Underretning, far i fængsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.869 visninger
37 svar
105 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2019

Anonym trådstarter

Hvordan foregår en underretning når den er baseret på udelukkende fars evner som forælder. Deres udfald er at de er slet ikke bekymret for mine kompetencer som mor men hun skal sende en underretning til kommune fordi min mand sidder i fængsel. Bl.a. for mishandling og grov vold. Hvad skal jeg forvente nu og fremadrettet? Kommer de til at tjekke hans historik og diagnoser? Eller følger de kun op på det jordemor sagde ? Har ikke brug for smarte kommentarer om min mand, da det min mand. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2019

FraMalling

De kommer til at bede om jeres samarbejde hvad angår indsigt i forskellige ting. Og så kommer de til at kigge på hvordan hans udfordringer kommer til at påvirke jeres barn, og om du er i stand til at beskytte barnet.

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Man må da håbe de også kigger lidt på dig, for hvis man oprigtigt synes at en mand der er sigtet for vold og mishandling er én der skal omgåes et lille barn, så kan jeg da godt tænke mit.

Anmeld Citér

13. november 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Man må da håbe de også kigger lidt på dig, for hvis man oprigtigt synes at en mand der er sigtet for vold og mishandling er én der skal omgåes et lille barn, så kan jeg da godt tænke mit.

jeg forstår godt din tankegang, men det er lidt hurtigt at dømme uden at kende noget som helst til baggrunden for mandens dom. At han har været voldelig over for andre betyder jo ikke, at han kan finde på at skade et barn.

Ud fra den ene ting vi ved om manden, lyder han da bestemt ikke som en, der er værd at samle på, men folk kan ændre sig, så vi aner jo ikke, om han vil fortsætte den "livsstil" eller om han er i stand til at ændre sig.

Jeg har kendt folk, der har fået voldsdomme og ikke var værd at samle på, men jeg kender også en der for 15 år siden var i et gensidigt voldeligt forhold, hvor deres håndgemæng gik meget over stregen en gang, og han fik slået kæresten ihjel. Han ændrede sig med det samme og har været en fantastisk far for deres fælles barn og kunne aldrig drømme om at være voldelig eller bare højtråbende. 

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Janey skriver:

jeg forstår godt din tankegang, men det er lidt hurtigt at dømme uden at kende noget som helst til baggrunden for mandens dom. At han har været voldelig over for andre betyder jo ikke, at han kan finde på at skade et barn.

Ud fra den ene ting vi ved om manden, lyder han da bestemt ikke som en, der er værd at samle på, men folk kan ændre sig, så vi aner jo ikke, om han vil fortsætte den "livsstil" eller om han er i stand til at ændre sig.

Jeg har kendt folk, der har fået voldsdomme og ikke var værd at samle på, men jeg kender også en der for 15 år siden var i et gensidigt voldeligt forhold, hvor deres håndgemæng gik meget over stregen en gang, og han fik slået kæresten ihjel. Han ændrede sig med det samme og har været en fantastisk far for deres fælles barn og kunne aldrig drømme om at være voldelig eller bare højtråbende. 

I know. Der kan være grunde bag, men jeg tænker bare, hvis man ikke kan styre temperament eller vrede, bør man nok ikke være i nærheden af/ansvarlig for et barn.

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Puha, håber da at man laver noget overvåget samvær. Får helt myrekryb ved tanken om, at en person der er dømt for grov vold og mishandling skal have med børn at gøre. Og jeg synes ikke, at det nødvendigvis gør en forskel, at han aldrig ville kunne finde på at gøre "noget" ved sine egne børn, det siger altså bare noget om en Person som rollemodel, at han kommer i fængsel for grov vold og mishandling. Og jeg synes ærlig talt også, at det siger noget om en kvinde, der stifter familie med sådan en mand. Sorry, det var ikke det, du ville læse. 

Anmeld Citér

16. november 2019

Anonym

Puha, håber da at man laver noget overvåget samvær. Får helt myrekryb ved tanken om, at en person der er dømt for grov vold og mishandling skal have med børn at gøre. Og jeg synes ikke, at det nødvendigvis gør en forskel, at han aldrig ville kunne finde på at gøre "noget" ved sine egne børn, det siger altså bare noget om en Person som rollemodel, at han kommer i fængsel for grov vold og mishandling. Og jeg synes ærlig talt også, at det siger noget om en kvinde, der stifter familie med sådan en mand. Sorry, det var ikke det, du ville læse. 

er enig! Der må og skal være en form for overvågning fra kommunens side, hvis du spørger mig. Og det kommer der til at være TS. Jeg taler af erfaring.. Jeg havde en fødslesdepression, og min kommune var med ind over.  Vi fik hjælp af en familie vejleder.

Så tænker bestemt også, at i får et forløb med kommunen. Af en eller anden art.  Det er altid for barnets bedste! 

Når man har en dom som faderen til dit barn, er der no mercy! Der vil være kontakt med kommunen og forløb. Og sådan er det bare. Det er en rigtig skidt situation, at have en dom for vold, og så at have børn samtidigt.  

Anmeld Citér

16. november 2019

Anonym trådstarter

det super fint :-) tak for de fine kommentarer om hvilken type kvinde jeg er, heldigvis ved jeg det jo godt selv. 

Anmeld Citér

16. november 2019

Anonym

Så vil jeg glæde mig til at læse opfølgningen om hvor fine og kompetente forældre kommunen tænker, at I er  

Anmeld Citér

16. november 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så vil jeg glæde mig til at læse opfølgningen om hvor fine og kompetente forældre kommunen tænker, at I er  

Du virker nærmest forhånds-skadefro og meget personlig. Hvordan gavner det TS og barnet, at du gnider dig i hænderne over situationen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.