Har ikke regntøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.927 visninger
31 svar
40 synes godt om
1. september 2019

Anonym trådstarter

Hej, vi står i en lidt frustrerende situation ift bonus. 

Sagen er nemlig den, at mor ikke vil give hverken ordentligt fodtøj eller regntøj til ham. Han havde noget regntøj en gang i foråret, som han mistede i skolen, og det er mor stadig sur over og vil som straf ikke købe noget nyt til ham. Hun siger at så må han jo blive inde eller rende udenfor uden regntøj. Han er 10 år. Ift. Fodtøj er det et tilbagevendende problem at han ikke har gummistøvler, ikke får vinterstøvler der holder ham varm og tør og render i for små eller for store sko. Pt render han i et par lærredssko fra Bilka, og det er virkelig ikke for at være snobbet, men han har mistet snørebåndene og sålen nede i skoene er væk, hvilket har den betydning at han ikke kan gå mere end ganske kort uden at få ondt i fødderne.

Hvorfor køber vi det ikke bare til ham? Vi har simpelthen ikke råd  mor valgte at flytte langt væk, så vi har udgifter til transport hver måned som er ret høje, og fordi han også konsekvent fik utilstrækkeligt eller for småt tøj med herop, bruger vi allerede penge på han har bukser, trøjer og undertøj heroppe som vi selv køber . Og derudover betaler vi jo så også børnebidrag. Vi har et år kunne finde penge til ordentlige kondisko, som han ikke måtte få med hjem af mor, og som han derfor kun nåede at bruge få gange inden han var vokset ud af dem.

Jeg er med på, at det er dyrt at have børn. Min mand og jeg har også et barn sammen. Men hun bor med sin kæreste gennem mange år, der tjener godt, og de tager hyppigt i biografen, på ture i lalandia eller over grænsen og shopper en masse lækkert, ligesom mor får lavet negle og selv går i smarte nye Nike sko. De kan godt lide at tale om deres økonomi og at de jo også kigger på ny bil, så jeg kan ikke tro det handler om, at de ikke har råd. 

Hvad er vores handlemuligheder her? Jeg synes faktisk det er et svigt, at de ikke sørger for, at han har tilstrækkeligt overtøj og sko. Jeg har kendt ham siden han var 5.5 og i den tid har han aldrig haft hverken flyverdragt eller overtræksbukser om vinteren heller hos sin mor.

Kan man ansøge om nedsat børnebidrag, sådan at vi kan sørge for han har nogle af disse ting? Ud over det er pisse synd for ham i det daglige, begrænser det os også. I dag kan vi fx ikke tage på tur, fordi det er regnvejr og han kun har de der lærredssko og ingen jakke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2019

Babilooo

Det lyder meget mærkeligt at man I skolen ikke påtaler lærredsko som eneste fodtøj barnet har.

Han kan da heller ikke gå vinteren igennem uden vinterstøvler og passende overtøj..? Der må da være lærer eller forældre til hans venner der påpeger det..

jeg Ville tage en snak med mor og sige at der ikke er ordentlig fodtøj eller regntøj mm. Og at der skal komme orden i det. Ellers ville jeg klart tage fat i statsforvaltningen eller lave en underretning.

Nu siger du I ikke har råd- jeg ville søg på billigt tøj på nettet osv og måske også selv hjælpe ham. Man kan få meget billigt.

det er vel heller ikke kun jer der skal betale transport.

noget helt andet - hvis hun ikke giver ham passende udstyr/tøj så kan I vel måske tilbageholde børnebidrag - hun bruger det jo ikke på barnet. 

Anmeld Citér

1. september 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej, vi står i en lidt frustrerende situation ift bonus. 

Sagen er nemlig den, at mor ikke vil give hverken ordentligt fodtøj eller regntøj til ham. Han havde noget regntøj en gang i foråret, som han mistede i skolen, og det er mor stadig sur over og vil som straf ikke købe noget nyt til ham. Hun siger at så må han jo blive inde eller rende udenfor uden regntøj. Han er 10 år. Ift. Fodtøj er det et tilbagevendende problem at han ikke har gummistøvler, ikke får vinterstøvler der holder ham varm og tør og render i for små eller for store sko. Pt render han i et par lærredssko fra Bilka, og det er virkelig ikke for at være snobbet, men han har mistet snørebåndene og sålen nede i skoene er væk, hvilket har den betydning at han ikke kan gå mere end ganske kort uden at få ondt i fødderne.

Hvorfor køber vi det ikke bare til ham? Vi har simpelthen ikke råd  mor valgte at flytte langt væk, så vi har udgifter til transport hver måned som er ret høje, og fordi han også konsekvent fik utilstrækkeligt eller for småt tøj med herop, bruger vi allerede penge på han har bukser, trøjer og undertøj heroppe som vi selv køber . Og derudover betaler vi jo så også børnebidrag. Vi har et år kunne finde penge til ordentlige kondisko, som han ikke måtte få med hjem af mor, og som han derfor kun nåede at bruge få gange inden han var vokset ud af dem.

Jeg er med på, at det er dyrt at have børn. Min mand og jeg har også et barn sammen. Men hun bor med sin kæreste gennem mange år, der tjener godt, og de tager hyppigt i biografen, på ture i lalandia eller over grænsen og shopper en masse lækkert, ligesom mor får lavet negle og selv går i smarte nye Nike sko. De kan godt lide at tale om deres økonomi og at de jo også kigger på ny bil, så jeg kan ikke tro det handler om, at de ikke har råd. 

