Andre med ét barn, der kke vil have flere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2019

Anonym

Jeg havde også kun planlagt med 1 barn men da min datter fyldte 6 og var begyndt i skole og SFO begyndte jeg og savne mangle noget i mit liv. Jeg blev også sindsyg skruk og begyndte og savne hende da hun var baby. Så jeg fik en mere og det er lidt over 7 år imellem dem. De har intet tilfælles og er meget hinandens modsætninger men de er så glade for hinanden og jeg ikke har fortrudt mit valg om barn nr 2. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2019

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Jeg havde det som dig de første år. Det var såå hårdt, og jeg kunne slet ikke se hvordan vi skulle overleve at få flere. Så jeg kan sagtens genkende dige tanker og følelser. 

Vi har dog hele tiden været enige om, at hun skulle have en søskende, (delvis på grund af, at min mand har mistet to søskende, så han følte det var for skrøbeligt med kun et barn), men hun var 4 år inden lillesøster kom. Nu er de 6 år og 2 år, og selv om jeg er på deltid, så er jeg simpelthen ved at drukne i børn og familie. Jeg satser på det bliver bedre i løbet af et år eller to, når sproget kommer helt på plads hos den lille og den store bliver udredt, så vi ved hvad hun tumler med.

Jeg elsker mine børn vanvittig højt, men kan da også sagtens drømme om den simple tid uden børn, og en gang imellem da også overveje om jeg overhovedet er godt mor-materiale... 

Anmeld Citér

12. november 2019

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Jeg har 2 børn med 8,5års mellemrum. Det er hårdt at være forældre men ville aldrig vælge at kun at få et barn. Det er fordi jeg selv er  enebarn og jeg mangler søskende som har kendt mig og mine forældre livet igennem. 

Men med opmærksomhed på overstående tænker jeg at man godt ville kunne dække sig ind med venner, fætre/kusiner o.s.v men det kræver meget af forældrene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.