Anonym skriver:
Endnu engang tak for alle svarene - de hjælper lidt på tankemylderet.
Jeg vil lige starte med at påpege, at der ikke er nogen af os som er chokerede over at man kan risikere at blive gravide når man har sex - og vi vidste begge to at jeg nogle gange glemte en pille. Det er ikke et chok over at der var en risiko (eller chance, om man vil). Jeg kan jo læse her, at selv folk med planlagte graviditeter har haft lignende reaktioner.
Mit opridnelige indlæg er skrevet under et døgn efter vi fandt ud af at jeg var gravid. Jeg/vi var og er stadig lidt i en slags choktilstand, det er ikke nødvendigvis en rationel reaktion, men den er der nu engang, og det var altså sådan jeg havde det og til dels stadig har det.
Jeg er også smerteligt bevidst om, at der er folk som kæmper med at blive gravide, og at det i forhold til dem er ekstremt forkælet at være i en gråzone-følelse når man bliver gravid og er over 30, og egentlig gerne vil have børn - men jeg kan ikke bestemme hvad jeg føler. Ellers ville det jo være nemt.
I fredags var jeg sikker på, at jeg ikke ville, og var begyndt at læse om aborter, men det gjorde mig ked af det. I går og i dag har jeg været helt afklaret med, at jeg gerne vil det her nu, med ham og glæder mig. Det er en ren rutchebanetur, det her! 

Mit første barn var planlagt, det skete hurtigt, jeg vae 32. Til trods for dette var jeg hundeangst for at teste, da mens udeblev, og da jeg testede sammen med manden og fik 2 fede streger, gik jeg i koma. Den aften endte med, at manden bare lå og holdt om mig, jeg var lammet, helt tom, men alligevel kaos i hovedet, der var ingen glæde, kun panik og selvbebrejdelse.
Min meget glade mand lagde låg på glæden og slog over i at lægge praktiske planer, det var en stor hjælp at forholde sig til noget, jeg kunne styre.
Jeg nåede aldrig at mærke glæde over min graviditet, men glæden kom efter et par måneder som mor.
Ved nummer 2 nåede jeg glæden sent i graviditeten, ved nummer 3 var det naturligt for mig, nummer 4 var en overraskelse, og der dukkede de mørke tanker op igen.
Mit råd til dig er at få afklaret med manden, om I skal beholde, og hvis I skal, så gå i gang med praktiske ting som at få styr på barselsregler, plads i bolig og bil med videre.
Pøj-pøj.