Første fødselsdag, mor er frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

De 3-4 gange er nødvendigt når det kun er noget af familien som er med på turen, og for at holde for resten kommer vi op på det antal 

Jeg finder det frustrerende at de hen over hovedet på mig fastlægger en dato og så er det nærmest ligegyldigt om vi kan deltage eller ej. At det lige er os det skal gå udover og ikke nogle af de andre. Jeg føler det nok fordi det er sket før at vi må rette ind efter alle de andre.

Jamen så inviter folk til brunch eller boller og kage... 
Og ikke om jeg ville holde 3-4 gange, jeg ville sige; Vi holder noget den her, og så må man sku se hvem der er voksen til at komme og opfører sig ordentligt. 

Lige meget hvad dag du sætter det, er der chance for at der nogen der ikke kan komme. Så invitere lidt familie forbi en dag, og venner en anden dag, til stile og rolig hygge. 

Har de spurgt alle undtagen jer, eller hvordan skal det forstås?

men ja jeg ville tage noget med til turen... Lave noget hyg. 
Husk ind til barnet ikke ved hvad dag det er født, kan man holde den når det passer.. Nogen gange passer det ikke lige på dagen, så  holder man det et andet tidspunkt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvorfor er det så vigtigt at alle kommer med? 

Festen holder i vel for at fejre din datters 1 års fødselsdag og ikke en fest for alle familiemedlemmer. 

og kan bedste forældre ikk være i samme lokale. Det er ikk jeres problem. Inviter dem begge også må de indordne sig for deres barnebarn og bliver de væk så det deres problem. Din datter kan ikk huske det alligevel. 

og er der flere der ikk kan. Jamen så er der bare en enkelt dag med hygge med dem der kunne. 

Om folk vil blive væk eller ikke kan er et valg de tager. Planen var at holde til fødselsdage for at vi kunne have plads til folk. Derfor var det meningen.

Men nu vælger noget af familien jo at de syntes der skal holdes noget for dem på denne tur, og derved udelukker de jo de andre som skulle inviteres samme dag 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jamen så inviter folk til brunch eller boller og kage... 
Og ikke om jeg ville holde 3-4 gange, jeg ville sige; Vi holder noget den her, og så må man sku se hvem der er voksen til at komme og opfører sig ordentligt. 

Lige meget hvad dag du sætter det, er der chance for at der nogen der ikke kan komme. Så invitere lidt familie forbi en dag, og venner en anden dag, til stile og rolig hygge. 

Har de spurgt alle undtagen jer, eller hvordan skal det forstås?

men ja jeg ville tage noget med til turen... Lave noget hyg. 
Husk ind til barnet ikke ved hvad dag det er født, kan man holde den når det passer.. Nogen gange passer det ikke lige på dagen, så  holder man det et andet tidspunkt.

Jeg ved godt folk kan blive væk og det er også deres valg. Men derfor skal resten af familien jo stadig inviteres en dag, selvom noget af familien syntes vi bare kan holde noget i den weekend vi skulle være afsted sammen med dem.

Ja de har fastlagt denne weekend, selvom de godt vidste det ikke er sikkert min mand kan få fri hele den weekend og derved tage med på turen. Min mand sagde at der var tale om den weekend men nu er der bestilt selvom de stadig ikke ved om vi kan komme med

Anmeld Citér

2. marts 2020

Ano18

Min oplevelse er at så længe mine unger er små, så vil de helst bare hygge stille og roligt med deres forældre. Og da min søn blev 1 år i december forstod han virkelig lidt.

Gennem årene har jeg gang på gang sagt til mig selv - HVORFOR brugte du alt din energi og opmærksomhed på at gøre rent og holde fest, i stedet for bare give dit barn alle dine ressourcer. Jeg synes lynhurtigt man går mere op i gæsternes velbehag fremfor fødselsdagsbarnet. Og det bliver dyrt oveni. 

Jeg har bestemt at på mine små ungers fødselsdag der vælger vi / de hvad de vil. Om det er svømmehal, legeland, læse bøger whatever.

Og hvis der er bedsteforældre der er interesseret så laver vi lidt boller og kage på en søndag, hvor man er velkommen hvis man kan komme. Vi sætter datoen og kan de ikke, så er det bare sådan. Og så inviterer vi faktisk ikke andre, men det kan man selvfølgelig godt. Jeg har dog 15 niecer og nevøer og ejer selv 5 styk unger, så det er mest større fester, vi lejer et rum. Men igen på vores vilkår.