Hvad er vores handlemuligheder her? Jeg synes faktisk det er et svigt, at de ikke sørger for, at han har tilstrækkeligt overtøj og sko. Jeg har kendt ham siden han var 5.5 og i den tid har han aldrig haft hverken flyverdragt eller overtræksbukser om vinteren heller hos sin mor.

Kan man ansøge om nedsat børnebidrag, sådan at vi kan sørge for han har nogle af disse ting? Ud over det er pisse synd for ham i det daglige, begrænser det os også. I dag kan vi fx ikke tage på tur, fordi det er regnvejr og han kun har de der lærredssko og ingen jakke. 

Umiddelbart kan jeg nok ikke råde jer. Men hvad med at søge regntøj på dba? Jeg ved godt at langsigtet er det ikke løsningen. Det må være forfærdeligt for ham.. tænk at have en mor der er så ligeglad. 

Måske kan I finde ud af noget i forhold til børnebidraget. For huk skal jo sørge for alt kommer med hvad der er nødvendigt. Men hvis ikke hun gør det, så kan I måske få lavet ddt om. Men jeg ved ikke hvor nemt det bliver og hvordan det påvirker samarbejdet. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Babilooo

Nu har jeg ikke delebørn.. men hvis man får børnebidrag og børnepenge kan man vel ikke undsige sig at købe ordentlig tøj. I kan vel få lov til at beholde pengene hvis I alligevel køber tøj. 

Fodtøj er meget vigtigt ! Hvis han går forkert kan det give skader i første og ben varigt.

jeg ville derfor kæbe det han mangler (spare på mad eller tøj til ber selv), gemme kvitteringerne og så ringe i morgen til statsforvaltningen og fremlægge sagen. Hun kan ikke lade stå til og så have råd til negle. I er også nødt til at føre noget. Den sidste af alle jer der bør mangle er drengen. Så må i spænde ind. Og få ændret ordningen med bonus’ mor

Anmeld Citér

1. september 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men jeg ville finde noget brugt regntøj på den blå avis, re-shopper eller en børneloppe-butik. Jeg købte for nyligt regntøj til min datter, det kostede 45 kr. Måske kender i nogen som har et par ekstra sko. Det er en kortsigtet løsning, men drengen skal selvfølgelig have regntøj og sko.

Anmeld Citér

1. september 2019

Sprit25

Er det kun hos jer han ikke får det? Eller har han det slet ikke? 

I må i statsforvaltningen og evt få ham mere  

Anmeld Citér

1. september 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Reshopper, salgsgrupper på facebook eller dba er helt genialt. Jeg bruger det selv meget til mine egne børn, og sælger også selv en del derinde. Det er godt for både miljøet og pengepungen, og rigtig meget af det man finder derinde, er som nyt!  

Det lyder umiddelbart rigtig mærkeligt. Har I prøvet at tale med moren om jeres bekymringer? Har skolen slet ikke påpeget noget? Barnet er jo nødt til at være ordentligt påklædt. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Anonym trådstarter

Svarer lige på det hele senere, men det er jo en lang historie. Vi har prøvet at få skolen i tale uden held, men det er generelt lidt en skod skole hvad den slags angår, de er konflikt sky. Der foregår nogle ting omkring ham ift kommune osv, men dem vil jeg gerne holde anonyme. Men kommunen er obs på nogle af tingene heldigvis, men lige det her.. Bare for lige at understrege jeg ikke overdriver er her et billede af hans eneste par sko. 

God ide med at kigge brugt, det vil vi undersøge.. Og så ringer vi til statsforvaltningen i den kommende uge. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. september 2019

fehår

ALT vil jo være bedre end de sko. Skynd jer at købe nogle nye! Så må I spise havregrød i et par dage, hvis det er det, der skal til.

Og på Reshopper er jeg sikker på, at I kan finde billigt regntøj og overtøj brugt. Jeg har selv sparet mange, mange penge på den måde. Hvor bor I henne? Måske er der et loppesupermarked til barn i nærheden. Det er også en genial måde at spare penge på.

Anmeld Citér

1. september 2019

BabyMama2016

Anonym skriver:

Svarer lige på det hele senere, men det er jo en lang historie. Vi har prøvet at få skolen i tale uden held, men det er generelt lidt en skod skole hvad den slags angår, de er konflikt sky. Der foregår nogle ting omkring ham ift kommune osv, men dem vil jeg gerne holde anonyme. Men kommunen er obs på nogle af tingene heldigvis, men lige det her.. Bare for lige at understrege jeg ikke overdriver er her et billede af hans eneste par sko. 

God ide med at kigge brugt, det vil vi undersøge.. Og så ringer vi til statsforvaltningen i den kommende uge. 

Av mit mor hjerte!

Hvad fejler hans mor? Hvorfor kan hun ikke unde ham regntøj og sko dette vilde jeg tage meget alvorligt!

jeg fik selv aldrig tøj eller sko osv osv og jeg blev mobbet omkring det og det påvirker meget stadigvæk uden jeg rigtigt lægher mærke til det - jeg købte altid det meste anbefaldet og ofte dyreste sko og flyverdragter da jeg simpelthen nægtede mine børn skulle mangle noget nogensiden!

Nu er jeg gået over at købe brugt fordi det er simpelthen lige så godt men skal bare kigge lidt -

Please please får noget op at køre og gøre noget den mor har ikke sine prioritere i orden stakkels dreng det gøre mere ondt end man regner med tror mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.