Jeg ville også lade være med at konfrontere læreren med kommentaren medmindre du selv har hørt den.
allerhøjest med et min datter følte at du affejede hende, da hun spurgte til problemet. For du har kun din datters genfortælling, og jeg ved af erfaring at elever tit hører/føler noget andet end man rent faktisk har sagt, især hvis hun allerede var på et sårbart sted.
Men klassens team er nok det bedste sted at starte, da det jo drejer sig om hendes trivsel i skolen og kemien med de andre i klassen. Det er super godt du er opmærksom på det, og så vigtigt at få det fikset nu i sin spæde begyndelse.
angående det med bedste veninder er det dig, som ønsker det for hende eller er det hendes ønske. Det kan jo være hun hellere vil have andre typer venskaber ikke alle er til den nære tosomhed som venindeskaber kan være. Tænker bare du ikke skal prøve at putte hende i en kasse hun måske ikke ønsker. Men selvfølgelig skal hun ikke føle sig udenfor eller noget i den stil.
du kan evt. Også hive fat i forældrene til de børn du føler begynder at tage afstand og spørge om de ved hvorfor x ikke længere er så ivrig efter at lege med din datter. Ikke på en konfrontatorisk måde, men som en bekymret mor, der gerne vil hjælpe sin datter ind i fællesskabet. Eller melde ærligt ud om ikke de vil huske din datter, når der tænkes på legeaftaler, da vi forældre stadig kan påvirke en smule endnu i den alder.
Anmeld
Citér