Har ikke regntøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2019

Mortilah

Jeg kender situationen fra egne bonusbørn.de sko du viser kunne være noget der kom fra bonus’s mor her hos os. Vi har næsten altid valgt at købe nyt selvom det er virkelig surt. Børnene/barnet skal ikke lide under det og der mener jeg vi har et ansvar selvom der betales bidrag.

Når det handler om sko/regntøj kan man få det meget billigt og man kan også forhøre sig om nogen måske har noget de kan give væk. Jeg giver alt vores brugte (men i god stand) til nogen som har brug for det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2019

Anonym trådstarter

BabyMama2016 skriver:

Av mit mor hjerte!

Hvad fejler hans mor? Hvorfor kan hun ikke unde ham regntøj og sko dette vilde jeg tage meget alvorligt!

jeg fik selv aldrig tøj eller sko osv osv og jeg blev mobbet omkring det og det påvirker meget stadigvæk uden jeg rigtigt lægher mærke til det - jeg købte altid det meste anbefaldet og ofte dyreste sko og flyverdragter da jeg simpelthen nægtede mine børn skulle mangle noget nogensiden!

Nu er jeg gået over at købe brugt fordi det er simpelthen lige så godt men skal bare kigge lidt -

Please please får noget op at køre og gøre noget den mor har ikke sine prioritere i orden stakkels dreng det gøre mere ondt end man regner med tror mig 

Tro mig, der sker så meget bag scenerne. De har været i statsforvaltningen flere gange, fået udpenslet på skrift at hun SKAL sørge for det. Der har været underretning og møde i kommunen, men der sker bare aldrig mere. Tro mig, det er så ulykkeligt at kæmpe den kamp uden nogen der lytter og handler

Anmeld Citér

1. september 2019

Babilooo

.. men så må I jo handle og få barnet. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

.. men så må I jo handle og få barnet. 

Du får det sørme til at lyde nemt. Det kunne være lækkert, hvis det var så simpelt. Vi har været hos en af Danmarks bedste familieretsadvokater. Hun frarådede at søge bopæl, idet der skal så tungtvejende årsager til, at det er ekstremt sjældent det lykkes. Og når det ikke lykkes, så sker der typisk en eller flere ting, navnlig at fuld forældremyndighed overgår til mor, eller alternativt at man har optrappet konfliktniveauet så massivt, at det har omfattende konsekvenser for barnet. Tro mig. Vi har ikke bare hvilet og set stiltiende til. Vi har også sendt underretning.

Det vil forbavse dig, hvor meget man som mor kan slippe af sted med, hvis man er god til at spille på narrativet "far chikanerer bare" 

Anmeld Citér

1. september 2019

1518

Lidl har lige nu både regntøj og gummistøvler. 250 for et samlet sæt. Hvis ikke du har held til at finde noget brugt, er det en mulighed til fornuftige penge.

Anmeld Citér

1. september 2019

ChesireKitty

Jeg hvor jeg bor er der en AAV genbrugsbutik, hvor man kan fylde en hel sæk med tøj (inklusive sko og overtøj) for 175 kr. Hvis jeg var i jeres sko ville jeg undersøge om der er noget lignende i jeres område.

Og så tænker jeg at hvis jeg var i jeres situation, ville jeg gå i Statsforvaltningen og gøre alt i min magt for at få barnet hjem til mig at bo og så kunne mor få samvær i det omfang der er muligt. Det er direkte omsorgssvigt det barn er udsat for.

Anmeld Citér

1. september 2019

Rosa-Sophia2

Jeg synes faktisk, at det tangerer a la omsorgssvigt i den milde ende ikke at sørge for at ens barn har tøj, der passer til årstiderne og sammen med det andet, du nævner kan jeg godt forstå, at I har henvendt jer til statsforvaltningen og kommunen. Jeg ved godt, at det ikke føles retfærdigt, men kan i ikke gå jeres økonomi efter i sømmene og finde pengene til det regntøj? Hvis moren slet ikke kan se, at det er hendes ansvar.( Der er ingen tvivl om, at det er det, hvis hun har bopæl og dermed også børnetilskud) men det dur jo ikke, at barnet bliver straffet for at hun er en klovn og statsforvaltningen er for længe om at gøre noget. 

Anmeld Citér

1. september 2019

ChesireKitty

Anonym skriver:

Du får det sørme til at lyde nemt. Det kunne være lækkert, hvis det var så simpelt. Vi har været hos en af Danmarks bedste familieretsadvokater. Hun frarådede at søge bopæl, idet der skal så tungtvejende årsager til, at det er ekstremt sjældent det lykkes. Og når det ikke lykkes, så sker der typisk en eller flere ting, navnlig at fuld forældremyndighed overgår til mor, eller alternativt at man har optrappet konfliktniveauet så massivt, at det har omfattende konsekvenser for barnet. Tro mig. Vi har ikke bare hvilet og set stiltiende til. Vi har også sendt underretning.

Det vil forbavse dig, hvor meget man som mor kan slippe af sted med, hvis man er god til at spille på narrativet "far chikanerer bare" 

Så må i jo bare skaffe beviser på at det ikke bare er far der chikanerer! Det kan altså godt lade sig gøre. Der er ingen chancer uden risiko, sådan vil det altid være. Nogle gange bliver man bare nødt til at tage risikoen fordi det er nødvendigt.

Men hvorfor skulle mor få fuld forældremyndighed fordi i søger om bopælen? De to ting hænger jo ikke sammen. Og her taler jeg af erfaring. Desuden har forældremyndigheden reelt meget lidt at sige, da det kun er meget få ting den kan "bruges" til.

Anmeld Citér

1. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad str sko bruger han? Jeg har nogen helt nye vinterstøvler stående som min søn ikke kunne passe sidste år. Jeg kan dog ikke huske hvad str de er på stående fod, men jeg tjekker gerne senere dem kan i købe for en 50'er og porto  

Anmeld Citér

1. september 2019

Babilooo

Men I kan vel dom minimum ved fremvisning af kvitteringer så lavet ordningen om så hun ikke får både børnepenge og bidrag samtidig med at i betaler al transport og tøj. Det virker helt skævt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.