Jeg må indrømme at jeg synes du overreagerer lidt i forhold til situationen. Det virker som om, uanset hvad de andre debattører kommer med af forslag, at du har svært ved at ændre dit tankemønster.
Samtidig synes jeg også det virker vildt, hvis ALLE kan deltage til det årlige familiearrangement og at I i fælleskab skal blive enige om dato(ud fra dine svar lyder det til at det er en relativt stor familie).
Vi har også et årligt familiearrangement som varer hele pinsen. Men det er langt fra alle der kan komme, selvom alle ved det ALTID ligger i pinsen. Vi har afholdt det i 31 år og folk kommer som det passer ind i deres hverdag - nogle hele pinsen, andre en enkel dag.
Jeg tænker det samme kan ske med jeres arrangement. Hvis det betyder meget med fødselsdagen, så kan I hygge hjemme og holde fødselsdag og så støde til familiearrangementet senere på dagen. Evt. som en anden foreslår tag en kage, muffins eller lignende med.
Jeg kender godt følelsen af at nogle planlægger noget, uden jeg har været 100% med i planlægningen, men det må og skal altså ikke ødelægge mig/mine planer. Jeg ville gøre hvad der føltes rigtigt for mig.
Jeres barn bliver 1 år og kan ikke huske om fødselsdagen bliver holdt lige netop den weekend. Jeg synes du skal prøve at komme ud af dit negative tankemønster og gå i selvsving over uretfærdigheden. Prøv at vend det til noget positivt og find alternativer for fejring af jeres barn.
Vores yngste er født den 20 december. Et l....tidspunkt i forhold til at invitere gæster. Vi er 5 i familie der har fødselsdag i december og julen står for døren. Det er næsten umuligt at holde fødselsdag i december. Men altså ingen af os har taget skade af at holde det enten før eller efter. 
Læs mit indlæg positivt, for det er ikke for at dunke dig i hovedet, men jeg synes bare det er ærgerligt at bruge så meget negativ energi på så lille en ting, der godt kan løses på anden vis.
Anmeld
Citér