Skifte børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2020

anna111

Profilbillede for anna111
Tip! skriver:

Jeg hæfter mig lige ved “nu dropper pædagogen bare igen....” - jeg tror ikke du aner hvilket pres der ligger på vores (jeg er selv pædagog) skuldre i tiden, og hvor jaget vi er som faggruppe. 

Det er klart lederens ansvar at sørge for den daglige drift og de pædagogiske mål opnåes, for ellers kan man ikke drive “virksomheden” og medarbejderne går en stor bue udenom. Det er let genkendeligt hvilke steder der er god ledelse og hvilke steder der er dårlige, det tar ikke mange minutter før jeg har fornemmet det. 

Pædagoger gør ALT hvad de kan for at yde den bedste omsorg for børnene, men hvis ledelsen er usynlig og ikke gør noget ved udfordringerne personalet imellem, så mærkes det af alle. 

Jer som forældre burde slet ikke have haft information om mobning, den del burde den kompetente leder have haft for øje og reageret på langt tidigere inden det gik så galt. 

Der skulle sket ikke have stået dropper men stopper. 

Og selvfølgelig skulle alle os forældre have en forklaring på hvad fanden der sker når vi alle kunne mærke den var hel gal. Der gik flere måneder inden vi blev samlet til mødet da de ikke ville samle os før de kunne give os en form for løsning på problemet. Og der var rigtig meget frustron blandt forældrene. 

Og jo jeg ved godt hvor stort et pres Der kan være på en pædagog jeg har arbejdet i en vuggestue. 

Men jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre hvorfor skal jeg lade det gå ud over min lille 4årig pige fordi det er synd for pædagoger at skulle arbejde i en børnehave. Hvorfor skulle jeg bare lade det stå til når jeg kan se hun ikke trives og hvilken kaos der stadig virker til at være i børnehaven. 

Mig og ledern ser nemlig forskellig på min datter hun ser en pige der er mut når jeg aflevere vis hun da kikker efter og så en pige der hurtig omstiller og tilpasser sig så hun virker glad ud af til.

Jeg ser på min datter med kærlighed jeg kan fornemme og se hvordan hun har det og så er mor tryk så selvfølgelig er det ved mig hun reagere. 

Ind til videre har jeg ikke kunne aflevere min yngste datter i børnehaven uden storesøster og nu stopper storesøster 1 marts da hun skal i før skole. Så lige meget hvad jeg havde valgt havde der kommet en reaktion fra min datter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du skal selvfølgelig flytte din datter til en anden institution for du har ikke tillid til din datters institution. Det er et skidt grundlag for dig, din datter og pædagogerne. Så jeg synes du gør det rigtige. Jeg håber din datter bliver glad for sin nye institution

Jeg synes så det er fuldstændig vanvittigt at forældre mener ar de skal have krav på at vide noget, som kan føles privat for den enkelte pædagog. 

En efterfødselsreaktion er ikke noget alle har lyst til, skal fortælles til en hel institutions forældregruppe, ligesom stress eller mobning, for nogen, kan føles  som en privat sag.

I har selvfølgelig krav på at vide at det er en langtidssygemelding der er tale om, og så må I som forældre vurdere om I vil lade jeres barn blive under de forhold (manglende fast personale).

For om de er væk grundet det ene eller det andet ændrer ikke på at de er væk og så må man som forældre vurderer om man vil flytte sit barn. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

esioul

mor:) skriver:

Du skal selvfølgelig flytte din datter til en anden institution for du har ikke tillid til din datters institution. Det er et skidt grundlag for dig, din datter og pædagogerne. Så jeg synes du gør det rigtige. Jeg håber din datter bliver glad for sin nye institution

Jeg synes så det er fuldstændig vanvittigt at forældre mener ar de skal have krav på at vide noget, som kan føles privat for den enkelte pædagog. 

En efterfødselsreaktion er ikke noget alle har lyst til, skal fortælles til en hel institutions forældregruppe, ligesom stress eller mobning, for nogen, kan føles  som en privat sag.

I har selvfølgelig krav på at vide at det er en langtidssygemelding der er tale om, og så må I som forældre vurdere om I vil lade jeres barn blive under de forhold (manglende fast personale).

For om de er væk grundet det ene eller det andet ændrer ikke på at de er væk og så må man som forældre vurderer om man vil flytte sit barn. 

