Hvad skulle der til, før i lavede en indberetning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville helt klart lave en underretning! Måske de kan få noget hjælp!

Jeg er selv fra en familie, hvor min mor havde nogle issues og sov dagen lang. Vi trives, klarede skole til UG og var virkede generelt okay. 

de fleste vidste godt, at min mor havde issues, men ingen gjorde noget. Jeg kan så fortælle, at det har givet os mén. 
især det med der ligger gammel mad lyder da bekymrende... 

Og er jo netop det jeg er bange for. Hvis det kun var dem selv, kunne man jo være lidt mere ligeglad. Men er simpelthen så bange for at børnene vokser op med et forskruet syn på hvordan ens hjem burde være og ens værdier og standarder for livet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Og er jo netop det jeg er bange for. Hvis det kun var dem selv, kunne man jo være lidt mere ligeglad. Men er simpelthen så bange for at børnene vokser op med et forskruet syn på hvordan ens hjem burde være og ens værdier og standarder for livet.

Jeg tænker også - det der med råb og skæld ud.

Ja, i nogle familier råber man mere end i andre, men i din families tilfælde lyder det mere som manglende overskud.

Måske er du nødt til at være lidt mere direkte. Som en anden skriver - sige at du kommer og hjælper - og at du selv kommer på "kontrolbesøg".

Og hvis det ikke hjælper, så kan du blive nødt til at sende en underretning, så familien kan få noget hjælp.

Jeg gætter bare - men måske er du bange for, at forældrene - måske især moderen - bliver så sure på dig, at de helt afbryder kontakten, og at du dermed slet ikke kan se, hvordan de (især børnene) har det.

Ved du noget som helst om, om skolen har nogen anelse om, hvordan det står til derhjemme?

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er bare sindssyg bange for om det kunne koste forholdet. Især hvis han fandt ud af det, han ville ALDRIG tilgive eller glemme det.

Men han ER bare så stædig at han ikke vil have hjælp.

Nu har jeg ikke læst tråden igennem. Så ved ikk hvilken reaktion du har. 

Men jeg var også nervøs for at gøre der. Men jeg var villig til at ofre forholdet til min veninde hvis det kunne gøre at børnene ikke skulle leve under uhumske forhold. 

Og ærligt. Havde det været min egen bror. Så ville jeg have endnu lettere ved det da det så ville betyde det var min nevø og niece der levede under forholdene 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg tænker også - det der med råb og skæld ud.

Ja, i nogle familier råber man mere end i andre, men i din families tilfælde lyder det mere som manglende overskud.

Måske er du nødt til at være lidt mere direkte. Som en anden skriver - sige at du kommer og hjælper - og at du selv kommer på "kontrolbesøg".

Og hvis det ikke hjælper, så kan du blive nødt til at sende en underretning, så familien kan få noget hjælp.

Jeg gætter bare - men måske er du bange for, at forældrene - måske især moderen - bliver så sure på dig, at de helt afbryder kontakten, og at du dermed slet ikke kan se, hvordan de (især børnene) har det.

Ved du noget som helst om, om skolen har nogen anelse om, hvordan det står til derhjemme?

De er flyttet for nyligt, og i deres gamle hjem stod det endnu værre til. Som virkelig forfærdeligt med rod og mangel på rengøring. Hjemmet lugtede enormt indelukket og dermed også børnene og deres tøj.

Men hvad vi har hørt af, er der aldrig blevet rynket på næsen fra skolen eller andre forældres side.

Jeg ved ikke om det bare er normal standard ude på landet, for jeg ville da selv undre mig lidt, hvis jeg kom og hentede mit barn fra en legeaftale og der lignede fuldstændig kaos samt at både hus og barn lugtede.

Faren råber desværre rigtig meget. Jeg har flere gange siddet med følelsen af at have lyst til at tage børnene med hjem fordi det gør så ondt i hjertet. Og jeg tror den ældste er blevet påvirket af det. Er meget indelukket og utrolig usikker. Tør ikke at gøre noget som helst uden at bede om lov. Ikke engang tage en kop og noget at drikke.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu har jeg ikke læst tråden igennem. Så ved ikk hvilken reaktion du har. 

Men jeg var også nervøs for at gøre der. Men jeg var villig til at ofre forholdet til min veninde hvis det kunne gøre at børnene ikke skulle leve under uhumske forhold. 

Og ærligt. Havde det været min egen bror. Så ville jeg have endnu lettere ved det da det så ville betyde det var min nevø og niece der levede under forholdene 

Ja det kan man (og mig selv) selvfølgelig godt følge, men det gør det fandme også bare sværere at der er familie følelser i klemme. Og netop hvad så hvis det ender med at koster kontakten....

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

De er flyttet for nyligt, og i deres gamle hjem stod det endnu værre til. Som virkelig forfærdeligt med rod og mangel på rengøring. Hjemmet lugtede enormt indelukket og dermed også børnene og deres tøj.

Men hvad vi har hørt af, er der aldrig blevet rynket på næsen fra skolen eller andre forældres side.

Jeg ved ikke om det bare er normal standard ude på landet, for jeg ville da selv undre mig lidt, hvis jeg kom og hentede mit barn fra en legeaftale og der lignede fuldstændig kaos samt at både hus og barn lugtede.

