Blevet småtyk efter depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
28 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2019

Anonym trådstarter

Kære medmødre og fædre

Jeg har været gennem en depression, som løb over 2 år, før jeg fik nogenlunde styr på mig selv igen. Min trøst gennem forløbet var usunde "sager", så jeg er blevet småtyk, og nu vil jeg SÅ gerne af med kiloerne. Mit problem er, at jeg har fundet ud af, at jeg er ekstremt doven, eller det er jeg blevet. Jeg er stadig ikke 100 % mig selv, og jeg ved ikke, om jeg nogensinde bliver det igen.

Jeg vil så gerne tabe mig, men jeg synes, det er SÅ svært at komme i gang med motionen. Maden har jeg nogenlunde styr på igen, men jeg vil ikke fravælge slik, kage og chokolade resten af mit liv. Jeg vil gerne kunne spise et stykke kage til en familietam-tam, men det betyder, at jeg er nødt til at komme i gang med at dyrke lidt motion, så jeg forbrænder mere end jeg indtager. Ret logisk... 

Hvad har virket for jer med at komme i gang og få lettet røven fra sofaen? For viljen er der, men så alligevel ikke. Jeg kan mærke, at det bare ikke ligger naturligt til mig. Nogle gange kommer jeg afsted på en løbe/gå-tur, og jeg er SÅ stolt af mig selv, men når jeg så skal afsted igen, så synes jeg, det er uoverskueligt. 

Jeg har ingen rigtigt tætte veninder, der hvor jeg bor. Min bedste veninde bor 30 minutter fra mig, så at tage ud og gå/løbe en tur i hverdagen er ikke en mulighed. Jeg hader træningscentre og svømmehaller (wonder why...).

Håber I kan komme med en masse gode fifs til at få røven op af sofaen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har du en kæreste du kunne få med? 

Den periode hvor jeg fik trænet allermest, var mens det kunne lade sig gøre at mig og min kæreste tog afsted sammen og altid på samme tidspunkt, så det blev en fast rutine. 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kære medmødre og fædre

Jeg har været gennem en depression, som løb over 2 år, før jeg fik nogenlunde styr på mig selv igen. Min trøst gennem forløbet var usunde "sager", så jeg er blevet småtyk, og nu vil jeg SÅ gerne af med kiloerne. Mit problem er, at jeg har fundet ud af, at jeg er ekstremt doven, eller det er jeg blevet. Jeg er stadig ikke 100 % mig selv, og jeg ved ikke, om jeg nogensinde bliver det igen.

Jeg vil så gerne tabe mig, men jeg synes, det er SÅ svært at komme i gang med motionen. Maden har jeg nogenlunde styr på igen, men jeg vil ikke fravælge slik, kage og chokolade resten af mit liv. Jeg vil gerne kunne spise et stykke kage til en familietam-tam, men det betyder, at jeg er nødt til at komme i gang med at dyrke lidt motion, så jeg forbrænder mere end jeg indtager. Ret logisk... 

Hvad har virket for jer med at komme i gang og få lettet røven fra sofaen? For viljen er der, men så alligevel ikke. Jeg kan mærke, at det bare ikke ligger naturligt til mig. Nogle gange kommer jeg afsted på en løbe/gå-tur, og jeg er SÅ stolt af mig selv, men når jeg så skal afsted igen, så synes jeg, det er uoverskueligt. 

Jeg har ingen rigtigt tætte veninder, der hvor jeg bor. Min bedste veninde bor 30 minutter fra mig, så at tage ud og gå/løbe en tur i hverdagen er ikke en mulighed. Jeg hader træningscentre og svømmehaller (wonder why...).

Håber I kan komme med en masse gode fifs til at få røven op af sofaen.



Jeg sætter uret møgtidligt og så får jeg klaret motionen om morgenen, for jeg VED bare at jeg ikke får det gjort i løbet af dagen. 

Jeg er i den heldige situation at tre dage om ugen har mulighed for at gøre det om morgenen inden min mand skal afsted og så kan jeg nå hjem og "overtage" børnene når han skal køre. Så spiser vi morgenmad sammen og jeg kører dem i skole og børnehave til kl 8. Så hjem i bad og igang med arbejde 

 

Jeg er også sindssygt doven og gider virkelig ikke i fitness eller ud at løbe - jeg duer kun til det om morgenen kl tidligt 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Herfra virker det også bedst, når det er en helt fast rutine, som jeg ikke skal tage stilling til hver gang. Og jeg kan endda virkelig godt lide at røre mig - men hvis jeg skal debattere med min hjerne kl. 20.00 om jeg skal løbe en tur eller smække benene op / være social med kæreste eller venner, så bliver det ikke første mulighed som vinder, når jeg er træt om aftenen. 

