Hvad skulle der til, før i lavede en indberetning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.692 visninger
34 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg er selv virkelig i tvivl om det er aktuelt for mig, eller om det er totalt overkill.

Der bor to børn i hjemmet. De er ikke udsat for vold eller mangler mad eller tøj. Dog ligner deres hjem en svinesti. Der bliver ikke ryddet op og der ligger gerne madrester fra flere dage i køkkenet. Deres mor sover gerne dagen væk og far arbejde to jobs og ingen af dem har overskuddet til at lave noget med deres børn. Råb og skæld ud er en meget stor del af hverdagen (formodentlig fordi begge forældre er uden overskud) og børnene bruger stort set ALT hjemmetid alene foran en ipad eller playstation.

Jeg kan godt se når jeg skriver det ned, lyder det måske ikke så slemt, men jeg synes faktisk ikke det er optimalt, men spørgsmålet er om det alligevel er så grelt? Hvad er jeres mening?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er selv virkelig i tvivl om det er aktuelt for mig, eller om det er totalt overkill.

Der bor to børn i hjemmet. De er ikke udsat for vold eller mangler mad eller tøj. Dog ligner deres hjem en svinesti. Der bliver ikke ryddet op og der ligger gerne madrester fra flere dage i køkkenet. Deres mor sover gerne dagen væk og far arbejde to jobs og ingen af dem har overskuddet til at lave noget med deres børn. Råb og skæld ud er en meget stor del af hverdagen (formodentlig fordi begge forældre er uden overskud) og børnene bruger stort set ALT hjemmetid alene foran en ipad eller playstation.

Jeg kan godt se når jeg skriver det ned, lyder det måske ikke så slemt, men jeg synes faktisk ikke det er optimalt, men spørgsmålet er om det alligevel er så grelt? Hvad er jeres mening?

Jeg havde lavet en underretning - om ikke andet, så for at familien kan få lidt hjælp til overskud i hverdagen  En underretning behøver ikke nødvendigvis at være en dårlig ting synes jeg 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kommer du meget i hjemmet siden du ved de ting? Du skriver somom du kommer dgl i hjemmet?

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kommer du meget i hjemmet siden du ved de ting? Du skriver somom du kommer dgl i hjemmet?

Ja det er meget tæt familie. Og ja jeg/vi har jo selvfølgelig gjort og prøvet en masse for at hjælpe dem. Og nej jeg ville på INGEN måde lave en indberetning for at genere dem eller noget, udelukkende så de kunne komme ovenpå/få overskud og give de børn det de har behov for og fortjent.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Er ret sikker på at du intet vil få ud af at lave denne indberetning, hvis børnene er sunde, raske og ellers trives vil der slet ikke blive handlet på dette. 

Og bare fordi, de lever anderledes end du selv og opdrager børnene anderledes er ikke end betydende med de lider overlast.

men kan godt forstå det er svært at være  pårørende til

Anmeld Citér

2. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan godt forstå din bekymring. Og det lyder som en trist hverdag. 

Men hvis børnene trives og der ikke er noget hos børnene der vækker bekymring så vil der højst sandsynligt ikke blive gjort noget ved det. 

Hvordan oplever du børnene? 

Hvad med at du prøver at få moren hos lægen - måske har hun en depression siden hun sover dagene væk. 

Men hvis du er bekymret for børnene og du ikke ser andre veje til at hjælpe så synes jeg du skal lave en underretning. 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym

Jeg synes ikke du skal underrette. Hvis de er TÆT familie kan du tilbyde din hjælp. Det kunne være; tage opvasken, vaske tøj, tage børnene hjem til dig en tur.

Man skal ikke underrette for enhver pris. Jeg synes, i dette tilfælde hvor det er tæt familie, at du skal fortælle dem at du ikke synes børnene har så gode forhold, om du ikke må hjælpe dem lidt. Eller hjælpe dem med at finde en barnepige/rengøringshjælp. 

Hvis det er tæt familie, kan man snakke om tingene

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes ikke du skal underrette. Hvis de er TÆT familie kan du tilbyde din hjælp. Det kunne være; tage opvasken, vaske tøj, tage børnene hjem til dig en tur.

Man skal ikke underrette for enhver pris. Jeg synes, i dette tilfælde hvor det er tæt familie, at du skal fortælle dem at du ikke synes børnene har så gode forhold, om du ikke må hjælpe dem lidt. Eller hjælpe dem med at finde en barnepige/rengøringshjælp. 

Hvis det er tæt familie, kan man snakke om tingene

Jeg vil bestemt heller ikke underrette for enhver pris. Og boede de lige om hjørnet gjorde jeg gerne alle de ting. Men med fuldtidsjob og to børn selv, så er det sgu svært bare lige at køre frem og tilbage og ordne de ting der. Især når viljen til selv at gøre noget er meget lille.
Og økonomien er ikke til hverken barnepige eller rengøringshjælp.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring. Og det lyder som en trist hverdag. 

Men hvis børnene trives og der ikke er noget hos børnene der vækker bekymring så vil der højst sandsynligt ikke blive gjort noget ved det. 

Hvordan oplever du børnene? 

Hvad med at du prøver at få moren hos lægen - måske har hun en depression siden hun sover dagene væk. 

Men hvis du er bekymret for børnene og du ikke ser andre veje til at hjælpe så synes jeg du skal lave en underretning. 

Moren er allerede i en masse forløb og har været det i mange år, uden der kommer en reel afklaring. Og det er selvfølgelig også forståeligt, at det er trættende. Men det ændrer bare ikke på, at der står to børn som tit får lov at klare dem selv fordi mor sover og far er på arbejde.

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Linemor93 skriver:

Er ret sikker på at du intet vil få ud af at lave denne indberetning, hvis børnene er sunde, raske og ellers trives vil der slet ikke blive handlet på dette. 

Og bare fordi, de lever anderledes end du selv og opdrager børnene anderledes er ikke end betydende med de lider overlast.

men kan godt forstå det er svært at være  pårørende til

Er bestemt heller ikke ude på at de bare skal leve som os, eller at pege fingre af dem. Men jeg synes det er bekymrende når børnene ingen frokost får i weekenden fordi mor har sovet dagen væk. Jeg ved godt de ikke dør af at undvære frokost, men det sammen med mange andre ting, er bare bekymrende.

Men måske jeg er sippet, det ved jeg ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.