Børnene må ikke se halvsøster efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.892 visninger
37 svar
203 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg står i den lykkelige situation at jeg skal have et pks torsdag om 14 dage, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Min mand og jeg har hver 2 børn fra tidligere, og dette er vores første fælles barn. Børnene er alle mellem 6 og 10 år. Sagen er den at kejsersnittet er planlagt i en uge hvor hans børn er ved deres mor (8/6-ordning). Vi ønsker selvfølgelig at alle får den bedste start med lillebror, og her regner vi den allerførste tid som noget unikt, og det er bare en tid man ikke får tilbage, derfor vil vi selvfølgelig gerne at børnene skal være en del af dette. Men moren er af en lidt anden opfattelse, nemlig at de kun kommer og siger hej den dag baby er født (dette er stadig kun et måske), og resten må de vente med til det igen er "vores tur" til at have dem. Vi vil egentlig gerne tilbyde dem et par barselsdage fra skolen, hvor de så kan være sammen med os og baby, men så tager hjem til deres mor som de ellers ville gøre hvis de havde været i skole/SFO. (Så hun mister faktisk ikke tid med dem).
Vi har begge forsøgt at tale med hende, men hun er ikke til at hugge og stikke i. Nu er jeg faktisk kommet lidt i tvivl om vi kræver for meget? Men det må da være super underligt at få en lillebror, og så ikke kunne deltage? Jeg er bange for at de kommer til at lægge en afstand eller kommer til at føle sig uden for. Så lige nu er jeg lidt i vildrede om hvordan vi skal gøre det hele og hvordan min mands børn får en god start med lillebror? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
Anonym skriver:

Kære alle

Jeg står i den lykkelige situation at jeg skal have et pks torsdag om 14 dage, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Min mand og jeg har hver 2 børn fra tidligere, og dette er vores første fælles barn. Børnene er alle mellem 6 og 10 år. Sagen er den at kejsersnittet er planlagt i en uge hvor hans børn er ved deres mor (8/6-ordning). Vi ønsker selvfølgelig at alle får den bedste start med lillebror, og her regner vi den allerførste tid som noget unikt, og det er bare en tid man ikke får tilbage, derfor vil vi selvfølgelig gerne at børnene skal være en del af dette. Men moren er af en lidt anden opfattelse, nemlig at de kun kommer og siger hej den dag baby er født (dette er stadig kun et måske), og resten må de vente med til det igen er "vores tur" til at have dem. Vi vil egentlig gerne tilbyde dem et par barselsdage fra skolen, hvor de så kan være sammen med os og baby, men så tager hjem til deres mor som de ellers ville gøre hvis de havde været i skole/SFO. (Så hun mister faktisk ikke tid med dem).
Vi har begge forsøgt at tale med hende, men hun er ikke til at hugge og stikke i. Nu er jeg faktisk kommet lidt i tvivl om vi kræver for meget? Men det må da være super underligt at få en lillebror, og så ikke kunne deltage? Jeg er bange for at de kommer til at lægge en afstand eller kommer til at føle sig uden for. Så lige nu er jeg lidt i vildrede om hvordan vi skal gøre det hele og hvordan min mands børn får en god start med lillebror? 

Jeg kan godt se jeres tanke, men der er ingen grund til at tage børnene ud af skole. Hvis de får en change for at komme og sige hej, så kan de sagtens vente nogle dage inden de kommer hjem til en ny baby. Du kommer alligevel til at sidde med baby, skifte ble og være i søvnunderskud, så er vel ikke så skidt med et par rolige dage. Jeg ville give deres mor ret her.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle

Det lyder som dit behov, der skal opfyldes, og det virker mærkeligt, at så mange mennesker skal rette ind efter det (læg mærke til, at du er den eneste, der vil det, selv din mand retter sandsynligt kun ind, fordi du ønsker det). Baby er ligeglad, ungerne synes nok, at det er spændende, men så er de også videre, det går udover ekskonens planlægning, måske du bare skal nyde jeres tid sammen......

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som dit behov, der skal opfyldes, og det virker mærkeligt, at så mange mennesker skal rette ind efter det (læg mærke til, at du er den eneste, der vil det, selv din mand retter sandsynligt kun ind, fordi du ønsker det). Baby er ligeglad, ungerne synes nok, at det er spændende, men så er de også videre, det går udover ekskonens planlægning, måske du bare skal nyde jeres tid sammen......

Jeg er ked af at du læser det som mit behov. 

Det er et stort ønske fra min mands side og det er især et ønske fra børnenes side, der glæder sig rigtig meget. Jeg må have formuleret mig dumt. Men nu kan jeg jo kun skrive på vegne af mig selv... 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Jeg synes ikke, at børn skal blive hjemme fra skole i den anledning. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes ikke, at børn skal blive hjemme fra skole i den anledning. 

Okay, det er jeg overrasket over. Jeg snakkede med mine børns klasselærer og de sagde det var ret normalt at man lige har et par dage fri når et nyt familiemedlem melder sig. Så mine egne børn kommer til at holde fri et par dage efter...

Anmeld Citér

28. oktober 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Okay, det er jeg overrasket over. Jeg snakkede med mine børns klasselærer og de sagde det var ret normalt at man lige har et par dage fri når et nyt familiemedlem melder sig. Så mine egne børn kommer til at holde fri et par dage efter...

Det har jeg aldrig hørt før. 
jeg kender ingen hvor deres skolebørn har holdt flere dages fri ifm. fødsel.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Jeg har godt nok heller aldrig hørt, at nogle har holdt deres børn hjemme fra skole p.gr.a. familieforøgelse.

De har til gengæld kunnet hygge med lillebror eller lillesøster, når de kom fra skole og/eller i weekenden.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Ej man pjækker da ikke fra skole fordi man har fået en lillesøster/bror 

Jeg synes det lyder som jeres behov, baby er alligevel ikke særlig interessant for søskende det første stykke tid, så de misser da næppe noget og hvis mor kommer forbi med dem og siger hej er det da så fint. 

Nu har jeg ikke delebørn men hvis jeg stod i biomors sko havde jeg nok tænkt det samme, lige kort sige hej og så ellers køre deres hverdag som normalt, synes heller ikke at de ældste søskende skal "tvinges" på den måde, det er jo ikke engang sikkert de synes lillebror /søster er interessant 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Kære alle

Jeg synes det er fint at de kommer og møder den lille, når den er født og så må de hygge om ham, når de er hos jer. Ja de vil gerne møde den lille og hygge, og det kommer de også til, når de kommer hjem fra skole. Og nej man tager ikke fri fra skole fordi der kommer en lille. Du føder en torsdag, så det er EN dag de skal i skole og så er det weekend. 

Så nyd at den lille kom og at der er fire søskende der glæder sig, men lad nu vær med at lave mere rav i det. Det er mors dage og sådan er det, når det er skilsmisse børn. Mor har ko lov til at sige nej, når det er hendes uge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.