Smertestillende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

MyntheMus

Jeg fik slet intet smertestillende under min fødsel, og ja.. Følte slet ikke jeg havde behov for det. Men, nu havde jeg også en super god og hurtig fødsel.

Inden fødslen frygtede jeg sådan at jeg skulle have epidural -blokade, syntes den lyder væmmelig. Puha..

Vent og se tiden an, måske har du slet ikke behov for noget smertestillende.

God fødsel - Michelle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

hc=k

Jeg fik først et varmt bad og det virkede i ca 5 minutter så kunne jeg slet ikke holde det ud længere, så fik jeg akupuktur lige oven i hovedet, men den så min mor ikke og agede mig på hovedet så det gjorde mere ondt end godt, så fik jeg varme saltposer på lænden og puha de var godt og til sidst blokade og det var bare det bedste jeg har prøvet, jeg kunne føde 10 børn da jeg havde fået den. Min jordmoder sagde at der ikke er nogle grund til at være tapper når man kan få smerterne væk.

Anmeld

21. oktober 2009

DortheSimonsen

Cecilia84 skriver:

ÆV, det er det der har gjort at jeg altid ligefrem har glædet mig til at skulle til tandlægen

Hehe, man kan umuligt glæde sig til at komme til tandlæge

Hilsen fra en der har en MEGET stor tandlæge-skræk, og har fået lavet sit første hul, for en uge siden :/ 

Anmeld

21. oktober 2009

Misjelle

Jeg var for langt i min fødsel til at få epidural, da jeg kom ind på fødegangen, så den beslutning var ligesom taget for mig . Synes virkelig at de rigtige åndedrætsøvelser gjorde underværker. Tilgengæld gik det helt i kage med akupunktur, jeg fik hele tiden revet rundt i alle nålene, når jeg fik en ve. Varmepuden kunne jeg heller ikke holde ud. Fik så vestorm og fra at tro at jeg kunne klare denne fødsel uden smertestillende gik jeg til at tro at jeg næppe kunne overleve . Fik meget usædvanligt efter 45 minutters snakken frem aog tilbage mellem narkoselæge og jordmoderen lov til at få lagt en epiduralblokade. Nåede dog aldrig at få andet end startskudet af den, men det var også nok til at give en lille smule pause mellem veerne og så kan i tro at jeg fandt overskuddet frem til at presse lillemanden ud .

Næste barn skynder vi os afsted til hospitalet, for den epiduralblokade er guld værd i alt fald hvis man får vestorm. Så får man da en smule pusterum .

Som de andre siger så er det meget individuelt og man skal nok tage beslutningen som det kommer.

Held og lykke

Anmeld

21. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg fødte 35+2, men hvis jeg fødte til normal tid ville jeg have været i varmt vand.

Til gengæld fik jeg zoneteapi som smertelindring og da jeg ikke måtte komme op og gå/stå så valgte jeg af få en blokade. Det kan jeg kun anbefale, det var så dejligt. Jeg følte overskud i kroppen da jeg så skulle presse.. Fik jo lige sovet een time eller der omkring.

Anmeld

22. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da jeg skulle føde 1. gang fik jeg en epi stort set med det samme. Jeg havde en fantastisk fødsel.

Da jeg skulle føde 2. gang fik JM overtalt til, at vente med epi, da jeg først sandsynlig ville føde inden for 3-4 timer da jeg kom på fødestuen. Jeg var i badekar (det var rigtig dejligt) og efterfølgende fik jeg lattergas. Så tog veerne til og jeg var forpint, af smerter. Der sagde JM, jeg tror vi ringer efter epi nu. Jeg ville ønske, at jeg havde lyttet til mig selv og havde fået epi til, at starte med.

Lyt til dig selv og hvad du selv føler for ang. smertestillende  Held og lykke

Anmeld

22. oktober 2009

Mira0911

kommende-mor skriver:

Ja - er stadig ikke helt afklaret m.h.t. smertestillende under fødslen.

Ved at jeg kun vil have blokade hvis det bliver helt helt slemt, og ellers nok prøve at holde mig til varmt vand, lattergas eller akupunktur.

Men hvad har I erfaring med af smertestillende under fødslen?

Hvad virkede for jer? - Og hvad virkede ikke?

Ved godt man reagerer vidt forskelligt, men er spændt på at høre

Jeg fik blokaden og akupunktur, virkede fint på mig...

Fik afvide så mange, at jeg skulle hvert fald ikke tage imod blokaden...

Der var en hun sagde til mig, "Af erfaringere, vil jeg fraråde dig at få den" Og den person har ikke fået nogensinde - Hvordan kan man sige sådan noget når man ikke har prøvet det?

Anmeld

22. oktober 2009

Mathilde

Jeg fik slet ingenting... Vi kom sent afsted til sygehuset, så jeg blev aldrig tilbudt noget.

Men til sidst i forløbet havde jeg taget imod hvad som helst! og var ret sur over at jeg ikke fik tilbudt noget (altså da jeg var midt i det), men det var simpelthen for sent.

Anmeld

22. oktober 2009

Nanna1985

Under min første fødsel kom jeg i varmt vand.. Jeg lå jeg med veer i mange mange timer, JM pressede mig til at få en Epi, da min krop var stået af..

Havde ligget med veer i 36 på dette tids punkt, synes egentlig ikk de gjorde vildt ondt.. Det gjorde så MEGA ONDT at få den lagt og har efterfølgende haft så mange problemer med min ryg..!! Det hele endte i aks  

Anden gang: Havde sagt til manden, at uanset hvad jeg sagde skulle jeg ikk have den Epi igen..!! Jeg havde så voldsomme veer og havde stort set ingen pause imellem dem og de gjorde så vanvigtig ondt.. De første 5 timer, brugte jeg kun masken med ilt, men da veerne kun blev værre og værre, og jeg ingen pause havde under dem, valgte jeg at få Epi alligevel igen.. Det var overstået på 5 minutter og jeg mærkede ikk at den blev lagt De tog kun toppen af mine veer og jeg kunne godt gå på mine ben og mærke dem fuldt ud.. Jeg brugte stadigvæk ilt masken under veerne og Kl. 21:25 fødte jeg en smuk smuk pige på 3760 G og 51 cm Den aller bedste oplevelse i mit liv..

Anmeld

22. oktober 2009

Valle81

Cecilia84 skriver:

Kan det passe at de er stoppet med at bruge lattergas mange steder..?

Hejsa,

Jo de er stoppet med det rigtig mange steder.

Grunden til det er at man har fundet ud af at kvinder der arbejder på fødegangene hvor der er lattergas, har svære ved at blive gravide, og abortere oftere.

Grunden til dette er at der lækker lattergas fra flaskerne.

Så kan godt forstå at de er holdt med at bruge det:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.