Så derfor: Et par helt faste tidspunkter på ugen. Tasken pakkes/ting stilles frem dagen i forvejen. Ingen debat. Bare afsted uden at tænke over andre tillokkende muligheder  

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

For mig har det virket, at tilmelde mig et bootcamps - med træning 2 gange om ugen i 8 uger, med de samme mennesker hver gang. Så har man en anden forpligtelse til at man skal afsted. Og derudover følge en kostplan, og på den måde spise mindre kcal end der forbrændes 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

Jeg er begyndt at se gåture som en belønning af MIGTID ... 

Det gør jeg fordi det er her jeg må lytte til en bestemt lydbog eller podcast (og ikke på nogen som helst andre tidspunkter) ... 

PÅ den måde bliver det til noget, jeg ser frem til... 

Måske virker det også for dig.

Jeg startede med lydbøger fra e-reolen (de er gratis og appen kan hentes til din telefon)... men du kan også lytte til købte bøger med flere apps... 

Podcasts er typisk også gratis - hvis du har iphone så find appen podcast og søg efter et emne der interesserer dig. 

                             Min blog og shop

 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Bettybom

Profilbillede for Bettybom

Når man skal tabe sig, så hedder det 80/20. Altså 80 procent af det er kosten og 20 % af det er motionen. Så hvis du skal tabe dig. Så er det hovedsagligt kosten du skal fokusere på. Og der er du jo på rette spor. 

Jeg er begyndt at spise efter sense-metoden og det er SÅ nemt! Og jeg har stadig plads til min chokolade, Chips og spise ude og stadigvæk tabe mig. 

Ang motionen. Så er jeg også luddoven! Så jeg har simpelthen købt mig til en personlig træner! Og jeg elsker det! Det er noget jeg priotere og vil blive ved med. Ikke hele tiden, men et forløb her og der. 

Og så kommer jeg ud at løbe ind imellem. Der udover går mig og min mand ofte i weekenden. Jeg hader desuden at cykle, så jeg har købt mig en el cykel og nu cykler jeg hver dag på arbejdet i stedet for at tage bilen. 

Så det du skal - du skal finde ud af HVAD der motivere dig og så ikke sætte barrieren for højt. For du skal have succes med din træning, for at du gider næste gang. Fx i stedet for at sige “jeg vil løbe 3 gange om ugen” og så får du dårlig samvittighed, fordi du kun kom ud en eller 2 gange. Start med at løbe en gang om ugen... alt der udover er ren gevindst  

Anmeld Citér

22. oktober 2019

LSS

Profilbillede for LSS

hvis din veninde bor 30 minutter fra dig så er det da bare at springe på cyklen og cykle hjem til hende 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har du en kæreste du kunne få med? 

Den periode hvor jeg fik trænet allermest, var mens det kunne lade sig gøre at mig og min kæreste tog afsted sammen og altid på samme tidspunkt, så det blev en fast rutine. 



Jeg har en kæreste men også to børn, så en af os er nødt til at være hjemme hos dem, da de ikke er så gamle endnu, at de kan være alene hjemme. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:



Jeg sætter uret møgtidligt og så får jeg klaret motionen om morgenen, for jeg VED bare at jeg ikke får det gjort i løbet af dagen. 

Jeg er i den heldige situation at tre dage om ugen har mulighed for at gøre det om morgenen inden min mand skal afsted og så kan jeg nå hjem og "overtage" børnene når han skal køre. Så spiser vi morgenmad sammen og jeg kører dem i skole og børnehave til kl 8. Så hjem i bad og igang med arbejde 

 

Jeg er også sindssygt doven og gider virkelig ikke i fitness eller ud at løbe - jeg duer kun til det om morgenen kl tidligt 



Vi er allerede meget tidligt oppe om morgenen, og jeg har stadig brug for alt det søvn, jeg kan få skrabet sammen. Jeg sover stadig ikke helt så godt, som før jeg gik ned med flaget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.