Jeg tænkte det samme. Jeg ville godt nok være ked af, hvis mine private forhold kom ud til forældrene. Det vedkommer ikke dem.. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Soonmom

Hvis I lige er blevet skilt og flyttet er der sket store ændringer for din datter, så jeg er helt enig med lederen at det er synd at flytte hende fra det eneste kendte hun så har

At hun har uheld, vil jeg nok også tillægge det.

Omvendt kan jeg sagtens forstå dig, med så meget skiftende personale er der også andre ting galt i den institution, men så havde jeg nok banket i bordet, gået til forældrebestyrelsen og krævet at der kom styr på det. Medmindre det er en privat institution er lederen i princippet ligeglad med at miste børn, da de jo bliver tildelt fra kommunen og de nok skal få et nyt barn i din datters plads, så jeg tænker udelukkende det er en bekymring fra lederen side.

Anmeld Citér

1. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
anna111 skriver:

Der skulle sket ikke have stået dropper men stopper. 

Og selvfølgelig skulle alle os forældre have en forklaring på hvad fanden der sker når vi alle kunne mærke den var hel gal. Der gik flere måneder inden vi blev samlet til mødet da de ikke ville samle os før de kunne give os en form for løsning på problemet. Og der var rigtig meget frustron blandt forældrene. 

Og jo jeg ved godt hvor stort et pres Der kan være på en pædagog jeg har arbejdet i en vuggestue. 

Men jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre hvorfor skal jeg lade det gå ud over min lille 4årig pige fordi det er synd for pædagoger at skulle arbejde i en børnehave. Hvorfor skulle jeg bare lade det stå til når jeg kan se hun ikke trives og hvilken kaos der stadig virker til at være i børnehaven. 

Mig og ledern ser nemlig forskellig på min datter hun ser en pige der er mut når jeg aflevere vis hun da kikker efter og så en pige der hurtig omstiller og tilpasser sig så hun virker glad ud af til.

Jeg ser på min datter med kærlighed jeg kan fornemme og se hvordan hun har det og så er mor tryk så selvfølgelig er det ved mig hun reagere. 

Ind til videre har jeg ikke kunne aflevere min yngste datter i børnehaven uden storesøster og nu stopper storesøster 1 marts da hun skal i før skole. Så lige meget hvad jeg havde valgt havde der kommet en reaktion fra min datter. 

Lederen ser også på dit barn med viden, erfaring, professionalisme etc. omhandlende børn. Lederen har ikke personlige/private følelser og “ømme punkter” inde i billedet. 
Det betyder ikke, at lederen nødvendigvis har ret, og du tager fejl. Men hvis mødres mavefornemmelse altid var udtryk for den objektive sandhed og førte til de rigtige valg - sådan som nogen har en tyrkertro på - ville vi aldrig opleve fejlvurderinger og dårlige valg fra mødres side, og sådan er virkeligheden jo ikke. Jeg er mor til tre og kan på ingen som helst måde hævde, at jeg altid har handlet rigtigt på mine børns vegne, når jeg har ladet følelserne råde - det tror jeg ikke, nogen mor i verden kan. 

Du har truffet dit valg, uanset, og måske skal du lade være med at spekulere mere over, om det er det rette. Der er jo ikke tale om en situation, hvor A er 100 procent rigtigt og B 100 procent forkert. Det, du nu kan fokusere på, er at sørge for, dit valg bliver det bedste for din datter - tage ansvar for, at du har truffet det valg, du fandt bedst - og ikke søge andre udenforståendes opbakning. Vi kender jo slet ikke det fulde billede. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

anna111

Soonmom skriver:

Hvis I lige er blevet skilt og flyttet er der sket store ændringer for din datter, så jeg er helt enig med lederen at det er synd at flytte hende fra det eneste kendte hun så har

At hun har uheld, vil jeg nok også tillægge det.

Omvendt kan jeg sagtens forstå dig, med så meget skiftende personale er der også andre ting galt i den institution, men så havde jeg nok banket i bordet, gået til forældrebestyrelsen og krævet at der kom styr på det. Medmindre det er en privat institution er lederen i princippet ligeglad med at miste børn, da de jo bliver tildelt fra kommunen og de nok skal få et nyt barn i din datters plads, så jeg tænker udelukkende det er en bekymring fra lederen side.

Tak for svar men som skrevet i opslaget er det 1år siden vi gik hver til sit så det er ikke nyt. 

Anmeld Citér

1. februar 2020

anna111

esioul skriver:

Jeg tænkte det samme. Jeg ville godt nok være ked af, hvis mine private forhold kom ud til forældrene. Det vedkommer ikke dem.. 

Pasonalet har selv givet tilladelse til at de måtte give oplysningerne videre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.