Har ikke regntøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2019

Hallopolina

Jeg ville købe sko, regntøj og gummistøvler til mit bonus barn, ville aldrig kunne leve med, at mit bonus barn havde så grimme sko. I Bilka og Føtex har de stort set altid billigt børnetøj. Jeg ville leve af rugbrød og risengrød, hvis det var nødvendigt. De sko fortjener ingen børn. 

Drengens mor lyder træls, men for søren i er drengens forældre også, i kan da ikke se på så grimt og mangelfuldt tøj/sko. Som andre skriver er der genbrug og mødrehjælpen, deres butikker er rigtig billige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2019

Hallopolina

Jeg vil gerne købe sko til jeres dreng også gummistøvler? Hvis det har interesse, kan du få min mail, så vi kan aftale. 

Anmeld Citér

1. september 2019

ErDuHerIkkeSnart

Det er hjerteskærende at drengens mor ikke passer ordentligt på ham. I må fortsætte med at kæmpe med næb og kløer for at afhjælpe det svigt han er udsat for. Jeg mener også at I for længst burde have taget ansvar for tilstrækkeligt tøj og fodtøj. Et sæt regntøj og gummistøvler kan klares i Bilka eller en genbrugsbutik for 100 kr. og er ofte næsten som nyt. Coop har også billige sneakers, som trods alt er langt bedre end det billedet viser. Så må det koste på madbudgettet eller jeres eget tøj, hvis ikke det kan være anderledes. Og I må rede trådene ud med mor/myndighederne senere - den arme dreng skal ikke gå så meget som en meter mere i de sko...

Anmeld Citér

1. september 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Av av mit mor-hjerte 

I købe det han mangler, jeg er med på at det principielt er mor der skal sørge for det, men når hun nu ikke magter mor-rollen, så må I sørme være de voksne, der sørger for at han får det, han mangler! Stakkels barn 

Som andre skriver, på Trendsales, DBA og reshopper kan man købe nye ting til ingen penge, det må der simpelthen kunne findes penge til i jeres budget. 

Anmeld Citér

2. september 2019

Janet1989

Jeg havde måske bare købt tøjet i dansk outlet (virkelig billigt tøj til tider) og så måsle beholdt det hos jer ... men hvis moren ikke sørger for det rette tøj ifht til vejret? Det er ikke barnets tarv og burde (måske ret groft sagt) udløse en mindre påtale fra farens side ... 

og hvis hun stadig ikke køber det rette tøj? Så måske en lille underretning ville sætte skub i tingene (selvom INGEN burde få en underretning på den slags) men hvis barnet går og får ondt i fødder og evt fryser ?! 

Anmeld Citér

2. september 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej, vi står i en lidt frustrerende situation ift bonus. 

Sagen er nemlig den, at mor ikke vil give hverken ordentligt fodtøj eller regntøj til ham. Han havde noget regntøj en gang i foråret, som han mistede i skolen, og det er mor stadig sur over og vil som straf ikke købe noget nyt til ham. Hun siger at så må han jo blive inde eller rende udenfor uden regntøj. Han er 10 år. Ift. Fodtøj er det et tilbagevendende problem at han ikke har gummistøvler, ikke får vinterstøvler der holder ham varm og tør og render i for små eller for store sko. Pt render han i et par lærredssko fra Bilka, og det er virkelig ikke for at være snobbet, men han har mistet snørebåndene og sålen nede i skoene er væk, hvilket har den betydning at han ikke kan gå mere end ganske kort uden at få ondt i fødderne.

Hvorfor køber vi det ikke bare til ham? Vi har simpelthen ikke råd  mor valgte at flytte langt væk, så vi har udgifter til transport hver måned som er ret høje, og fordi han også konsekvent fik utilstrækkeligt eller for småt tøj med herop, bruger vi allerede penge på han har bukser, trøjer og undertøj heroppe som vi selv køber . Og derudover betaler vi jo så også børnebidrag. Vi har et år kunne finde penge til ordentlige kondisko, som han ikke måtte få med hjem af mor, og som han derfor kun nåede at bruge få gange inden han var vokset ud af dem.

Jeg er med på, at det er dyrt at have børn. Min mand og jeg har også et barn sammen. Men hun bor med sin kæreste gennem mange år, der tjener godt, og de tager hyppigt i biografen, på ture i lalandia eller over grænsen og shopper en masse lækkert, ligesom mor får lavet negle og selv går i smarte nye Nike sko. De kan godt lide at tale om deres økonomi og at de jo også kigger på ny bil, så jeg kan ikke tro det handler om, at de ikke har råd. 

Hvad er vores handlemuligheder her? Jeg synes faktisk det er et svigt, at de ikke sørger for, at han har tilstrækkeligt overtøj og sko. Jeg har kendt ham siden han var 5.5 og i den tid har han aldrig haft hverken flyverdragt eller overtræksbukser om vinteren heller hos sin mor.

