Tidlig scanning. Fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
33 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har i dag været til tidlig scanning, burde være 7+6 henne. Har ikke haft de vilde symptomer. Hun kunne til scanningen godt se en sæk men ikke noget der svarede til et foster. Hun kunne ikke sige om graviditeten var gået til eller om jeg kun var 5+1 henne og hun så ikke ville kunne se noget endnu. 

Jeg har taget ca 15 positive tests som er blevet tydeligere og tydeligere. Sidste test var 3 dage siden og bragende positiv. Test stregen var ligeså tydelig som kontrol stregen. Sådan har den set ud de sidste par uger.

Er der nogen som har oplevet at få så tydelig en udvikling i testene i så lang tid selvom fosteret er gået til??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har i dag været til tidlig scanning, burde være 7+6 henne. Har ikke haft de vilde symptomer. Hun kunne til scanningen godt se en sæk men ikke noget der svarede til et foster. Hun kunne ikke sige om graviditeten var gået til eller om jeg kun var 5+1 henne og hun så ikke ville kunne se noget endnu. 

Jeg har taget ca 15 positive tests som er blevet tydeligere og tydeligere. Sidste test var 3 dage siden og bragende positiv. Test stregen var ligeså tydelig som kontrol stregen. Sådan har den set ud de sidste par uger.

Er der nogen som har oplevet at få så tydelig en udvikling i testene i så lang tid selvom fosteret er gået til??

Ja. Desværre... En MA kan godt give højere HCG, da kroppen danner mere væv selvom fosteret er dødt.  

Jeg oplevede det for 2 år siden. HCG steg stadig en del? Men fosteret var dødt, selvom kroppen stadig holdt på graviditeten. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Hej 

Hvad dato tog du den Aller første positive test?

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

M O R til J Vega skriver:

Hvad dato tog du den Aller første positive test?

D. 6 februar. Den var meget svag men de blev lige så stille tydeligere 

Anmeld Citér

28. februar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

D. 6 februar. Den var meget svag men de blev lige så stille tydeligere 

uh ja okay, altså man skal aldrig sige aldrig. Men, det tyder på det ikke vokser som det skal. 
Hvis du kun er 5+1 idag, så ville du være 2+0 d. 6 feb. Da du testede svagt, og det er slet ikke muligt at teste positiv der. Det dagen for ÆL. 

hvad er det videre forløb? Skal du scannes igen om en uge eller lignede for at se udviklingen? 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

uh ja okay, altså man skal aldrig sige aldrig. Men, det tyder på det ikke vokser som det skal. 
Hvis du kun er 5+1 idag, så ville du være 2+0 d. 6 feb. Da du testede svagt, og det er slet ikke muligt at teste positiv der. Det dagen for ÆL. 

hvad er det videre forløb? Skal du scannes igen om en uge eller lignede for at se udviklingen? 

Har fået taget blodprøver i dag for at se hvad hcg er på. Og så vil de evt tage en blodprøve mere afhængig af hvad denne prøve viser 

Anmeld Citér

28. februar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Har fået taget blodprøver i dag for at se hvad hcg er på. Og så vil de evt tage en blodprøve mere afhængig af hvad denne prøve viser 

Super så der styr på det. Så det kun den dumme vente tid. Krydser finger for dig 

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym trådstarter

Super så der styr på det. Så det kun den dumme vente tid. Krydser finger for dig 

Hcg var på 5400. Kan se det svarer til uge 6. Efter tallet er en pil op. Aner ikke hvad pilen betyder 

Anmeld Citér

29. februar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Hcg var på 5400. Kan se det svarer til uge 6. Efter tallet er en pil op. Aner ikke hvad pilen betyder 

Det bedste jeg kan sige, er, at du ikke kan bruge det enkelte tal, du skal have to blodprøver, for at kunne sammenligne. 

Mit var 5+6 på 16000 (i princippet et flot tal) men 6+1 var det kun 17000 - og det skulle have været fordoblet på de to dage. Efterfølgende viste scanning også den voksede for lidt og hjerte slog kun halv kraft. Det endte i medicinsk abort 3 okt. 2019. 

jeg er gravid igen 11+6. Så i dec testede jeg positiv igen 

når det er sagt, kan det måske være du ikke er så langt. 

Anmeld Citér

29. februar 2020

God-mor

Anonym skriver:

Hej 

Jeg forstår godt du er fortvivlet. Jeg oplevede præcis det samme da jeg ventede min søn. Jeg var også et godt stykke henne og kom til tidlig scanning, men der var ikke noget foster at se, blot en blommesæk. Fik at vide at jeg var 2 uger kortere henne, men dette burde ikke kunne lade sig gøre, da jeg så havde testet positivt før jeg overhovedet var blevet gravid. Jeg forberedte mig på at det var en MA, men da jeg kom til kontrolscanning en uge efter, var der et lille fint foster med hjerteblink. Jeg endte med at blive sat 10 dage tilbage, og jeg fødte til termin en dejlig dreng

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.