Hvordan ser julen ud for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2019

Birthdaybaby

Vores er ret forskellige, men i år: 

19/12-20/12 Far tyvstarter med juleferien

21/12-23/12 Hele familien holder juleferie 

24/12 Juleaften ved min familie 

25/12 Julefrokost for min og min mands familie hos os 

26/12 Afslapning 

27/12-5/1 Ferie syd på, inkl farmor og farfar 

6/1 Tilbage på job, i dagpleje/børnehave 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2019

B&J

23 arbejde og i år er det til kl. 20.00

24 jul med manden min vores søn og min familie 

25 kommer de samme så går vi en mega lang Tur ellers hygger vi med spil osv.

26. Pitabrød dag manden min og vores søn slår maven også spiser vi altid pitabrød den dag maven kan næsten ikke mere mad

Anmeld Citér

8. oktober 2019

FrkGranger

Først år som alene.. 

Far har barnet. 

Så jeg skal nok arbejde (har ønsket det) på de fleste helligdage og til nytår bliver det nok bare mig og sønnen, måske min mor kommer.. 

Anmeld Citér

8. oktober 2019

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Først år som alene.. 

Far har barnet. 

Så jeg skal nok arbejde (har ønsket det) på de fleste helligdage og til nytår bliver det nok bare mig og sønnen, måske min mor kommer.. 

Det må være hårdt - men jeg skal arbejde næsten hele julen og være væk fra mine børn 

Anmeld Citér

8. oktober 2019

Miti's mama

23. december er sidste dag på kontoret og på studiet.

24. december tager vi hjem til mormor og morfar som har lavet julemiddag og har pyntet juletræ (kæmpe hjælp når jeg skal sidde og læse eksamen i hele december)

25. december fejrer vi ældstes fødselsdag

26. december tager vi til julefrokost med hele den pukkelryggede

27.-30. december er der igen eksamenlæsning og arbejde, afbrudt af gåture og hyggestunder

31. december/nytårsaften fejres med et vennepar eller bare os selv.

Anmeld Citér

8. oktober 2019

FrkGranger

Anonym skriver:

Det må være hårdt - men jeg skal arbejde næsten hele julen og være væk fra mine børn 

Jeg er spændt på hvordan det bliver.. 

Jeg har altid været hjemme i julen, og arbejdet nytårsaften.. 

Men nej jeg ser ikke frem til det.. Håber at glemme det lidt mens jeg arbejder.. 

Anmeld Citér

12. oktober 2019

Lunae

Herhjemme ser juletraditionerne således ud:

Første søndag i advent fældes der juletræ og bliver bagt småkager sammen med mormor.

1. dec spiser vi risengrød.

Én dag i december tager vi i Tivoli og ser juleudstillingen.

24. dec: Her mødes vi med 5 hold venner + børn og spiser brunch sammen. Omkring middag går vi igen hver til sit.

Vi kører 2 års turnus med juleaften, så det ene år er vi hos min mor og det andet år er vi hos min mands forældre.

25. dec: nattøjsdag, hvor vi kigger på julegaver - pakker julepynt ned og ellers bare slapper af.

26. dec: julefrokost. Her har vi også 2 års turnus og skifter sådan, at det hvor man ikke holder jul, kommer vi til 2. juledag i stedet.

Dagene mellem jul og nytår går med hygge, familietamtam og afslapning.

Nytårsaften fejres med to-tre hold venner + børn. Det er en hyggelig tradition, som både vi og børnene nyder.

Anmeld Citér

12. oktober 2019

januar16

23. Sandsynligvis hygge med min familie da det var min mormors fødselsdag, far arbejder

24. Jul hos mine svigerforældre. Vi skiftes hver andet år mellem hhv min og min mands familie. 

25/26 er ikke fastlagt men jeg regner med at den ene dag bliver med min familie og den anden med min mands. De (svigerfamilien) plejer altid at samles igen til julefrokost. Min mand har aften/nat så afhængig af dag kan han komme enten først på dagen eller være med efter han har sovet.

31. Min mand arbejder til kl 16 og derefter nytårshygge hos os selv. Nu må vi se om vi bliver flere end bare os 4.

Min mand er læge og sygehuset skal jo bemandes... Han er en af dem der har fået flest vagter i over jul og nytår (mange af dem aften/nat). Men til gengæld har han fri hele den 24, den 31 om aftenen og den 1/1. Det er nok også de eneste dage han har fri. De har selv holdt møde for at fordele vagter, og han fik nogenlunde som ønsket.

Anmeld Citér

12. oktober 2019

Rundtpågulvet

Vores jul er altid lidt af et puslespilsprojekt for hele familien:-)

D. 23. er jeg på arbejde fra 6.45 til 17.30. Min mand og børn har fri. 

Vi er sammen med svigerfamilien d. 24.

D. 25 slapper vi af herhjemme i nattøj og lader alt rode :-)

D. 26. er der julefrokost med min side af familien.

Min mand har tilkaldevagt hvert år fra d. 25/12 til 1/1. Nogle år bliver han ikke kaldt på arbejde, andre år ser vi ham nærmest ikke. Det har vi vænnet os til.

I år har jeg fri mellem jul og nytår, om aftenen/natten har vi min brors børn mens han arbejder :-)

D. 31 er vi altid hjemme, og mødes med flere af naboerne efter maden. 

Min ældste datter er 'flaskedreng' og arbejder et par af juledagene, min yngste datter synger i kirkekoret så hun er også på arbejde nogle dage.

Så vi starter gerne tidligt med at planlægge hvem der er hvor og hvornår :-)

Anmeld Citér

12. oktober 2019

Rundtpågulvet

Tip! skriver:

Er jeg den eneste der ingen planer har endnu, udover d. 24? 

Ha ha , det kan jeg godt misunde lidt  Min mand og jeg har skilsmissefamilier på begge sider.

Begge vores hold forældre er skilt, det samme er flere blandt vores søskende og papsøskende. Så vi juleplanlægger ca 100 år i forvejen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.