Smertestillende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
36 svar
0 synes godt om
21. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - er stadig ikke helt afklaret m.h.t. smertestillende under fødslen.

Ved at jeg kun vil have blokade hvis det bliver helt helt slemt, og ellers nok prøve at holde mig til varmt vand, lattergas eller akupunktur.

Men hvad har I erfaring med af smertestillende under fødslen?

Hvad virkede for jer? - Og hvad virkede ikke?

Ved godt man reagerer vidt forskelligt, men er spændt på at høre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Munder

Jeg fik en epidural efter maaaange timer med veer, og det var absolut skønt. Ellers prøvede jeg ikke andet (jo morfin i starten, men jeg havde nu også veer i 48 timer)

Jeg tror man under en fødsel selv er den bedste til at mærke, hvad der er godt for en

Rigtig meget held og lykke med den kommende fødsel

Anmeld

21. oktober 2009

TbCp

kommende-mor skriver:

Ved at jeg kun vil have blokade hvis det bliver helt helt slemt, og ellers nok prøve at holde mig til varmt vand, lattergas eller akupunktur.

Jeg ville, inden fødslen, ikke have smertestillende.
Undervejs fik jeg dog feber og blev rådet til en epidural.... jeg sagde stadig nej... men så blev veerne rigtig grumme så da de spurgte igen takkede jeg ja
Og for pokker hvor var det skønt!!! Fik lige lidt tid uden smerterne fra veerne.
Så epidural kan jeg sige god for!

Anmeld

21. oktober 2009

MorTilGustav

Kan det passe at de er stoppet med at bruge lattergas mange steder..?

Anmeld

21. oktober 2009

Tina2

Jeg har ikke særlig ondt når jeg har veer, først når jeg er omkring 8 cm åben, så for mig er en epidural ikke nødvendigt og har ikke været det nogle af gangene.

Første gang fik jeg akupunktur, hvilket ikke hjalp overhovedet + jeg fik to indsprøjtninger forneden inden jeg fødte første gang. Det tog det værste. Men min datter var så også stjernekigger, så havde så voldsomt ondt at jeg ignorerede presseveerne og måtte ha vedrop....

2. gang fødte jeg i vand, hvilket jeg 100% vil anbefale, det er intet mindre end FANTASTISK:-) Og det lindrer virkelig godt med det varme vand. Fik intet andet der.....

Anmeld

21. oktober 2009

Nybagt mor

Ja man må jo tage det som det kommer, og er jo ikke til på forhånd at sige hvordan fødslen forløber.

Så vil hverken afvise smertestillende, eller omvendt på forhånd sige at det skal jeg have

Anmeld

21. oktober 2009

Leneur

Jeg startede med at komme i vand men synes det var for hårdt for knæene og ryggen, så jeg kom op at ligge. Jeg fik også de såkaldte bistik, fordi mine veer sad i lænden. Det gjorde forbandet ondt og hjalp kun lige 10 min men gjorde da at jeg kunne presse igennem, hvis man kan sige det sådan. Ellers intet smertestillende men en fødsel er jo individuel, nogle har slet ikke brug for smertestillende mens andre har behov for alt hvad de kan få.

Du finder jo sikkert selv ud af undervejs hvor meget eller hvor lidt du har behov for.

Held og lykke med det.

Anmeld

21. oktober 2009

CarinaSB

Jeg fik slet ikk noget smertestillende da jeg fødte ..

Anmeld

21. oktober 2009

Berg

Jeg har ikke fået smertestillende ved mine fødsler.

1. gang fordi jeg havde besluttet at jeg ikke ville have noget. Klarede istedet veerne ved dyb og rolig vejrtrækning.

2. gang var jeg mere åben for at få noget, men nåede ikke at komme på sygehuset og fik derfor ingenting.

Anmeld

21. oktober 2009

SAL

kommende-mor skriver:

Lattergas/ilt i maske og badekar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.