Jeg blev gravid som 28 årige, også fordi jeg havde været for sjusket med p-piller. Det var et kæmpe chok (altså det var jo ikke et chok, at jeg kunne blive gravid når jeg havde glemt nogle p-piller, men....), og selvsagt var jeg ikke parat, for det var jo ikke planlagt.
Vi havde først lige skrevet under på en fælles lejekontrakt (havde kendt hinanden i næsten 10 år, men havde ikke boet sammen), og vi skulle jo først til at skabe vores lille hjem, og så tænke i at lave børn.
Jeg var i gang med mit speciale, og vidste det ikke kunne nå at bliver færdigt inden fødslen. Jeg havde et studiejob som jeg elskede, og vidste, at jeg ville miste det. Osv osv osv osv.
Vi overvejede aldrig en abort, men vi skulle da så sandelig lige synke nyheden, så forstår mange af dine tanker.
Jeg vil så sige, jeg tror aldrig, at vi havde fået børn, hvis ikke det var sket ved et uheld første gang - der var jo altid et men, altid noget vi lige skulle nå, altid ubelejligt, altid en ferie, altid en fest, altid et arbejde...
Så jeg synes, at I skal overveje: vil I have børn? Hvis I vil så er det nok nu, for det er aldrig det helt rigtige tidspunkt.
Men måske vil I hellere leve livet uden børn, det er jo ikke et must.
Så overvej, vil vi have børn eller er det "bare" noget I siger, fordi det bør man?