Blevet småtyk efter depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Herfra virker det også bedst, når det er en helt fast rutine, som jeg ikke skal tage stilling til hver gang. Og jeg kan endda virkelig godt lide at røre mig - men hvis jeg skal debattere med min hjerne kl. 20.00 om jeg skal løbe en tur eller smække benene op / være social med kæreste eller venner, så bliver det ikke første mulighed som vinder, når jeg er træt om aftenen. 

Så derfor: Et par helt faste tidspunkter på ugen. Tasken pakkes/ting stilles frem dagen i forvejen. Ingen debat. Bare afsted uden at tænke over andre tillokkende muligheder  



Ja, god ide med at gøre det fast. Jeg tænker også, at en løbe/gå-makker ville være en god ide. Nu skal jeg så bare have fundet en...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

For mig har det virket, at tilmelde mig et bootcamps - med træning 2 gange om ugen i 8 uger, med de samme mennesker hver gang. Så har man en anden forpligtelse til at man skal afsted. Og derudover følge en kostplan, og på den måde spise mindre kcal end der forbrændes 



Det tror jeg desværre bliver for uoverskueligt at skulle have fokus på det hele på samme tid. Men det er en overvejelse jeg vil have med, når jeg kommer endnu mere på toppen igen. Tak for dit svar.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg er begyndt at se gåture som en belønning af MIGTID ... 

Det gør jeg fordi det er her jeg må lytte til en bestemt lydbog eller podcast (og ikke på nogen som helst andre tidspunkter) ... 

PÅ den måde bliver det til noget, jeg ser frem til... 

Måske virker det også for dig.

Jeg startede med lydbøger fra e-reolen (de er gratis og appen kan hentes til din telefon)... men du kan også lytte til købte bøger med flere apps... 

Podcasts er typisk også gratis - hvis du har iphone så find appen podcast og søg efter et emne der interesserer dig. 



God ide, jeg er desværre bare så bange for at bevæge mig udenfor, når det er mørkt. Det giver lidt udfordringer, når det nærmest er mørkt før man kommer hjem. Men måske kan man gøre noget andet, det må jeg overveje. Tak for dit svar.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Bettybom skriver:

Når man skal tabe sig, så hedder det 80/20. Altså 80 procent af det er kosten og 20 % af det er motionen. Så hvis du skal tabe dig. Så er det hovedsagligt kosten du skal fokusere på. Og der er du jo på rette spor. 

Jeg er begyndt at spise efter sense-metoden og det er SÅ nemt! Og jeg har stadig plads til min chokolade, Chips og spise ude og stadigvæk tabe mig. 

Ang motionen. Så er jeg også luddoven! Så jeg har simpelthen købt mig til en personlig træner! Og jeg elsker det! Det er noget jeg priotere og vil blive ved med. Ikke hele tiden, men et forløb her og der. 

Og så kommer jeg ud at løbe ind imellem. Der udover går mig og min mand ofte i weekenden. Jeg hader desuden at cykle, så jeg har købt mig en el cykel og nu cykler jeg hver dag på arbejdet i stedet for at tage bilen. 

Så det du skal - du skal finde ud af HVAD der motivere dig og så ikke sætte barrieren for højt. For du skal have succes med din træning, for at du gider næste gang. Fx i stedet for at sige “jeg vil løbe 3 gange om ugen” og så får du dårlig samvittighed, fordi du kun kom ud en eller 2 gange. Start med at løbe en gang om ugen... alt der udover er ren gevindst  



Ja, det er også Sense, jeg spiser efter. Det er nemt og overskueligt.  Jeg kender desværre mig selv godt nok til at vide, at jeg vil bakke ud af noget, hvor jeg er "låst" fast, hvis det er mere af pligt end lyst.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

hvis din veninde bor 30 minutter fra dig så er det da bare at springe på cyklen og cykle hjem til hende 



Det er 30 minutter i bil på motorvej. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Måske skal du ændre fokus i forhold til motion og finde en aktivitet som ikke føltes så træningsfokuseret, som jeg synes at løb og fitness gør. Find noget, som du synes er sjovt, eller hvor du vil blive udfordret på en anderledes måde, og hvor det er det, som er i fokus. Det kunne være dans, kajakroning, klatring, kampsport eller sådan noget, hvor du kan starte på et begynderhold og lære noget nyt på et hold. Så bliver det ikke så surt og pligtagtigt som en løbetur på x antal kilometer. Personligt synes jeg at træning for træningens skyld er dødsygt, men hvis det handler om at lære noget nyt, eller være del af et foreningsfællesskab, er det straks meget nemmere at komme afsted ��

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Porcuriosidad skriver:

Måske skal du ændre fokus i forhold til motion og finde en aktivitet som ikke føltes så træningsfokuseret, som jeg synes at løb og fitness gør. Find noget, som du synes er sjovt, eller hvor du vil blive udfordret på en anderledes måde, og hvor det er det, som er i fokus. Det kunne være dans, kajakroning, klatring, kampsport eller sådan noget, hvor du kan starte på et begynderhold og lære noget nyt på et hold. Så bliver det ikke så surt og pligtagtigt som en løbetur på x antal kilometer. Personligt synes jeg at træning for træningens skyld er dødsygt, men hvis det handler om at lære noget nyt, eller være del af et foreningsfællesskab, er det straks meget nemmere at komme afsted ��



Det var faktisk en rigtig god ide. Tak. Tror jeg vil se på, hvad der er i nærområdet. Måske lærer jeg også nogle nye folk at kende. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

LSS

Profilbillede for LSS
Anonym skriver:



Det er 30 minutter i bil på motorvej. 



Det stod der ikke noget om 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg gør det om morgenen  

 

men da jeg skulle tabe 25 kg (de er tabt). Der løb jeg lige før aftensmad tid.. jeg havde faste dage, og ja, jeg gad heller ikke. Jeg er MEGA doven. Jeg havde også en baby, så jeg brugte det som et pusterum.  

Jeg startede dog med gåture først og så blev det til løb. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Jeg gør det om morgenen  

 

men da jeg skulle tabe 25 kg (de er tabt). Der løb jeg lige før aftensmad tid.. jeg havde faste dage, og ja, jeg gad heller ikke. Jeg er MEGA doven. Jeg havde også en baby, så jeg brugte det som et pusterum.  

Jeg startede dog med gåture først og så blev det til løb. 



Ja, kan være jeg bare skal gå og så gå de steder, hvor der er meget lys og mange mennesker. Jeg synes bare, det er så ubehageligt at være ude, når det er mørkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.