Barn3 skriver:
Hej
Vil starte med-jeg forstår ikke,hvor er din bekymring. MEN vi er så forskellige også vores sårbarhed.
Jeg er mor til 3 unger. 3 vaginale fødsler bage min ryg.
Og jeg vil tillade mug at sige,at jeg er så privilegeret,at fik liv at føde hurtigt-hurtigere og lynhurtigt.
De første to er af den rolig slags.
Nr 3,som var for knap 5 mdr siden, fik mig til at ryste mig lidt. MEN jeg valgte at acceptere,at såden blev det og lad ny være med st indrømme, hvad hvis hvad......
Jeg gik over tiden, som jeg plejer. Og så kom den rigtig dag. Jeg ringer til fg,men bliver ikke hørt-alt for uregelmæssigt og alt for lange intervaler. Takker Gud,at jeg var så frak og insisterede,at jeg kører til fødegang,da heg vil,at min mand kommer til fødslen og han skulle nemlig på arbejde.
Og det var heldigt. Kom på sygehus,nåede slet ikke at være undlagt, løb løbsk til fødestuen. Lige pludslug går vand-jeg mærker lille høved som jeg mærker til og ser den lille flotte ansigt. Og der går jeg i panik,da jm.er slet ikke ved min side. Det var min mand,der støttede mig med sin hånd for at heg vælter ikke. Jeg råber om hjælo da mærker, med den næste pres kommer hun ud og jeg vil ikke kynne gribe hende og vil tabe hende på gulvet....ja,jeg fødte stående.
Og glemmer aldrig,at efter lille var ud jeg fik hende på mine arme-jeg stod og rystede, grad......jeg var i chok,da for 5min siden vidste slet ikke at jeg var i fødslen. Men det gik. Jeg fik accepteret vores forløb. Og er taknemlig, at jeg skylle ikke bruge længer tid på selve fødslen.
Held og lykke
Synes du skal prøve at læse det igen så, for jeg kan ikke forstå, du ikke kan læse dig til dilemmaet.
at nogen synes jeg er heldig fordi det kun tog to timer første gang, er okay for mig at nogen synes. JEG oplevede det som traume. Jeg var så opsat på at jeg skulle have det sådan i 10-12 timer minium (sådan har de sagt om første gangs, til alle samtaler med jm og til fødsels forberedelse) Og så ligepludselig var jeg bare mor så hurtig.
Jordemoren sagde også til efter samtalen, at folk oplever smerte forskelligt selvfølgelig, men at det ikke var en fordel at en fødsel gik stærkt/for stærkt, for det er mere smertefuldt. Pga kroppen ikke kan følge med.