Efterlade sovende barn i bil i 5 minutter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2020

Mortilah

Pyhh det ville jeg med sikkerhed aldrig gøre..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2020

Anonym

Ja, det ville jeg gøre. 
Den mindste har altid siddet i bilen imens den store blev afleveret i børnehave også selvom hun var vågnen. 

Anmeld Citér

23. januar 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min mand skulle hente vores store pige i vuggestue den anden dag, og vores yngste var faldet i søvn i autostolen på bagsædet. 

Han endte med at tage baby med ind, hvilket selvfølgelig vækkede hende. Bagefter snakkede vi om, hvorvidt han kunne have ladet hende sidde i bilen og sove, mens han hentede den store. 

Ville I kunne finde på det? 

Man kan selvfølgelig sætte en babyalarm til, men jeg ville være nervøs for, at en forbipasserende så baby sidde alene og ringede til politiet.

Jeg er spændt på at høre jeres tanker.

Jeg vil aldrig lade min baby være alene i en bil. Jeg havde taget barnet med mig

Anmeld Citér

24. januar 2020

Soonmom

EKAB skriver:

Nej, det ville jeg ikke gøre, med babyalarm eller ej. 
hvis der skete noget, så ville jeg aldrig tilgive mig selv.. Bilen kunne blive påkørt, indbrud, tyveri osv.

Men det kan en barnevogn jo i princippet også 

Anmeld Citér

24. januar 2020

Ann_27/11

Har gjort det masser af gange også hvis jeg lige skulle ind og have noget ved købmanden, dog har jeg sat babyalarmen til og holder et sted hvor folk ikke lige kan kigge ind i bilen. 

Anmeld Citér

24. januar 2020

ErDuHerIkkeSnart

EKAB skriver:

Nej, det ville jeg ikke gøre, med babyalarm eller ej. 
hvis der skete noget, så ville jeg aldrig tilgive mig selv.. Bilen kunne blive påkørt, indbrud, tyveri osv.

Men biler (eller barnevogne, fodgængere, cykler) kan jo til enhver tid påkøres, uanset om du er i den eller ej?

Og indbrud med en baby i bilen... hvor der sker barnet noget, er jo vanvittigt usandsynligt og er vidst så godt som aldrig forekommet i danmarkshistorien? Her ville frygten for indbrud på din hjemmeadresse nok være mere relevant (omend stadig minimal og unødvendig at ligge søvnløs over)...

Anmeld Citér

24. januar 2020

Janet1989

Jeg ville ikke gøre det pga to ting; jeg VED at mit barn ville vågne når jeg lukkede døren i. Og fordi jeg ville være bange for at bilen låser sig selv pg alarmen evt går i gang ved bevægelse 

Anmeld Citér

25. januar 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB
Soonmom skriver:

Men det kan en barnevogn jo i princippet også 

Jeg ville af samme grund heller ikke sætte min barnevogn på en parkeringsplads eller lign., hvor jeg ikke var til stede 

Anmeld Citér

25. januar 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men biler (eller barnevogne, fodgængere, cykler) kan jo til enhver tid påkøres, uanset om du er i den eller ej?

Og indbrud med en baby i bilen... hvor der sker barnet noget, er jo vanvittigt usandsynligt og er vidst så godt som aldrig forekommet i danmarkshistorien? Her ville frygten for indbrud på din hjemmeadresse nok være mere relevant (omend stadig minimal og unødvendig at ligge søvnløs over)...

Forskellen er jo, at jeg ville være til stede hvis bilen blev påkørt, og kunne tage mig af mit barn med det samme. 

jeg synes det er mega uansvarligt at efterlade et lille barn i bilen uden opsyn. 

Anmeld Citér

25. januar 2020

FruStolpe

Jeg har aldrig efterladt et lille barn alene. Først når vores børn er blevet så store at de kunne forstå det, har vi ladet dem sidde når vi skulle ind efter mælk eller lign. 

Nu bliver den yngste 6 om lidt, og sidder gerne med telefonen i bilen imens vi handler eller henter storesøster. Men jeg er faktisk ikke helt vild med tanken. For jeg låser jo ikke bilen, når hun sidder der, og den kunne jo (worst case) blive stjålet imens 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.