Uønsket gravid. Skal jeg fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.629 visninger
39 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har fundet ud af at jeg er gravid. Det er langt fra ønsket. Fyren jeg er blevet gravid med er ikke en kæreste men kun en jeg ser engang i mellem når vi har fået lidt for meget at drikke i byen. Vi skal aldrig have et forhold. 

men nu er jeg kommet i tvivl hvorvidt jeg skal fortælle ham at jeg skal have foretaget en abort. Jeg ved med sikkerhed det også vil være hans ønske. 

på den ene side mener jeg ikk det er nødvendigt. Men på den anden side. Så føler jeg indeni at han har krav på det. 

hvad ville i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2020

Anonym

Hvad er det værste der kan ske ved at du fortæller ham det?? 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym

Selvfølgelig skal han vide det :-) 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Hjemmegaaende

Jeg ville også fortælle det.

Anmeld Citér

27. januar 2020

Hjemmegaaende

Om ikke andet lærer han måske at passe lidt bedre på. Næste gang har han måske ikke samme ønsker som kvinden, der er blevet gravid

Anmeld Citér

27. januar 2020

Rosa Sofia

For mig ville det komme an på to ting. Den ene ville være, hvor tæt jeg var med ham og så på om jeg havde brug for hans støtte praktisk og følelsesmæssigt i forbindelse med en abort.

Det, der med at han skal lære at passe på, går vel begge veje. Enten er de to, der ikke har tænkt sig om med prævention eller, der er sket et uheld. Og det er da klart, at han slipper billigere, fordi han ikke kan få foretaget en abort, ligesom han havde været på røven, hvis hun ville have barnet og han ikke ville. Sådan er det jo bare at være en fyr i den situation. 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Hjemmegaaende

Rosa Sofia skriver:

For mig ville det komme an på to ting. Den ene ville være, hvor tæt jeg var med ham og så på om jeg havde brug for hans støtte praktisk og følelsesmæssigt i forbindelse med en abort.

Det, der med at han skal lære at passe på, går vel begge veje. Enten er de to, der ikke har tænkt sig om med prævention eller, der er sket et uheld. Og det er da klart, at han slipper billigere, fordi han ikke kan få foretaget en abort, ligesom han havde været på røven, hvis hun ville have barnet og han ikke ville. Sådan er det jo bare at være en fyr i den situation. 

Selvfølgelig går det begge veje - men TS VED jo godt hun er gravid - og passer da forhåbentlig også bedre på i fremtiden 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Rosa Sofia

Hjemmegaaende skriver:

Selvfølgelig går det begge veje - men TS VED jo godt hun er gravid - og passer da forhåbentlig også bedre på i fremtiden 

Ja man kan da håbe, at han er en af dem, der bliver mere påpasselig (hvis det da skyldes et manglende kondom og ikke et bristet ét). 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Jeg er blevet gravid på p-piller. Så det er ikk fordi jeg har været ubeskyttet. Selvfølgelig kunne vi have brugt kondom også. Men risikoen for gravid på p-piller er ret lille 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er det værste der kan ske ved at du fortæller ham det?? 

Er nu heller ikk bange for at fortælle ham det. Er mere i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt når jeg ved jeg får foretaget en abort og jeg ved at hans ønske er det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.