Hej TS
Vil bare lige sige, at jeg som dig ønskede børn tidligt, faktisk har jeg ikke været på prævention i en del år efterhånden og jeg er som dig 20
Min kæreste er dog 5 år ældre og er måske nået en smule længere i livet en andre fyre der er jævnaldrende med mig (og dig). Han (og jeg) er færdig uddannet, for os lykkes det bare ikke naturligt, vi forsøgte faktisk i knap tre år før jeg overhovedet blev gravid, og dette skete kun fordi vi fik hjælp
jeg startede sammen med min kæreste i fertilitetsbehandling, da problemet lagde ved ham i vores tilfælde..
Det jeg egentlig bare vil med dette indlæg til din tråd er, at man møder mange uforstående “rigtig voksne” der ikke forstår hvordan og hvorfor man vælger børn til så tidligt, da gennemsnits alderen for forældre er noget højere og fordi man jo er ung og skal nyde ungdommen og ej forhastesig osv.
jeg har også mødt mange uforstående, det er svært og man bliver ked, da det jo er noget man ønsker af hele sit hjerte og man ligesom bare bliver sat i kategori med en one-Nightstand “ups’er”...efter første lægebesøg i min graviditet blev jeg mødt af en meget fordomsfuld læge, hvilket gjorde mig ked af det, da min kæreste og jeg sammen har kæmpet for at det skulle lykkes
Men for mig handler det bare om at vise alle omkring mig, at andre udfra alder ikke kan bedømme om lige netop du i en ung alder er klar til at blive mor. Jeg har hele fundamentet for at mit kommende barn kan få en god opvækst..fast arbejde, købt hus, fast kæreste på 5.år osv...dette kan en læge eller anden tilfældig jo ikke bedømme hvis de blot hører din alder
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det måske er det med at du fortsætter præventionen efter undfangelsen, der gør at graviditeten ikke er blivende?
Ellers må du et smut forbi lægen og blive undersøgt, selvom lægen nok bare synes du er fjollet (var ved tre læger før de lyttede til mig og min kæreste)...Når det så er sagt, så er både du og din kæreste stadig unge, og jeg forstår faktisk godt hvis din kæreste endnu ikke er klar til at få børn
det er jo ikke sikkert han er færdig med fest og ballade endnu...
Det er meget vigtigt hvis I skal have det godt sammen, og passe på jeres forhold, at I har snakket om hvad I gør hvis du bliver gravid ved et uheld på prævention, i og med I jo nok ikke er enige om, om I skal beholde eller ej
derudover skal I også have en god snak om, hvad i begge tænker..altså dine tanker for hvorfor du ønske børn nu, og din kærestes tanker for hvorfor han ikke ønsker børn nu...og husk nu at lytte til hinanden 
Held og lykke med fremtiden!