Tidligere tnbc (med ny profil)
Kære alle
Jeg står i den lykkelige situation at jeg skal have et pks torsdag om 14 dage, hvilket vi glæder os rigtig meget til.
Min mand og jeg har hver 2 børn fra tidligere, og dette er vores første fælles barn. Børnene er alle mellem 6 og 10 år. Sagen er den at kejsersnittet er planlagt i en uge hvor hans børn er ved deres mor (8/6-ordning). Vi ønsker selvfølgelig at alle får den bedste start med lillebror, og her regner vi den allerførste tid som noget unikt, og det er bare en tid man ikke får tilbage, derfor vil vi selvfølgelig gerne at børnene skal være en del af dette. Men moren er af en lidt anden opfattelse, nemlig at de kun kommer og siger hej den dag baby er født (dette er stadig kun et måske), og resten må de vente med til det igen er "vores tur" til at have dem. Vi vil egentlig gerne tilbyde dem et par barselsdage fra skolen, hvor de så kan være sammen med os og baby, men så tager hjem til deres mor som de ellers ville gøre hvis de havde været i skole/SFO. (Så hun mister faktisk ikke tid med dem).
Vi har begge forsøgt at tale med hende, men hun er ikke til at hugge og stikke i. Nu er jeg faktisk kommet lidt i tvivl om vi kræver for meget? Men det må da være super underligt at få en lillebror, og så ikke kunne deltage? Jeg er bange for at de kommer til at lægge en afstand eller kommer til at føle sig uden for. Så lige nu er jeg lidt i vildrede om hvordan vi skal gøre det hele og hvordan min mands børn får en god start med lillebror?
Jeg synes det er fint at de kommer og møder den lille, når den er født og så må de hygge om ham, når de er hos jer. Ja de vil gerne møde den lille og hygge, og det kommer de også til, når de kommer hjem fra skole. Og nej man tager ikke fri fra skole fordi der kommer en lille. Du føder en torsdag, så det er EN dag de skal i skole og så er det weekend.
Så nyd at den lille kom og at der er fire søskende der glæder sig, men lad nu vær med at lave mere rav i det. Det er mors dage og sådan er det, når det er skilsmisse børn. Mor har ko lov til at sige nej, når det er hendes uge.
Anmeld
Citér