Efterlade sovende barn i bil i 5 minutter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.048 visninger
31 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2020

Anonym trådstarter

Min mand skulle hente vores store pige i vuggestue den anden dag, og vores yngste var faldet i søvn i autostolen på bagsædet. 

Han endte med at tage baby med ind, hvilket selvfølgelig vækkede hende. Bagefter snakkede vi om, hvorvidt han kunne have ladet hende sidde i bilen og sove, mens han hentede den store. 

Ville I kunne finde på det? 

Man kan selvfølgelig sætte en babyalarm til, men jeg ville være nervøs for, at en forbipasserende så baby sidde alene og ringede til politiet.

Jeg er spændt på at høre jeres tanker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Jeg vil gå langt for ikke at vække - og det ville ikke genere mig at forlade baby 5 minutter med babyalarm på. Eneste bekymring ville være den du nævner om bekymrede forbipasserende. Smæk en post-it i vinduet med “Min far kommer om 5 minutter” ??

Anmeld Citér

23. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville også efterlade et sovende barn i 5 minutter, når der ikke er så varmt, at barnet kan blive overophedet, og det er der jo ikke i øjeblikket.

Anmeld Citér

23. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis bilen holder et sted hvor der ikke kommer mange mennesker forbi (udover forældre til vuggestue børnene) så ville jeg sagtens kunne lade et barn sidde i de 5min med en alarm. Så længe det ikke er varmt og alt det der. 

Min største frygt ved den salgs ville også være andre mennesker der ville tro et eller andet og bryde ind i bilen til barnet eller lign. Derfor ville jeg kun gøre det hvis bilen holdt et rimelig afskærmet sted for uvedkomne.  

Anmeld Citér

23. januar 2020

Anonym

Jeg ville også gøre det og har gjort det med den mindste. 
Naturligvis ikke om sommeren hvor bilen risikerer overophedning. 

Jeg vil så sige, at hvis jeg som forbipasserende så et barn i bilen og jeg følte det utrygt, ville jeg da helt klart observere før jeg ville kaste mig ud i at ubelejlige politiet. Og nok også gå ind i de nærliggende bygninger og se om jeg ville kunne spotte en forælder til barnet, hvis det altså var helt galt. 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Soonmom

Jeg ville ikke gøre det, det kan lynhurtigt tage mere end 5 min at hente

Ville gøre det uden at tæve  med baby alarm på,  hvis den rækker (det er jo ikke anderledes end barnevogne i de temperature vi har pt).

Ville være ligeglad med forbipasserende, hvorfor skulle de reagerer medmindre baby græd? (hvilket jeg ville kunne høre i alarmen og være ude hos på 1 min.) 

Anmeld Citér

23. januar 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej, det ville jeg ikke gøre, med babyalarm eller ej. 
hvis der skete noget, så ville jeg aldrig tilgive mig selv.. Bilen kunne blive påkørt, indbrud, tyveri osv.

Anmeld Citér

23. januar 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det kommer meget an på situationen. Om det var sommer eller vinter, barnets alder, om jeg havde babyalarm med, mm.... Gjorde det faktisk selv lige selv i dag (dog for første gang). Min dreng på 3 1/2 år har været hjemme hele dagen grundet sygdom, og faldt så i søvn i bilen, da vi skulle op og hente lillebror i dagpleje. Jeg nænnede ikke at vække ham. Jeg holdt i deres indkørsel, så jeg kunne se ham hele tiden fra vinduet inde hos dagplejeren. Han opdagede aldrig at jeg havde været væk, men vågnede først da vi kom hjem, og jeg bar ham ind. 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Bellabum

Jeg har haft efterladt den yngste i bilen mens jeg løb ind til lægen med en prøve... fik så meget stress over at hun begyndte at snakke om ting.... endte vel med at være væk i 3 min.

Derudover har jeg efterladt Luna sovende i bilen da hun vel var 8-10 mdr, hvor storesøster på 4,5 år var der.... havde spændt storesøster op og rullet vinduerne ned, så hvis der var noget kunne hun forklare og få hjælp.... var vel væk i 5 min. (Har en fornuftig og forsigtig storesøster som ville have forsøgt at trøste og givet sit hvis lillesøster var vågnet) 

Anmeld Citér

23. januar 2020

JD

Jeg ville aldrig gøre det.

Min ældste er 4år, og hun har for nogle uger siden fået lov til at vente i bilen for første gang. Hun har spurgt mange gange, men kun nu har jeg vurderet, at jeg fandt det forsvarligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.