Anonym skriver:
Nåh betalte mig fra en scanning i dag. Hun mener det er et vindæg
og hun ringede til sygehuset og fik en tid til mig mandag. Hun forstod slet ikke at min læge ikke havde handlet endnu og at hun bare ville vente til nf
Der er mange læger, som lader folk gå til NF. Det skyldes af de fleste aborter sker uanset, om der scannes eller ej eller ses en stigning eller ej. Og det generelt er bedst for kroppen at ordne det selv. En provokeret abort er jo en indgriben og ofte behøver man det jo ikke. Det er bare irriterende, frustrerende og trist og gå og vente på, at kroppen selv afstøder det.
Det er jo det negative ved, at vi alle render rundt og bliver scannet. Et vindæg har ofte et helt normalt forløb, hvor kroppen til sidst udskiller det.
Det er jo kun ved mistanke om farlige situationer, at lægen griber ind. Det er nemlig skide dyrt, alt det andet. Og hvis det bedste er, at kroppen selv ordner det? Så kan jeg godt forstå, at lægen ved ingen mistanke om en farlig situation (en graviditet uden for livmoderen) ikke henviser.
NÅR alt det er sagt, så kan jeg virkelig - ViRKELiG godt forstå din situation. (Har selv været der af flere omgange). Og det er monster frustrerende og trist.
Heldigvis er et vindæg ikke farligt. Det er bare helt vildt trist, hvis man håbede på en baby. Så kan du presse på for en abort eller lade kroppen ordne det selv. Men uanset hvad, er det ikke en fed sitation.
Anmeld
Citér