Smertestillende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

Lise

Jeg fik epidural efter ca 4 timer med veer uden pauser. De gjorde så ufattelig ondt de veer at jeg ikke kunne være nogen steder, så det var helt fantastisk at blive bedøvet. Lå med epiduralen i to timer før de slukkede igen. Og så gjorde det nas igen!

Jeg er lidt ambivalent mht den epidural. Det er jo fantastisk at den kan fjerne smerte bare sådan. Men den gjorde altså også at jeg ingen pressefornemmelser fik da jeg skulle presse ungen ud. Så det tog virkelig lang tid. Det tog mig 1½ time efter jeg var helt åben, og var virkelig en kamp.

Men vær forberedt på hvad du vil modtage af bedøvelse i fald du har brug for det. Nogen kan nærmest ikke mærke at veer gør ondt, og andre..ja, føler den største smerte der ikke kan beskrives med ord. Jeg havde skrevet en seddel med hvad jeg gerne ville og hvad jeg bestemt ikke ville. Det var rart at have den, og heldigvis blev den respekteret af både jordemoder og min kæreste.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Halbschön

kommende-mor skriver:

Ja - er stadig ikke helt afklaret m.h.t. smertestillende under fødslen.

Ved at jeg kun vil have blokade hvis det bliver helt helt slemt, og ellers nok prøve at holde mig til varmt vand, lattergas eller akupunktur.

Men hvad har I erfaring med af smertestillende under fødslen?

Hvad virkede for jer? - Og hvad virkede ikke?

Ved godt man reagerer vidt forskelligt, men er spændt på at høre

Hej ..

Ja nu kan jeg jo snakke med omkring fødsel..

Jeg havde inden fødslen besluttet mig for at jeg meget gerne vil i vand og bruge det som smertelindring.. Men eftersom at jeg blev sat igang og lå med drop, så var det ikke muligt.. Da jeg havde haft uafbrudte veer i 4 timer uden pauser fik jeg epiduralblokaden.. og det var det bedste jeg nogensinde har gjort.. jeg ku slappe af og snakke med min kæreste igen... den var bare helt kanon!!

Held og lykke med fødslen

Knus Renée

Anmeld

21. oktober 2009

Ayasmor

Renée88 skriver:

Hej ..

Jeg havde inden fødslen besluttet mig for at jeg meget gerne vil i vand og bruge det som smertelindring.. Men eftersom at jeg blev sat igang og lå med drop, så var det ikke muligt.. Da jeg havde haft uafbrudte veer i 4 timer uden pauser fik jeg epiduralblokaden.. og det var det bedste jeg nogensinde har gjort.. jeg ku slappe af og snakke med min kæreste igen... den var bare helt kanon!!

Knus Renée

ihhh velkommen tilbage.. Og stort tillykke med den lille mand..

Anmeld

21. oktober 2009

nat1985

Hejsa!

Jeg fik også epidural efter mange timers veer. Jeg var ikke meget for det med min frygt for nåle, men jordmoderen rådede mig til det. Og det blev jeg rigtigt glad for, for den tog virkelig smerterne. Men til gengæld fik jeg også feber. Men jeg ved ikke om det var det der gjorde det, for min blindtarm var sprunget seks dage efter, så det kan have været den.

Og til sidst fik jeg ilt, da blokaden ikke virkede længere.

Jeg fik til gengæld akupunktur da min moderkage skulle ud, for den blev stædigt siddende derinde. Og det hjalp til at få den ud, og så har jeg da tænkt lidt over om det kunne hjælpe på smerterne næste gang.

Rigtig god fødsel 

Anmeld

21. oktober 2009

Nybagt mor

Renée88 skriver:

Hej ..

Knus Renée

Uh - håber sådan at du når at få tid til at skrive en fødselsberetning inden det er min tur - er så spændt på at høre hvordan du oplevede det

Og stort tillykke med ham den lille!

Anmeld

21. oktober 2009

Ox.

Der bliver ikke brugt lattergas på Kolding sygehus længere, det er blevet fjernet fordi de fandt ud af at det påvirkede lægerne også grundet de store mængder under fødsler ... Tror det er sådan de fleste steder efterhånden

Jeg fik epidural, og tak for det!  Trods det tog 27 timer, blev det en fantastisk fødsel

Anmeld

21. oktober 2009

tumle81

1. gang havde jeg besluttet mig for at jeg ville føde helt "naturligt" og derfor uden smertestillende. Jeg blev sat igang og fik ve drop, og havde mange kraftige veer. Jeg havde dog ingenting at sammenligne med, og derfor vidste jeg jo ikke helt om det var meget slemt eller ej. Jeg fødte efter 4-5 timer med veer, så det var super!

2. gang havde jeg også besluttet at jeg ingenting ville have, men synes bare at veerne var virkelig slemme, og derfor ombestemte jeg mig undervejs og prøvede lattergas. Føj for den, det var et mareridt og kunne aldrig drømme om at få det igen. Ville så gerne have en epidural, men var for langt henne i min fødsel samt åbnede jeg mig igen meget hurtigt så det kunne ikke nåes. De skulle til at prøve akupunktur, da jeg beslutter mig for et brusebad med varmt vand. Under bruseren får jeg presse veer, så selvom jeg egentlig gerne ville have haft noget smertestillende fik jeg ikke rigtig så meget...

Her 3. gang er jeg åben for evt smertestillende, men det er ikke noget jeg som sådan er opsat på at få. Hvis det går som de andre gange, burde det hurtigt være overstået

Knus Kathrina 39+1

Anmeld

21. oktober 2009

DortheSimonsen

Cecilia84 skriver:

Kan det passe at de er stoppet med at bruge lattergas mange steder..?

Jeg troede de var stoppet med det alle steder.

Anmeld

21. oktober 2009

MorTilGustav

DortheSimonsen skriver:

Jeg troede de var stoppet med det alle steder.

ÆV, det er det der har gjort at jeg altid ligefrem har glædet mig til at skulle til tandlægen

Anmeld

21. oktober 2009

Tdittmann

1.gang fik jeg en epidural - for mig en guds gave til fødende kvinder. Jeg havde konstante veer uden pauser, men vil som andre siger tilslutte mig at man mister lidt fornemmelsen af veerne under pressefasen.

2. gang fødte jeg nærmest i elevatoren til OUH så der fik jeg ikke andet end lidt ilt i det sidste af pressefasen

Her 3. gang tager jeg tingene som de kommer og lytter til min krop og forsøger ved fødslen at finde ud af hvad jeg har brug for. Her 3. gang har man også den fordel at man har noget erfaring med i rygsækken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.