Hvordan ser julen ud for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.336 visninger
32 svar
4 synes godt om
7. oktober 2019

Anonym trådstarter

Bare nysgerrig. 

Hvad ser den 23/12 til 02.01. ud? hvert år?  

Som for eksepmel: 

23/12 familie hygge hos svigermor

24/12 jul hjemme

25/12 slap af dag 

26/12 ud at svømme osv osv  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Bare nysgerrig. 

Som for eksepmel: 

24/12 jul hjemme

25/12 slap af dag 

Vores er meget forskellige 

I år

Den 23/12 kommer min mor, søster, nevø hvor vi skal spille pakkes pil og spiser æbleskiver.

24/12 skal vi i kirke og fejre aftnen hos mine svigerforældre.

25/12 tager vi altid på kirkegården og leger/kigger på julegaver. Film hygge med juleslik.

De resterende dage er meget forskellige alt efter hvilke dage manden skal arbejde. Jeg har i år juleferie fra 20/12- 1/1

Nytåret er min mands arbejdsdage i år. Så det bliver bare stille og roligt med film, spil og leg med vores børn. Muligvis kommer min mor, søster og nevø for at spise den 31 og tager så hjem igen i løbet af aften. 

Den2/1 skal jeg arbejde men manden hygger med børnene

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Bare nysgerrig. 

Som for eksepmel: 

24/12 jul hjemme

25/12 slap af dag 

Vores jul og nytår er forskellige alt efter om det er et lige eller ulige år, da min søn er delebarn.

De år vi har ham juleaften holder vi med mine forældre, hvor traditionen er at vi mødes til risengrød (med mandelgave) til frokost d. 24 og så pynter ungerne træet om eftermiddagen.

Hvis vi ikke har ham, så bliver "juleaften" holdt en anden dag (vi har bl.a. holdt d. 14. og 20.) alt efter hvordan det passer ind i svigerfamiliens arbejde da de er i døgnplejen, i butik og taxachauffører.

Nytårsaften plejer at være stille og rolige med lækker mad, lidt knaldperler og knallerter til ungerne og evt. bordbomber. Ved midnat skåler vi nytåret ind inden stiller vi os i vinduet og ser på al fyrværkeriet, dejligt billigt . Hvis vi har holdt jul med min familie holder vi nytår med min svigermor og fejrer samtidig hendes fødselsdag.

Mellemjulen er forskellige fra år til år.

Anmeld Citér

7. oktober 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Bare nysgerrig. 

Som for eksepmel: 

24/12 jul hjemme

25/12 slap af dag 

Jeg fejre ikke jul. Kun hvert andet år for min søns skyld. Og det foregår det som regel 

juleaften sammen med min mor, bror, svigerinde og deres 2 børn. 

1. Juledag afslapning 

2. Juledag sammen med min far og hans kæreste. Hvor de Giver min søn julegaver. 

Når sønnen er hos sin far så bruger jeg samtlige dage på bare at slappe af og evt spise med min mor der heller ikke fejre jul. 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Her er det meget forskelligt fra år til år. 

I år skal min store pige være hos far 23-26, og jeg holder jul med min mor, hendes mand og deres forældre. 

Der er nok en julefrokost eller noget d. 25 eller 26, og så holder min mor fødselsdag d. 27. 
Derudover har vi ikke så mange planer mellem jul og nytår, andet end det bliver stiiiille og roligt, da jeg er meget højgravid til den tid. Til nytår tager vi igen hjem til min mor og hendes mand og holder et meget afslappet nytår sammen med dem og et par af deres venner. 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Tip!

Profilbillede for Tip!
Altid med dig min skat

Er jeg den eneste der ingen planer har endnu, udover d. 24? 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Øboen

Profilbillede for Øboen
Tip! skriver:

Er jeg den eneste der ingen planer har endnu, udover d. 24? 

Haha nej, er endnu ikke sikker på hvad vi skal den 24. Måske hos os selv, måske ved mine forældre. Vi er typerne som finder ud af sådan noget i December 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Nomnom

Profilbillede for Nomnom

Hvert år er ret ens hos os.

D. 23. hygger vi hjemme

D. 24. Holder vi jul med enten min familie eller svigerfamilien (skifter hvert år)

D. 25. slapper vi af herhjemme. Har en tradition om at vi går i skoven.

D. 26. holder vi stor julefrokost for den af familierne vi ikke holdte jul med.

Nytårsaften har de sidste år været stille og roligt hos os selv, men vi har ingen faste traditioner om det.

At juledagene for nogle kan virke af få aktiviteter i forhold til så mange andre er helt bevidst. 

Både min mands forældre og mine er skilt. De første år vi var sammen og efter vi fik børn, prøvede vi at tilfredsstille alle. En lillejul med den ene part, en jul med anden part, julefrokost med svigerfar, julefrokost med min familie, julefrokost med svigermor.

Det var FOR meget for os. Hyggen ved julen forsvandt. Derfor gør vi nu sådan. Det er dejligt for os som familie og vi bruger ikke juledagene på al det transport som vi har gjort før, hvilket jeg er taknemmelig for med små børn.

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

23 dec. Hente juletræ og risengrød til aftenmad

24 dec. I år besøg af farmor og farfar og svoger

25 dec. Hjemme hygge, vi plejer at gå i biografen 

26 dec. Slap af dag

27 dec. Julefrokost hos farmor og farfar 

29 dec besøg mormor og morfar 

31 dec hyggelig nytårsaften kun os selv, fokus på os og hvad vi kan lide. Uden gæster der skal tages hensyn til. 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi plejer at have afslapning og ikke rigtigt nogle planer udover den 24. 
jeg synes, det er så vigtigt ungerne får ro og fred. Så går vi en tur eller leger med legetøj

Vi har normalt ingen faste planer. 

i år er vi dog i sommerhus, så det er jeg lidt spændt på hvordan det kommer til at gå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.