Faren råber desværre rigtig meget. Jeg har flere gange siddet med følelsen af at have lyst til at tage børnene med hjem fordi det gør så ondt i hjertet. Og jeg tror den ældste er blevet påvirket af det. Er meget indelukket og utrolig usikker. Tør ikke at gøre noget som helst uden at bede om lov. Ikke engang tage en kop og noget at drikke.

Det lyder virkelig ikke godt.

Og det er ikke normal standard på landet.

Selv om det virkelig ikke er rart for dig, så hælder jeg nok mest til, at du sender en underretning.

Jeg kan tydeligt høre, at du ikke ønsker at underrette "bare for at underrette"

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det lyder virkelig ikke godt.

Og det er ikke normal standard på landet.

Selv om det virkelig ikke er rart for dig, så hælder jeg nok mest til, at du sender en underretning.

Jeg kan tydeligt høre, at du ikke ønsker at underrette "bare for at underrette"

TAK! Det betyder noget. For jeg ved godt nogle sidder og tænker at folk nogle gange bare har ondt i røven og ønsker at skabe lidt drama. Men det er dælme det sidste jeg ønsker for denne familie.

Hvis det kunne klares med vores hjælp, ville jeg det hellere end gerne, men jeg tror simpelthen der skal andre instanser ind over. Måske man heller ikke altid selv kan se det når man er i det

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Jeg lavede for et års tid siden en underretning på lignende grundlag. Her mistrivedes børnene som sådan heller ikke, men jeg mener personligt at det vil skade dem på sigt, at bo i sådan et hjem. Kommunen gjorde det, at de gjorde dem opmærksomme på underretningen og kom på et ANMELDT besøg. Så selvom der måske stadig har været rod/lidt mad m.v. (det ved jeg ikke), så havde de haft uger til at rydde det af vejen. Kommunen lukkede sagen, og jeg kan fortælle, at jeg stadig kommer i deres hjem, og det ikke er blevet bedre efterfølgende.

Jeg siger bare, at det højst sandsynligt ikke hjælper en disse at underrette på det grundlag.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

MorTil3+

Jeg kender flere der bor virkelig ulækkert og kommunen gør ikke en skid ved det. De har alle børn og har haft sundhedsplejerske på besøg og intet er sket og deres hjem lugter forfærdeligt, katte og hunde der skider og pisser hvor det passer dem, børnene lugter osv osv, og det kan man ikke fjerne bare fordi der kommer besøg udefra, man kan tildels rydde op men lugten bliver der. Og lige dem jeg kender ville de ikke ku rydde så meget op så det ville se pænt og ordentligt ud. Når vi har været på besøg eller mine børn har så vil mine børn ikke bruge deres toiletter fordi de er så ulækre så de holder sig. Første gang en af deres børn var hos os, kom han og spurgte efter han havde lånt vores toilet, hvorfor vores toilet var hvidt . Hos et af parrene var vi også på besøg og jeg skulle skifte vores mindste, låner deres toilet som er fyldt med vasketøj over hele gulvet, tager så min jakke og lægger under fordi der er så ulækkert og så vælter det op med fluer fra vasketøjet. Når feks vores nevø er på besøg sætter vi hans sko udenfor fordi ellers lugter hele vores hus af kattepis. så tænker ikke du får noget ud af at underrette. Der skal desværre nok værre ting til. Selvom jeg også tit har undret mig over hvorfor kommunen ikke gør noget når jeg ved at der har været sundhedsplejerske i deres hjem.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

2018mor

Anonym skriver:

Jeg er selv virkelig i tvivl om det er aktuelt for mig, eller om det er totalt overkill.

Der bor to børn i hjemmet. De er ikke udsat for vold eller mangler mad eller tøj. Dog ligner deres hjem en svinesti. Der bliver ikke ryddet op og der ligger gerne madrester fra flere dage i køkkenet. Deres mor sover gerne dagen væk og far arbejde to jobs og ingen af dem har overskuddet til at lave noget med deres børn. Råb og skæld ud er en meget stor del af hverdagen (formodentlig fordi begge forældre er uden overskud) og børnene bruger stort set ALT hjemmetid alene foran en ipad eller playstation.

Jeg kan godt se når jeg skriver det ned, lyder det måske ikke så slemt, men jeg synes faktisk ikke det er optimalt, men spørgsmålet er om det alligevel er så grelt? Hvad er jeres mening?

Hvis du er bekymret for børnenes trivsel, udvikling eller sundhed, så hellere én underretning for meget, end én for lidt. 

Nu er de ting du nævner ret relative, men hvis det roder som et horder-hjem, og og der decideret råbes dagligt, så er det ikke sundt for et barn. 

Det lyder som nogle virkelig pressede forældre. Hvad er grunden til, at mor ikke arbejder? Jeg forstår godt, at far er presset, hvis han kører to jobs. Formegentlig for at kompensere for mors manglende indtjening? Det lyder umiddelbart som en familie, der godt kunne bruge noget hjælp.  

Og det kan du sørge for, at de bliver tilbudt, hvis du laver en underretning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.