Anonym skriver:
Jeg siger bestemt heller ikke at børnene tager skade af at komme i skole. Børnene tager heller ikke skade af en fridag eller to.
Og selvom der er mange mødre her der er imod trådstarter, så kan der jo godt være nogle mødre(bl.a. mig) som godt forstår trådstarter og kan synes det er en magisk tid.
Jeg tænker ikke der er bestemmelser for hvad der er rigtigt eller forkert. Men jeg ved bare fra mig selv, fordi jeg har fået en efternøler at betydningen for mig, men sandelig også for de to store var stor. Jeg havde ikke regnet med disse følelser, men børnene var så store og forstod så meget af graviditeten, mærkede, var med ved jordemoderen(på eget ønske) osv.
Du har helt ret til at have de følelser, du har.
Men jeg har altså også været med min mor til jordemor, så jeg tænker ikke, at der er så stor forskel på dine børn og på mig og min storesøster. Jeg kan endda huske, at jordemoderen spurgte, hvad jeg hed, og så fortalte hun, at hun hed næsten det samme som mig.
Jeg tror simpelt hen ikke, at dine børn har glædet sig mere, end jeg gjorde.
Vi forstod godt, hvad det drejede sig om.
Men TS´s mands børn er jo netop ikke hendes børn, og derfor skal hun ikke overbevise biomor om, at hun ved bedst. For måske ved biomor, at hendes børn har brug for, at hverdagen er, som den er. Og det er TS nødt til at respektere.
Jeg tror, det er vigtigt at fokusere på, at kærestens børn ikke nødvendigvis kommer til at føle sig udenfor, selv om de ikke har fri fra skole. Nogle gange skal man passe på ikke at overføre sine egne følelser til bonusbørnene.
Hos min niece og hendes kæreste har kærestens datter sit eget værelse hos dem, og det lægger de meget vægt på. Og her må hun gå ind og lukke døren, hvis hun ikke gider, at der er en lille pilfinger, der roder i hendes ting eller piller i den ridebane, hun lige har bygget med sine heste.
Mine bonusbørn har ikke små søskende, men det er rigtig vigtigt, at man respekterer, at man ikke skal "trænge ind" på biomors domæne - medmindre hun er helt ude i hampen.