Jeg kan vist ikke skrive noget, der ikke er skrevet. Men jeg prøver alligevel. Jeg er en af dem, der har fået barn for at skabe mening og kærlighed i mit eget liv og jeg var ikke engang ung (24 år). Egentlig var jeg meget motiveret af sorg og emsomhed, så det er noget andet end med dig, der har en god familie. Men det med at fylde et tomrum/heale på en sorg ved at blive forælder er desværre en rigtig dårlig idé. I mit tilfælde fik det bare endnu flere skelletter til at vælte ud af skabet i det har været åndssvagt hårdt. Jeg har været der, hvor du er, hvor alle mine samtaler med min psykolog handlede om at blive mor, og jeg slet ikke kunne forestille mig en fremtid, hvor det ikke skete. I dag kan jeg forestille mig en helt masse langt lykkeligere alternativer, med mange færre bekymringer og stressede situationer. Det får man selvfølgelig ikke noget ud af, når barnet er født, men det har fået mig til at tænke, at man altid kan sætte børn i verden. Man kan ikke gå tilbage til vente-position igen, når man først er blevet mor.
Anmeld
Citér