil og kommer ikke i nærheden af andre folk 

forstår dog godt hvad du mener.

Tænker du jeg skal sige til naboens 4årig pige at hun ikke må komme og lege? 

Det var også bare er eksempel. Så når I er nede at handle, eller når dine børn leger med andre børn. 
Ingen familier har 0 kontakt med omverden og kan bare sidde i deres egen smitte. 

Medmindre der er tale om nødpasning så ja, så ville jeg sige nej tak til leg. Det eneste der får den her sygdom ned er hvis vi alle holder os for os selv ( i husstanden) og har så lidt kontakt med andre så muligt. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det er svært i disse tider, for hvad er det rigtige at gøre..

Jeg kan kun tage udgangspunkt i os selv, måske kan det hjælpe dig lidt?

Jeg er offentlig ansat, så jeg er hjemme i (indtil videre) 14 dage. Mine børn er også hjemme.

Min mand er privat ansat, så han tager afsted hver morgen

Vi har pt. denne holdning til tingene:

Vi vil gerne handle ind (normalt gør vi det på nemlig, fordi vi altid er i tidspres), men lige pt. kan det blive nødvendigt at handle små ting ind i fysiske butikker. Vi handler ind på alle andre tidspunkter end lige når alle andre gør det. fx. købte vi kaffefiltre igår kl. 20.00.

Vi har valgt ikke at få besøg eller tage på besøg hos familien de næste (foreløbelig) 14 dage. Vi ved reelt ikke om en af os herhjemme har virussen, og vi ved jo reelt ikke hvem i familien der kan have den.

Min datter (11år), ville så gerne lege med et par skoleveninder i de næse 14 dage, men pt. er vores holdning, at selvom DK ikke er sat i karantæne, så tager vi deres opfordring alvorligt "At stå sammen, på afstand". Så det kommer ikke til at ske - tilgengæld vil vi spille mange spil sammen, se film, sove længe (det kan de godt, selvom de modtager lektier), og ellers bare hygge sammen så meget som muligt.

Såh for at svare på dit konkrete spørgsmål - vi ville sige nej til både fødselsdag og legeaftaler.

Mange tak. Det giver enlig heller ingen mening at holde mine børn hjemme vis de render og leger med naboen. Men her har problemet osse lidt været at hun bare går ind og står pludselig i stuen og jeg har ikke kunne få mig selv til at smide hende ud.

Men vi bor i den ene halvdel af deres hus så vi bor i forvejen tæt så det får mig osse til at tvivle på om det gør en forskel at nægte pigerne at lege sammen  øv et svært valg at stå i 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså hvis dine børn ikke må lege med deres familie, så må de heller ikke lege med naboen.. Det er samme smittefare, og det er dobbeltmoralsk og i mine øjne forkert, hvis familien ikke må besøge jer, men naboen gerne må.. Har selv i går sagt nej til at passe mine to nevøer, da min datter har tænder på vej og derfor er lidt svag i immunforsvaret lige pt... Og så ved jeg jo heller ikke, om vi har smitten og derfor kunne smitte min familie, som så smitter andre under et indkøb.. 

Så nej.. Ingen legeaftaler det næste stykke tid.. Og fødselsdag ville jeg heller ikke tage med til.. Så vigtigt er en fødselsdag heller ikke 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Mange tak. Det giver enlig heller ingen mening at holde mine børn hjemme vis de render og leger med naboen. Men her har problemet osse lidt været at hun bare går ind og står pludselig i stuen og jeg har ikke kunne få mig selv til at smide hende ud.

Men vi bor i den ene halvdel af deres hus så vi bor i forvejen tæt så det får mig osse til at tvivle på om det gør en forskel at nægte pigerne at lege sammen  øv et svært valg at stå i 

Det er så svært i disse tider.

Nu ved jeg ikke hvor meget din datter i forvejen legede med naboens børn, men hvis de legede meget sammen for 4 dage siden, og I bor tæt, så ville jeg nok lade dem lege sammen forsat. Hvis en af dem bliver snottet eller hoster ect., så må I skille dem ad.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Altså hvis dine børn ikke må lege med deres familie, så må de heller ikke lege med naboen.. Det er samme smittefare, og det er dobbeltmoralsk og i mine øjne forkert, hvis familien ikke må besøge jer, men naboen gerne må.. Har selv i går sagt nej til at passe mine to nevøer, da min datter har tænder på vej og derfor er lidt svag i immunforsvaret lige pt... Og så ved jeg jo heller ikke, om vi har smitten og derfor kunne smitte min familie, som så smitter andre under et indkøb.. 

Så nej.. Ingen legeaftaler det næste stykke tid.. Og fødselsdag ville jeg heller ikke tage med til.. Så vigtigt er en fødselsdag heller ikke 

Okay tak for svar 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det er så svært i disse tider.

Nu ved jeg ikke hvor meget din datter i forvejen legede med naboens børn, men hvis de legede meget sammen for 4 dage siden, og I bor tæt, så ville jeg nok lade dem lege sammen forsat. Hvis en af dem bliver snottet eller hoster ect., så må I skille dem ad.

Vores 4årig går i samme børnehave og de har hele tiden leget sammen både uden for hjemme ved os og dem ja de har rant sammen konstant i lang tid. Hvilken jo så ingen mening giver pludselig at forbyde fra den ene dag til den anden.

Jeg var til stor begravelse i onsdags i tæt familie og der blev både krammet og givet hånd. Da jeg ikke kunne få mig selv til andet når familien stod og græd.

Naboen arbejder og kan lige så vel tage noget med hjem så jeg tænker enlig de bare får lov at lege med naboen men at vi ikke begiver os ud blandt andre de næste 14 dage. Jeg har hvad vi skal bruge her hjemme vis vi bare tænker os lidt om 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.