Skifte børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.782 visninger
16 svar
30 synes godt om
31. januar 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg tog en beslutning torsdag at min yngste datter på 4år og 3 måneder skal skifte børnehave hun starter i den nye på mandag vi har været henne og se den og vi var osse henne og se på den for et halvt år siden da jeg osse overvejede der hun skulle skifte. Storesøster på 5 år skal starte i før skole om en måned så hende flytter jeg ikke. 

Men jeg har bare en knude i maven og bliver ved at gå frem og tilbage mellem om det nu var det rigtige til selvfølgelig er det det. 

Det har kørt dårligt i børnehaven siden min yngste started der. Der er den ene langtid sygemeldt efter den anden. Lige nu 3 faste er langtid sygemeldt de prøver at få det op at køre igen men der er jo nye vikare ind til videre har mange af de samme vikare været der siden oktober og så var ledern og en pædergog de faste ansigter.

Side info. Mig og pigernes far gik fra hinanden for et år siden og så har jeg boet hos min mor med pigerne ind til 1 december hvor vi flyttede i en lejlighed. Pigerne ser stadig mormor meget. 

Jeg har haft en pige med ondt i maven hun har fået taget flere prøver ved lægen og alle var fine. Hun har været ked af det når jeg skulle køre fra hende i børnehaven kikket ned og været meget betuttet jeg har oplevet afføring aftryk i hendes underbukser når hun kom hjem fra børnehaven hvor hun den ene gang selv har skiftet og lagt underbukserne på hendes plads i børnehaven uden nogen havde set det og det er her den sidste måned hun har aldrig haft afføring i underbukserne før. Jeg kunne nemt gå rundt med hende i 15min hvor hun ikke ville slippe mig før der var en pædergog i børnehaven der ville hjælpe med mindre der var den ene pædergog på arbejde da hun så min datters behov. 

Og torsdag kommer jeg til en ophængt sæddel at den pågældende pædergog nu stopper fredag og der er ansat en ny medarbejder som midlertidig skal overtage hendes plads. Og jeg kørte direkte hjem og ringede til pladsanvisningen og fik hende flyttet med det samme. 

Da jeg virkelig syntes det er synd at der hele tiden er nye ansigter og min datter ikke vil i børnehave.

Ledern i den nuværende børnehave var meget uforstående  og syntes da min datter trives godt og har nogle venner som det er synd for at hun stopper og mente det jo var fordi mig og børnenes far var gået fra hinanden og vi jo osse var flyttet og jeg har osse hele tiden lagt den der hen.

Men helt ærligt kan jeg jo ikke blive ved at give skylden på hvad der er sket hjemme da der osse var et stort problem med hun ikke ville asted inden jeg flyttede i lejlighed og nu blev jeg nød til at lytte til min mave fornemmelse og min datter. 

Men jeg ved jo hvad jeg har og ikke hvad jeg får. Jeg håber virkelig at det var den rigtige beslutning. 

Er der andre her der har stået med det samme dilama 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2020

Hjemmegaaende

Du følger din mavefornemmelse som mor... og den er vigtig at lytte til! Desuden ser du på og lytter til din datter. Jeg er næsten sikker på, du bliver glad for din beslutning

Anmeld Citér

31. januar 2020

Hjemmegaaende

Ps. Vi har skiftet pga af flytning. Vi var glade for den gamle børnehave... troede vi! Men begge børn trives SÅ meget bedre i den nye, og vi er faktisk også meget gladere for den

Anmeld Citér

31. januar 2020

Miti's mama

Da vi flyttede hertil var der to integrerede institutioner i nærheden. En havde kun en plads til min ældste, den anden en plads til min yngste. Da den tættest på så fik en plads til min yngste flyttede vi hende. Vuggestuen var meget fornærmede, rakkede ned på den nye institution og fortalte mig at jeg ofrede min datters velvære for min egen komfort. Det bekræftede mig kun i at det var det rigtige valg. Du skal ikke høre på institutionen, hvis din datter skal væk, så er det det du gør, især under så kritisable forhold.

Anmeld Citér

31. januar 2020

anna111

Mange tak for jeres svar det beroliger mig en hel del jeg lyttede nemlig til min mave fornemmelse langt om længe!

Og den nye børnehave har jeg kun hørt godt om og blevet anbefalet 

Anmeld Citér

31. januar 2020

Tip!

Husk at i ser med forskellige øjne på din datter. Lederen ser på et barn der nyligt har skulle forholde sig til en skilsmisse, flytning ind til mormor og nu igen for jer selv. Du oplever som mor kun hente/bringe situationer, og ikke hele dagligdagen. 

Din datter giver udtryk for ondt i maven, det kan også have noget at gøre med at hun vil være dig loyal og passe på dig, som børn gør når de fornemmer uro. 

Det er mange skift hun oplever, samtidig med at hun muligvis har far og hans nye bolig at forholde sig til. 

At der er langtidssygmeldinger blandt personalet kan skyldes private årsager, og de blot ramler sammen. - det har vi også på min arbejdsplads. 

Anmeld Citér

31. januar 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg synes 3 ting 

1. Mega godt du er der for din datter og finder noget der breder. 

2. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du ikke er  gå til dagtilbudsleder  og sagt at det ikke er godt nok.

3. Snakket med forældre bestyrelsen.

Hvis man ikke selv gør noget og går rundt og tror at andre skal nok gør noget ved det. Sker der sku ikke noget ved. 

Anmeld Citér

31. januar 2020

anna111

libramarie12 skriver:

Jeg synes 3 ting 

1. Mega godt du er der for din datter og finder noget der breder. 

2. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du ikke er  gå til dagtilbudsleder  og sagt at det ikke er godt nok.

