Første fødselsdag, mor er frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2020

Soonmom

Jeg synes det lyder ret vildt at have fastsat datoer for en 1 års fødselsdag et halvt år i forvejen (vi finder ofte ud af sådan noget ugen op til )

Og så hvor mange mennesker har I lige med? - Her er der kun bedsteforældre , oldeforældre og onkler(tanter)

Hold den en gang ude i haven og så finder folk nok ud af om de har lyst til at indfinde sig og aldrig om jeg ville acceptere at "folk ikke kan være i stue sammen" - snakker vi ikke voksne mennesker ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jo alle kan den weekend undtagen os måske. Men der er jo også andre weekender, hvor nogen af de andre måske ikke kunne. Men de vælger kun den weekend hvor vi måske ikke kan . Det er desværre ikke så nemt bare at få fri på hans arbejde.

Så du føler faktisk at de har været ligeglade med at om I kan eller ej? Den er den følelse du sidder med lige nu. 
Ja det kunne have ligget en anden weekend, men nu har de valgt den(ved ikke om det har været en afstemning eller de bare har sagt; nu bliver det den og sådan er det bare) Jeg ved ikke hvor mange det er der skal med og sådan noget.

Har du snakket med dem? Om hvorfor det lige skulle være den weekend? For du er ked af det, den måde det er blevet gjort på, og du føler at de holder jer udenfor... men du ved jo ikke hvorfor det er blevet på den måde. Så snak med dem.

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så du føler faktisk at de har været ligeglade med at om I kan eller ej? Den er den følelse du sidder med lige nu. 
Ja det kunne have ligget en anden weekend, men nu har de valgt den(ved ikke om det har været en afstemning eller de bare har sagt; nu bliver det den og sådan er det bare) Jeg ved ikke hvor mange det er der skal med og sådan noget.

Har du snakket med dem? Om hvorfor det lige skulle være den weekend? For du er ked af det, den måde det er blevet gjort på, og du føler at de holder jer udenfor... men du ved jo ikke hvorfor det er blevet på den måde. Så snak med dem.

Ja det er den følelse jeg har. For de tager jo afsted uanset om vi kan deltage eller ej.

Der er blevet taget højde for hvornår alle de andre kan og ikke kan, bare ikke os. Datoen har de selv valgt at ligge fast og bestille turen, uden at høre om den også passede helt her. Der er blevet taget højde for arbejde hos de andre. 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg synes det lyder ret vildt at have fastsat datoer for en 1 års fødselsdag et halvt år i forvejen (vi finder ofte ud af sådan noget ugen op til )

Og så hvor mange mennesker har I lige med? - Her er der kun bedsteforældre , oldeforældre og onkler(tanter)

Hold den en gang ude i haven og så finder folk nok ud af om de har lyst til at indfinde sig og aldrig om jeg ville acceptere at "folk ikke kan være i stue sammen" - snakker vi ikke voksne mennesker ?

Vi har snakket om det fordi jeg syntes det er en ret speciel dag. Og der er ca 3 måneder til hun fylder 1 år. Jeg er ikke så god til ikke at have styr på sådan noget 

Vi er selv ud af familie med mange børn, og nu har de også kone/mand og børn. Derfor ender vi op i ret mange mennesker, som vi ikke har plads til på en gang 

Anmeld Citér

3. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja det er den følelse jeg har. For de tager jo afsted uanset om vi kan deltage eller ej.

Der er blevet taget højde for hvornår alle de andre kan og ikke kan, bare ikke os. Datoen har de selv valgt at ligge fast og bestille turen, uden at høre om den også passede helt her. Der er blevet taget højde for arbejde hos de andre. 

Men de ville jo også tage afsted hvis andre ikke kunne. De har sat sig på den dag, om folk kan eller ej. 

Hvem er det der arrangere det og har det været sådan før? At I bliver "overset"? 

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men de ville jo også tage afsted hvis andre ikke kunne. De har sat sig på den dag, om folk kan eller ej. 

Hvem er det der arrangere det og har det været sådan før? At I bliver "overset"? 

Det er alle der skal blive enige. Og ja det har før gået udover os, men de alle de andre har altid deltaget. Derfor jeg sidder med den følelse 

Anmeld Citér

3. marts 2020

Sscm

Anonym skriver:

Åh hvor er jeg ved at være lidt træt. Vi har en årlig familie tur, altid har den ligger sidst på året, men pludselig er den rykket her til sommeren i stedet og falder sammen weekend vi vil holde vores datters 1 års fødselsdag. Det er åbenbart den eneste dato alle kommer frem til de kan, udover min mand og jeg. Min mand ved ikke om han kan få fri så han har en hel weekend fri og så vil vi jo holde vores datters fødselsdag der. Vi skal i forvejen holde den af 2 omgange fordi vi har en stor familie, og fordi der er et skilt bedsteforældre par som ikke kan være i samme rum. 

Nu mener familien at vi da bare kan holde hendes fødselsdag på den tur der, men alle de har vi har været afsted har turen bestået af lange strandture med drage flyvning, eftermiddagslur osv. Og fest om aften. Jeg kan ikke rigtig se hvor en 1 års fødselsdag skulle passe ind, og familien vil ikke lave om på det de laver på turen.

