Efterlade sovende barn i bil i 5 minutter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2020

kamikaze

Jeg ville ikke gøre det, mest ud fra devisen at om noget sker med mig i mellemtiden ville ingen vide at der sad et barn alene i min bil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Min mand skulle hente vores store pige i vuggestue den anden dag, og vores yngste var faldet i søvn i autostolen på bagsædet. 

Han endte med at tage baby med ind, hvilket selvfølgelig vækkede hende. Bagefter snakkede vi om, hvorvidt han kunne have ladet hende sidde i bilen og sove, mens han hentede den store. 

Ville I kunne finde på det? 

Man kan selvfølgelig sætte en babyalarm til, men jeg ville være nervøs for, at en forbipasserende så baby sidde alene og ringede til politiet.

Jeg er spændt på at høre jeres tanker.

Nej det kunne jeg ikke. Jeg så et program mens jeg var gravid med den første hvor der var en kvinde der havde efterladt sine børn i bilen og bilen brød i brand mens hun lige var inde i butikken efter en liter mælk. Hun var kun væk i kort tid men børnene blev svært forbrændt. Der var billeder af børnene og dem kan jeg stadig se for mig. Ved godt chancen er lille men det bliver et nej tak herfra .

Anmeld Citér

25. januar 2020

Tinstin

Nej, jeg ville simpelthen ikke kunne få mig til det.
Mine har ofte vågnet, når bilen stod stille, og hvis de så sad der alene og skreg. Nej. Jeg ville heller ikke kunne løbe mit ærinde ordentligt og hvis det var f.eks. at aflevere, ville jeg gerne have ro i sindet til at gøre det ordentligt. Det ville jeg ikke kunne med en sovende baby i bilen.

Anmeld Citér

25. januar 2020

SofiaMik

Jeg har haft efterladt et sovende barn i bilen for mindre ærinder. (Jeg har kun været bange for emsige kvindemennesker, der herinde i debatter skrev, at de ville smadre bilruden, hvis de så et barn alene i bilen!)

Men jeg købte en autostol med tilhørende klapvogn til nr 2, så jeg kunne tage det sovende barn siddende i autostolen og sætte på klapvognen, uden at det blev vækket. På den måde havde jeg hænderne fri til at aflevere, bære, holde i hånd og kramme den store og baby sov dejligt imedens.

Anmeld Citér

25. januar 2020

AnoMor

Nej jeg ville aldrig efterlade et lille barn i en bil. Ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete ham noget mens jeg var væk. Eller hvis der skete mig noget og ingen vidste at han var i bilen. 

Anmeld Citér

25. januar 2020

ErDuHerIkkeSnart

EKAB skriver:

Forskellen er jo, at jeg ville være til stede hvis bilen blev påkørt, og kunne tage mig af mit barn med det samme. 

jeg synes det er mega uansvarligt at efterlade et lille barn i bilen uden opsyn. 

Det er vel kun et spørgsmål om, hvor hårdt bilen rammer - altså om det gør en forskel at man er der  

Anyway, når jeg forestiller mig trådstarters spørgsmål, tager jeg udgangspunkt i min egen hente/bringe situation (hvor en bil i øvrigt ville være komplet overflødig, selv hvis jeg ejede en). Min yngste ville i så fald være parkeret på en stille ensrettet vej, ude foran vinduerne til den ældstes børnehave. Jeg ville finde det grænsende til hysterisk, at vække den mindste for at gå ind og hente den store - og ville helt ude kvaler lader ham sove i fred og smide en babyalarm på. Det ville nok også gælde hvis jeg parkerede ude foran en butik et roligt sted og skulle hente en liter mælk.

Men vores grænser er jo forskellige - og man skal gøre hvad man er tryg ved. Jeg er ret rationel og har vist et temmelig finmasket katastrofe-filter. Mine unger sover også trygt og godt alene nede i deres barnevogn i baggården, eller ude foran en café, eller omme bag et hjørne på restauranten,  eller hvor der nu er roligt - ofte kilde til panikanfald hos min svigermor 

Anmeld Citér

25. januar 2020

Anonym trådstarter

Det drejer sig om en vuggestue, der hænger sammen med børnehave og friskole. Der er egen parkeringsplads og fredeligt og roligt. 

Baby vågner ikke af bildøre, der åbner og lukker, eller når bilen står stille. Hun vågner derimod så snart, man flytter på hende eller autostolen. 

Vi tænker videre, for det er garanteret ikke sidste gang, vi kommer til at stå i den situation.

Tak for jeres svar indtil videre 

Anmeld Citér

25. januar 2020

Anonym

Altså vores pige er 4 år og nogle gange kører vi hjem fra mormor til vores hjem ca. 1 time i bilen der falder hun tit i søvn. Jeg tager ind og handle ind. Mens hun sover i bilen. 

Når vi ellers handler ind spørger hun om hun ikke bare blive i bilen. Kan ikke se hvad problemet er 

Anmeld Citér

26. januar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja da! Det kan man altså godt gøre - hvis det evt tog mere end fem min. Kan man jo gå ud og kigge. Jeg har gjort det med mine / og altså helt ærligt - man ringer vel ikke til politiet? Med mindre der er 30grader udenfor og kan se en overophedet baby? Ellers synes jeg folk skal til, at tage en slapper  jeg ville da ALDRIG selv ringe til politiet, på en parkeringsplads til en vuggestue/børnehave. Jeg ville da bruge min sunde fornuft og tænke: der er en der sover godt - moren:faren er nok inde og hente en evt søskende. Kom jeg så tilbage efter 30 min og barnet stadig sad der, ville jeg måske OVERVEJE det - men min første undskyldende vil da nok være at gå ind i inst. Og forhøre mig. 

Anmeld Citér

26. januar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Ja da! Det kan man altså godt gøre - hvis det evt tog mere end fem min. Kan man jo gå ud og kigge. Jeg har gjort det med mine / og altså helt ærligt - man ringer vel ikke til politiet? Med mindre der er 30grader udenfor og kan se en overophedet baby? Ellers synes jeg folk skal til, at tage en slapper  jeg ville da ALDRIG selv ringe til politiet, på en parkeringsplads til en vuggestue/børnehave. Jeg ville da bruge min sunde fornuft og tænke: der er en der sover godt - moren:faren er nok inde og hente en evt søskende. Kom jeg så tilbage efter 30 min og barnet stadig sad der, ville jeg måske OVERVEJE det - men min første undskyldende vil da nok være at gå ind i inst. Og forhøre mig. 

Jeg mener selvfølgelig indskydelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.