Hvad skulle der til, før i lavede en indberetning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2019

Anonym

Jeg er selv virkelig i tvivl om det er aktuelt for mig, eller om det er totalt overkill.

Der bor to børn i hjemmet. De er ikke udsat for vold eller mangler mad eller tøj. Dog ligner deres hjem en svinesti. Der bliver ikke ryddet op og der ligger gerne madrester fra flere dage i køkkenet. Deres mor sover gerne dagen væk og far arbejde to jobs og ingen af dem har overskuddet til at lave noget med deres børn. Råb og skæld ud er en meget stor del af hverdagen (formodentlig fordi begge forældre er uden overskud) og børnene bruger stort set ALT hjemmetid alene foran en ipad eller playstation.

Jeg kan godt se når jeg skriver det ned, lyder det måske ikke så slemt, men jeg synes faktisk ikke det er optimalt, men spørgsmålet er om det alligevel er så grelt? Hvad er jeres mening?

Jeg havde lavet en underretning lige med det samme. 

Har haft en god veninde i samme situation  jeg sagde til hende direkte at hvis der ikk blev gjort noget nu  så ville jeg indberette hende  der kom styr på det samme dag og har holdt det siden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2019

Soonmom

Jeg havde lavet en underretning, hvis der var virkelig uhygiejnisk, resten af det du skriver er ikke noget der lyder alarmerende, der er jo mange forskellige måde at opdrage og have børn på. Og ubegrænset skræmtid og lidt råben her og der er ikke underetningsgrund. 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Er bestemt heller ikke ude på at de bare skal leve som os, eller at pege fingre af dem. Men jeg synes det er bekymrende når børnene ingen frokost får i weekenden fordi mor har sovet dagen væk. Jeg ved godt de ikke dør af at undvære frokost, men det sammen med mange andre ting, er bare bekymrende.

Men måske jeg er sippet, det ved jeg ikke

Jeg forstår godt din bekymring.

At børnene ikke får frokost i weekenden, fordi moderen sover dagen væk - det lyder ikke så godt.

Det lyder, som en socialt belastet familie.

Kan du tale med moderen om din bekymring?

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde lavet en underretning lige med det samme. 

Har haft en god veninde i samme situation  jeg sagde til hende direkte at hvis der ikk blev gjort noget nu  så ville jeg indberette hende  der kom styr på det samme dag og har holdt det siden 

Synes du det er slemt nok når børnene ikke bliver slået eller mangler mad? Bliver simpelthen sådan i tvivl, når jeg ser folks meninger herinde.

Er på ingen måde interesseret i at gøre noget der skader dem, ville bare sådan ønske de kunne tage imod den hjælp vi tilbyder eller den det offentlige tilbyder, og gøre det til et optimalt hjem for børnene...

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg forstår godt din bekymring.

At børnene ikke får frokost i weekenden, fordi moderen sover dagen væk - det lyder ikke så godt.

Det lyder, som en socialt belastet familie.

Kan du tale med moderen om din bekymring?

Jeg har prøvet - virkelig. Men alt bliver tolket som et angreb og kritik og hun/de trækker sig mere og mere væk fra os andre.

Når vi ringer en søndag og tilbyde at køre ned og hjælpe med at rydde op/komme i orden, så er der 117 undskyldninger for ikke at tage imod.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har prøvet - virkelig. Men alt bliver tolket som et angreb og kritik og hun/de trækker sig mere og mere væk fra os andre.

Når vi ringer en søndag og tilbyde at køre ned og hjælpe med at rydde op/komme i orden, så er der 117 undskyldninger for ikke at tage imod.

Er det muligt, at du kan være helt ærlig og sige til hende, at du faktisk er så bekymret, at du overvejer at kontakte kommunen.

Selv om børnene ikke mangler mad, så lyder det ikke, som om det bare handler om, at de ikke har faste spisetider eller noget i den stil.

Det lyder heller ikke, som om de bare har andre standarder for hygiejne, men som om det er vokset dem over hovedet.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Jeg ville helt klart lave en underretning! Måske de kan få noget hjælp!

Jeg er selv fra en familie, hvor min mor havde nogle issues og sov dagen lang. Vi trives, klarede skole til UG og var virkede generelt okay. 

de fleste vidste godt, at min mor havde issues, men ingen gjorde noget. Jeg kan så fortælle, at det har givet os mén. 
især det med der ligger gammel mad lyder da bekymrende... 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Synes du det er slemt nok når børnene ikke bliver slået eller mangler mad? Bliver simpelthen sådan i tvivl, når jeg ser folks meninger herinde.

Er på ingen måde interesseret i at gøre noget der skader dem, ville bare sådan ønske de kunne tage imod den hjælp vi tilbyder eller den det offentlige tilbyder, og gøre det til et optimalt hjem for børnene...

Ja det synes jeg. 

Min venindes to børn manglede heller ikke mad og havde tøj på kroppen hver dag. 

Men min venindes hjem var med ugers madrester i køkkenet og stuerne. Der lå kattegrus alle vegne, opvask alle vegne, gulvene var klistrede af mad og snavs og der lugtede så grimt. Jeg tøvede ikke selvom det var min veninde. Jeg fortalte hende det også og jeg hjalp med oprydningen og tog på uanmeldt besøg efterfølgende. Både for at se hende selvfølgelig men også for at se om hun havde holdt rengøringen. Og det havde hun. Så sendte aldrig indberetningen da hun jo ordnede det. 

Så havde jeg været dig havde jeg sagt til dem jeg ville indberette dem hvis ikk de fik styr på hjemmet også selvfølgelig hjulpet med oprydningen. 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Er det muligt, at du kan være helt ærlig og sige til hende, at du faktisk er så bekymret, at du overvejer at kontakte kommunen.

Selv om børnene ikke mangler mad, så lyder det ikke, som om det bare handler om, at de ikke har faste spisetider eller noget i den stil.

Det lyder heller ikke, som om de bare har andre standarder for hygiejne, men som om det er vokset dem over hovedet.

Præcis. Jeg tror nemlig det er vokset dem over hovedet. For de er jo alm. fornuftige og gode mennesker.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det synes jeg. 

Min venindes to børn manglede heller ikke mad og havde tøj på kroppen hver dag. 

Men min venindes hjem var med ugers madrester i køkkenet og stuerne. Der lå kattegrus alle vegne, opvask alle vegne, gulvene var klistrede af mad og snavs og der lugtede så grimt. Jeg tøvede ikke selvom det var min veninde. Jeg fortalte hende det også og jeg hjalp med oprydningen og tog på uanmeldt besøg efterfølgende. Både for at se hende selvfølgelig men også for at se om hun havde holdt rengøringen. Og det havde hun. Så sendte aldrig indberetningen da hun jo ordnede det. 

Så havde jeg været dig havde jeg sagt til dem jeg ville indberette dem hvis ikk de fik styr på hjemmet også selvfølgelig hjulpet med oprydningen. 

Er bare sindssyg bange for om det kunne koste forholdet. Især hvis han fandt ud af det, han ville ALDRIG tilgive eller glemme det.

Men han ER bare så stædig at han ikke vil have hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.