Yderligere mere så ender det med at vi må holde 3-4 fødselsdage så for at det kan gå op. Jeg har det stramt i forvejen med at skulle holde det af 2 omgange, men sådan er det..

Men nu er det også bare ærgerligt hvis vi ikke kan komme med på den tur, så tager alle de andre bare afsted. Jeg føler også her at det er lidt "lige meget" om vi kan deltage for nu kan de andre, alle sammen der. Muligheden er der ikke at finde en anden weekend, for så er der en af de andre medlemmer som ikke kan deltage 

Jeg har det så stramt med at de virker så ligeglade omkring om vi kan og det er vores datters første fødselsdag 

Jeg underskylder på forhånd hvis jeg ikke har opfanget det i dit første indlæg - men:

Dagen for afholdelse af fødselsdag er det på selve fødselsdagen?

Er der fra jeres side inviteret til fødselsdag inden datoen for familieturen er ændret og fastlagt?

Grunden til jer spørg er at det har en betydning for hvikket svar jeg giver 

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

Sscm skriver:

Jeg underskylder på forhånd hvis jeg ikke har opfanget det i dit første indlæg - men:

Dagen for afholdelse af fødselsdag er det på selve fødselsdagen?

Er der fra jeres side inviteret til fødselsdag inden datoen for familieturen er ændret og fastlagt?

Grunden til jer spørg er at det har en betydning for hvikket svar jeg giver 

Nej hun har fødselsdag starten af ugen og vi ville afholde det i weekenden i samme uge. Vi har ikke inviteret men snakket med nogle af dem om det. Min mand siger han ikke havde tænkt på at vi skulle afholde fødselsdag den weekend, men han har ikke sagt til dem at vi kan den weekend, for som han sagde til dem vidste han ikke om han kunne få fri hele weekenden. Men de har så valgt alligevel at bestille selvom vi ikke har givet besked 

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym

Jeg må indrømme at jeg synes du overreagerer lidt i forhold til situationen. Det virker som om, uanset hvad de andre debattører kommer med af forslag, at du har svært ved at ændre dit tankemønster.

Samtidig synes jeg også det virker vildt, hvis ALLE kan deltage til det årlige familiearrangement og at I i fælleskab skal blive enige om dato(ud fra dine svar lyder det til at det er en relativt stor familie). 

Vi har også et årligt familiearrangement som varer hele pinsen. Men det er langt fra alle der kan komme, selvom alle ved det ALTID ligger i pinsen. Vi har afholdt det i 31 år og folk kommer som det passer ind i deres hverdag  - nogle hele pinsen, andre en enkel dag.

Jeg tænker det samme kan ske med jeres arrangement. Hvis det betyder meget med fødselsdagen, så kan I hygge hjemme og holde fødselsdag og så støde til familiearrangementet senere på dagen. Evt. som en anden foreslår tag en kage, muffins eller lignende med. 

Jeg kender godt følelsen af at nogle planlægger noget, uden jeg har været 100% med i planlægningen, men det må og skal altså ikke ødelægge mig/mine planer. Jeg ville gøre hvad der føltes rigtigt for mig. 

Jeres barn bliver 1 år og kan ikke huske om fødselsdagen bliver holdt lige netop den weekend. Jeg synes du skal prøve at komme ud af dit negative tankemønster og gå i selvsving over uretfærdigheden. Prøv at vend det til noget positivt og find alternativer for fejring af jeres barn. 

Vores yngste er født den 20 december. Et l....tidspunkt i forhold til at invitere gæster. Vi er 5 i familie der har fødselsdag i december og julen står for døren. Det er næsten umuligt at holde fødselsdag i december. Men altså ingen af os har taget skade af at holde det enten før eller efter. 

Læs mit indlæg positivt, for det er ikke for at dunke dig i hovedet, men jeg synes bare det er ærgerligt at bruge så meget negativ energi på så lille en ting, der godt kan løses på anden vis. 

Anmeld Citér

3. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE

Det er alle der skal blive enige. Og ja det har før gået udover os, men de alle de andre har altid deltaget. Derfor jeg sidder med den følelse 

Men igen har du snakket med dem? Ja det er surt at de har lagt det der, at din mand måske ikke kan få fri. Men hvis han har svært ved at få fri, kan det jo nærmest være lige meget hvilken weekend det bliver lagt i. Eller hvad? 

Og hvad så hvis din mand ikke kunne få fri, kunne du og datteren så ikke bare tage af sted? Livet er ikke altid fair, folk arbejder forskelligt og der er ting man går glip af.

Men hvis du føler at du bliver behandlet uretfærdigt må du jo sige det.(og du kan ikke sige noget til at de har lagt i den weekend i havde tænkt, ja tænkt, jer at holde den, fordi I kan jo ikke reserver en weekend. Så de har bestilt det og ja det er pissesurt, men i holder den på et andet tidspunkt) 

Man er nødt til at snakke hvis han føler sig overset (ikke sikkert de ser det sådan, måske har de misforstået hvad din mand sagde omkring arbejde. Ellers også var det bare den bedste weekend)

Det er ikke negativt ment, men bare til at se på det anderledes. For lige nu sidder du skuffet, overset og ked af det, og så er det svært at se noget positivt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.