Jeg tænker, I skal have en god snak om forventninger.
Jeg er ikke med på den der, at "han skal da bare ud, når han ikke vil dine børn"
For det er ikke det, jeg læser.
Det er ikke særlig mærkeligt, at han har været lidt nervøs.
Her er det min kæreste, der har børn og mig, der ingen har. Vi har aldrig haft planer om fællesbørn og bor ikke sammen, og derfor er vores situation lidt en anden.
Det kan være svært at finde sine ben i den nye konstelllation. For hvilken rolle skal han have ?
Hvilken rolle forventer du, at han skal have - og hvilken rolle forventer han selv at han skal have ?
Skal han opdrage på dine børn ? - og min holdning er, at det skal han have lov til, hvis I bor sammen. Han må gerne bede dem tage deres tallerken med ud eller rydde op.
Holder han af dine børn ?
Jeg er ikke tilhænger af den der, "fars eller mors kæreste har bare værsgo at rette ind" - der skal være plads til alle.
Det dur ikke, hvis der slet ikke er plads til din kærestes følelser (det læser jeg så heller ikke, at der ikke er i jeres tilfælde).
Når man går ind i et forhold med én, der har børn i forvejen, så skal man være indstillet på, at børnene kommer først. Sådan er det, og sådan skal det også være.
Hverken min kæreste eller jeg var gået ind i forholdet, hvis jeg ikke havde "plads" til hans børn.
Jeg var da også spændt og nervøs - for kunne jeg nu finde ud af at være bonusmor, når jeg ikke selv har børn ?
Nu er jeg jo så ikke bonusmor på den gængse måde, da vi ikke bor sammen, men alligevel.
Når han siger, at dine børn "fylder meget" - er det mon så fordi han er bange for, at der slet ikke bliver kærestetid til jer to ? - er det fordi han er bange for bare at været et "vedhæng" ?
Jeg synes, Mor11 har skrevet et godt og nuanceret indlæg.