3. Snakket med forældre bestyrelsen.

Hvis man ikke selv gør noget og går rundt og tror at andre skal nok gør noget ved det. Sker der sku ikke noget ved. 

Jeg har haft flere møder med ledern i børnehaven og føler mig ikke lyttet rigtig til. Hver gang jeg fortæller om en problemstilling omkring en af mine børn trækker hun ofte på skuldrene som om det er ingen ting. (bla at min 4årig klager over mave smerter) 

Der har været stort møde i børnehaven med overledern i distriktet som er gået ind og overtaget for ledern i børnehaven da det hele sejler og hun prøver at få styr på det hele igen da der har været noget mopning mellem pasonalet som osse har givet nogle af disse sygemeldinger der har været for lidt hænder så flere er blevet sygemeldt. Vikare på vikare. Mange sure og utilfredse forældre var til det møde i november. 

Og nu når man tror de enlig er ved at vende vælger en af de primær pædergoger og søge nye udfordringer så det er en vikar der har været der on of som har været der i 2-3 måneder fast nu skal ind og tage den rolle som kendt ansigt og der nu bliver ansat en ny til de finder en anden er jo bare ikke godt nok. 

Vi forældre i børnehaven har klaget og klaget og snakket med dem. 

Jeg var begyndt at håbe og se at nu bliver det bedere men nej tænker fagtis det bliver værre igen. 

Anmeld Citér

31. januar 2020

anna111

Tip! skriver:

Husk at i ser med forskellige øjne på din datter. Lederen ser på et barn der nyligt har skulle forholde sig til en skilsmisse, flytning ind til mormor og nu igen for jer selv. Du oplever som mor kun hente/bringe situationer, og ikke hele dagligdagen. 

Din datter giver udtryk for ondt i maven, det kan også have noget at gøre med at hun vil være dig loyal og passe på dig, som børn gør når de fornemmer uro. 

Det er mange skift hun oplever, samtidig med at hun muligvis har far og hans nye bolig at forholde sig til. 

At der er langtidssygmeldinger blandt personalet kan skyldes private årsager, og de blot ramler sammen. - det har vi også på min arbejdsplads. 

Fars bolig er hun kommet i det sidste år. 

Og selvfølgelig påvirker det osse at vi er flyttet det har jeg stor forståelse for. 

Sygemeldingerne skyldes bla mobning blandt pasonalet en efter fødsels reaktion og stress grundet presset på arbejdet. 

Her i november måned var alle forældre til et stort møde i børnehaven hvor distrak ledern er gået ind og overtaget for ledern da det hele sejler og ledern ikke kunne få styr på det der var mange utilfredse forældre og nu kæmper de med at få styr på det hele igen der var osse et barn der ikke have været i børnehaven i flere måneder da moren ikke kunne få ham af sted et andet barn der ellers altid har elsket at komme er sted som tigger om at må blive hjemme da der hele tiden er nye pædergoger. 

De kørte meget på at ledern og pædergogen som børnene kendte ville sørger for at dele dig op så der altid var et kendt ansigt morgen og eftermiddag. 

Og nu vælger den pædagog så at droppe så børnene nu igen skal forholde sig til et nyt ansigt. 

Jeg syntes aldrig det stopper. 

Men nu er valget osse taget og håber det var det rigtige for min datter tros flytning i december hun virker glad når vi snakker om den nye børnehave 

Anmeld Citér

1. februar 2020

Tip!

anna111 skriver:

Fars bolig er hun kommet i det sidste år. 

Og selvfølgelig påvirker det osse at vi er flyttet det har jeg stor forståelse for. 

Sygemeldingerne skyldes bla mobning blandt pasonalet en efter fødsels reaktion og stress grundet presset på arbejdet. 

Her i november måned var alle forældre til et stort møde i børnehaven hvor distrak ledern er gået ind og overtaget for ledern da det hele sejler og ledern ikke kunne få styr på det der var mange utilfredse forældre og nu kæmper de med at få styr på det hele igen der var osse et barn der ikke have været i børnehaven i flere måneder da moren ikke kunne få ham af sted et andet barn der ellers altid har elsket at komme er sted som tigger om at må blive hjemme da der hele tiden er nye pædergoger. 

De kørte meget på at ledern og pædergogen som børnene kendte ville sørger for at dele dig op så der altid var et kendt ansigt morgen og eftermiddag. 

Og nu vælger den pædagog så at droppe så børnene nu igen skal forholde sig til et nyt ansigt. 

Jeg syntes aldrig det stopper. 

Men nu er valget osse taget og håber det var det rigtige for min datter tros flytning i december hun virker glad når vi snakker om den nye børnehave 

Jeg hæfter mig lige ved “nu dropper pædagogen bare igen....” - jeg tror ikke du aner hvilket pres der ligger på vores (jeg er selv pædagog) skuldre i tiden, og hvor jaget vi er som faggruppe. 

Det er klart lederens ansvar at sørge for den daglige drift og de pædagogiske mål opnåes, for ellers kan man ikke drive “virksomheden” og medarbejderne går en stor bue udenom. Det er let genkendeligt hvilke steder der er god ledelse og hvilke steder der er dårlige, det tar ikke mange minutter før jeg har fornemmet det. 

Pædagoger gør ALT hvad de kan for at yde den bedste omsorg for børnene, men hvis ledelsen er usynlig og ikke gør noget ved udfordringerne personalet imellem, så mærkes det af alle. 

Jer som forældre burde slet ikke have haft information om mobning, den del burde den kompetente leder have haft for øje og reageret på langt tidigere inden det gik så galt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.