At i er irriteret over at være blevet negligeret forstår jeg godt. Det ville jeg melde ud. At i gerne vil med på råd næste gang og desværre ikke kan komme (medmindre i gerne vil - det lyder hyggeligt), pga. jeres datters fødselsdag. Hvis i gør dem det klart, at jeres mening er ligeså vigtig, ændrer de måske strategi næste gang.

Jeg husker godt hvor vigtigt min første søns første fødselsdag, var for mig - men “heldigvis” er det “bare” vores følelser, og ikke barnets. Og det er m garanti ikke fordi de har tænkt så nøje over det. Eller ikke gerne vil fejre jeres første barn. De har nok bare glemt hvor vigtig den dag er for en mor og måske tænkt - fedt så kan vi også hygge om det.

Anmeld Citér

2. marts 2020

kamikaze

Hvad er det for en tur?

Jeg ville holde for hele familien nogle uger inden, og melde ud at i ikke fejrer på turen fordi i ikke vil ekskludere nogen. Jeg ville evt kke tage med til turen, eller tage en dag med fokus på den lille væk  fra de andre, på dagen,  for turen lyder ikke så børnevenlig.

Det lyder som om kontroltabet er en del af problemet. Men i kan tage kontrollen tilbage

Anmeld Citér

2. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg ved godt folk kan blive væk og det er også deres valg. Men derfor skal resten af familien jo stadig inviteres en dag, selvom noget af familien syntes vi bare kan holde noget i den weekend vi skulle være afsted sammen med dem.

Ja de har fastlagt denne weekend, selvom de godt vidste det ikke er sikkert min mand kan få fri hele den weekend og derved tage med på turen. Min mand sagde at der var tale om den weekend men nu er der bestilt selvom de stadig ikke ved om vi kan komme med

Men du skal jo ikke finde løsning for dem. I skal invitere og så er resten op til dem. Hvis folk ikke kan opfører sig ordentligt jamen så må de bliver væk. Hun aner jo ikke at de er inviteret. Så Inviter som i vil, ikke på deres ideer. 

Men er i de eneste der ikke har fået noget af vide om datoen før det blev bestilt? 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men du skal jo ikke finde løsning for dem. I skal invitere og så er resten op til dem. Hvis folk ikke kan opfører sig ordentligt jamen så må de bliver væk. Hun aner jo ikke at de er inviteret. Så Inviter som i vil, ikke på deres ideer. 

Men er i de eneste der ikke har fået noget af vide om datoen før det blev bestilt? 

Tak 

min mand var med til at snakke om det og der blev der bare sagt at det var den weekend der var i spil. Men dagen efter får vi at vide at det er fast sat til den weekend, selvom de ikke ved om min mand kan få fri

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Jeg kan mærke mine følelser løber af med mig her. Vi har snakket om at holde hendes fødselsdag to forskellige søndage, det har min mand sagt er okay selvom han har arbejdsweekend og ikke for sovet så meget. 

Jeg tror den weekend var så vigtig for mig, fordi den er lige efter hendes fødselsdag og fordi vi kunne få begge dage holdt den weekend. Det hele bunder i at jeg føler hendes 1 års bare er noget stort for mig

Vi melder dog ud til familien at det ikke er okay at de bare bestiller turen, uden at vide om vi kan eller ej. Også fordi vi bliver "holdt ude" fordi de jo tager afsted uanset om vi så kan eller ej 

Anmeld Citér

2. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Tak 

min mand var med til at snakke om det og der blev der bare sagt at det var den weekend der var i spil. Men dagen efter får vi at vide at det er fast sat til den weekend, selvom de ikke ved om min mand kan få fri

Men er det så ikke fordi alle andre kunne den weekend.? Ja det er nederen at han måske ikke kan få fri, men han kan jo prøve. 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men er det så ikke fordi alle andre kunne den weekend.? Ja det er nederen at han måske ikke kan få fri, men han kan jo prøve. 

Jo alle kan den weekend undtagen os måske. Men der er jo også andre weekender, hvor nogen af de andre måske ikke kunne. Men de vælger kun den weekend hvor vi måske ikke kan . Det er desværre ikke så nemt bare at få fri på hans arbejde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.