Hej,
Jeg kender ingen kvinder der har børn der har fundet en kæreste uden børn.
Jeg kunne rigtigt godt bruge erfaring og holdninger.
Baggrund:
Jeg har været skilt i 2 år. Jeg har 2 piger på 5 og 7 som bor 7/7. Pigernes far bor 10 min fra mig. Al det er super fint.
Jeg har en kæreste, som jeg har kendt i 2,5 år og som har været min kæreste i 1 år. Han bor 35 min væk. Han har ingen børn.
Han har fra starten været meget nervøs over at jeg har børn, men synes vi har det så dejligt at han har besluttet sig for at det skal vi nok få til at fungere stille og roligt Han har mødt dem før vi blev kærester og har mødt dem som min kæreste for ca. 10 måneder siden. Han har holdt ferie med os og er hos os ca. 2 gange om ugen.
Min situation:
Jeg er hos ham hver anden uge og har gjort det et års tid. Jeg føler at det er meget hårdt at bo i en kuffert hver anden uge og jeg synes skiftet fra at være sammen hele tiden til kun at ses 2 gange om ugen er super hårdt.
Jeg har nu spurgt min kæreste om han ik vil prøve at bo lidt hos mig og pigerne når jeg har dem.
Han bliver helt stille og nu fortæller han at han synes det er svært at jeg har børn og han føler ikke der er plads til ham. Han ved ikke om han kan få et ordentligt forhold til dem fordi de ikke er hans og han synes de fylder meget. Og han er ikke sikker på han nogensinde vil kunne flytte til mit område.
Jeg vidste ikke han havde det sådan så ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Stemningen er helt i bund og det føles som om vi er ved at gå helt fra hinanden fra den ene dag til den anden.
Jeg vil meget gerne få ham til at føle sig velkomne men ved ikke hvordan jeg skal gøre.
Har i nogen gode råd, holdninger eller erfaringer?
Hej Sanne36s
Jeg er en kvinde der har barn/børn (snart 8½ ) og har fundet en mand uden barn/børn. Vi har været sammen i 5år og han er en ener som bonus.
selvom det kan skabe gnidninger mellem os voksne.
Det handler ikke om hvad DU skal gøre, det handler om hvad HAN har interesseret i, (hvis man kan sige sådan) du kan jo ikke "tvinge" ham til, at vil dine piger (selvom jeg slet ikke kan sætte mig ind i, ikke at ville det) Jeg tror det som bonus er rigtig hårdt, at være sammen med en, der har barn/børn fra tidligere, og det kræver et hvis arbejde, men når det er sagt, tror jeg at det handler om, at man står sammen og at bonus bliver inddraget i tingene omkring pigerne.
Måske få en snak med ham, hvad der skal til, for at han føler, at der er "plads" til ham. dog skal man huske på, at barn/børn altså kræver meget tid, og han får jo din fulde opmærksomhed hver anden uge, så synes måske han er lidt strid.
ønsker han selv børn? er der jalousi?
kram til dig.