Kan man ansøge om nedsat børnebidrag, sådan at vi kan sørge for han har nogle af disse ting? Ud over det er pisse synd for ham i det daglige, begrænser det os også. I dag kan vi fx ikke tage på tur, fordi det er regnvejr og han kun har de der lærredssko og ingen jakke. 

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det barnet der er taberen i dette spil. Jeg ville købe noget billigt i Bilka eller lign. og så ville jeg  tage billede af tingene og gemme kvitteringer så I kan bevise at det er Jer der står for køb af ordentligt tøj til ham.

Anmeld Citér

29. september 2019

Anonym trådstarter

Hej allesammen, 

Jeg vil lige komme med en opdatering. Først tak for alle jeres hjælpsomme svar. Jeg beklager, at overskuddet ikke har været der til at svare jer hver især. 

Men jeg ville lige komme med en opdatering, fordi vi bare er så glade. Han kom op på samvær denne weekend med nye lækre Nike sneakers med en god gelésål i. OG han havde sit nye regntøj og gummistøvler med. Åh jeg blev så glad, og vi har været rigtig meget ude i vandpytter 

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt den skal køres så langt ud, og det skal kæmpes for så længe, og det er jo ikke til at vide om den gode stil fortsætter, men det er med at glædes ved for hans skyld, når noget fungerer. Og bare det at se ham i ordentligt fodtøj gjorde mig så glad 

Anmeld Citér

29. september 2019

Loa

Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Jeg vil lige komme med en opdatering. Først tak for alle jeres hjælpsomme svar. Jeg beklager, at overskuddet ikke har været der til at svare jer hver især. 

Men jeg ville lige komme med en opdatering, fordi vi bare er så glade. Han kom op på samvær denne weekend med nye lækre Nike sneakers med en god gelésål i. OG han havde sit nye regntøj og gummistøvler med. Åh jeg blev så glad, og vi har været rigtig meget ude i vandpytter 

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt den skal køres så langt ud, og det skal kæmpes for så længe, og det er jo ikke til at vide om den gode stil fortsætter, men det er med at glædes ved for hans skyld, når noget fungerer. Og bare det at se ham i ordentligt fodtøj gjorde mig så glad 

Var det jer eller mor der havde sørget for det?

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Var det jer eller mor der havde sørget for det?

Det var mor ellers ville jeg ikke juble sådan, det ville være lidt selvcentreret 

Anmeld Citér

30. september 2019

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej, vi står i en lidt frustrerende situation ift bonus. 

Sagen er nemlig den, at mor ikke vil give hverken ordentligt fodtøj eller regntøj til ham. Han havde noget regntøj en gang i foråret, som han mistede i skolen, og det er mor stadig sur over og vil som straf ikke købe noget nyt til ham. Hun siger at så må han jo blive inde eller rende udenfor uden regntøj. Han er 10 år. Ift. Fodtøj er det et tilbagevendende problem at han ikke har gummistøvler, ikke får vinterstøvler der holder ham varm og tør og render i for små eller for store sko. Pt render han i et par lærredssko fra Bilka, og det er virkelig ikke for at være snobbet, men han har mistet snørebåndene og sålen nede i skoene er væk, hvilket har den betydning at han ikke kan gå mere end ganske kort uden at få ondt i fødderne.

Hvorfor køber vi det ikke bare til ham? Vi har simpelthen ikke råd  mor valgte at flytte langt væk, så vi har udgifter til transport hver måned som er ret høje, og fordi han også konsekvent fik utilstrækkeligt eller for småt tøj med herop, bruger vi allerede penge på han har bukser, trøjer og undertøj heroppe som vi selv køber . Og derudover betaler vi jo så også børnebidrag. Vi har et år kunne finde penge til ordentlige kondisko, som han ikke måtte få med hjem af mor, og som han derfor kun nåede at bruge få gange inden han var vokset ud af dem.

Jeg er med på, at det er dyrt at have børn. Min mand og jeg har også et barn sammen. Men hun bor med sin kæreste gennem mange år, der tjener godt, og de tager hyppigt i biografen, på ture i lalandia eller over grænsen og shopper en masse lækkert, ligesom mor får lavet negle og selv går i smarte nye Nike sko. De kan godt lide at tale om deres økonomi og at de jo også kigger på ny bil, så jeg kan ikke tro det handler om, at de ikke har råd. 

Hvad er vores handlemuligheder her? Jeg synes faktisk det er et svigt, at de ikke sørger for, at han har tilstrækkeligt overtøj og sko. Jeg har kendt ham siden han var 5.5 og i den tid har han aldrig haft hverken flyverdragt eller overtræksbukser om vinteren heller hos sin mor.

Kan man ansøge om nedsat børnebidrag, sådan at vi kan sørge for han har nogle af disse ting? Ud over det er pisse synd for ham i det daglige, begrænser det os også. I dag kan vi fx ikke tage på tur, fordi det er regnvejr og han kun har de der lærredssko og ingen jakke. 

Hvad str. Bruger han?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.