EKAB skriver:
Forskellen er jo, at jeg ville være til stede hvis bilen blev påkørt, og kunne tage mig af mit barn med det samme.
jeg synes det er mega uansvarligt at efterlade et lille barn i bilen uden opsyn.
Det er vel kun et spørgsmål om, hvor hårdt bilen rammer - altså om det gør en forskel at man er der
Anyway, når jeg forestiller mig trådstarters spørgsmål, tager jeg udgangspunkt i min egen hente/bringe situation (hvor en bil i øvrigt ville være komplet overflødig, selv hvis jeg ejede en). Min yngste ville i så fald være parkeret på en stille ensrettet vej, ude foran vinduerne til den ældstes børnehave. Jeg ville finde det grænsende til hysterisk, at vække den mindste for at gå ind og hente den store - og ville helt ude kvaler lader ham sove i fred og smide en babyalarm på. Det ville nok også gælde hvis jeg parkerede ude foran en butik et roligt sted og skulle hente en liter mælk.
Men vores grænser er jo forskellige - og man skal gøre hvad man er tryg ved. Jeg er ret rationel og har vist et temmelig finmasket katastrofe-filter. Mine unger sover også trygt og godt alene nede i deres barnevogn i baggården, eller ude foran en café, eller omme bag et hjørne på restauranten, eller hvor der nu er roligt - ofte kilde til panikanfald hos min svigermor 
Anmeld
Citér