Jeg fødte vaginalt ved min ældste pige, og det var en frygtelig oplevelse for mig, selvom det på papiret var en god og hurtig fødsel.
Vi kom ind 17.30 (3 cm åben) og 23.30 var hun født, så jeg føder også forholdsvist hurtigt.
Bortset fra den ca. 1½ time, hvor epiduralen virkede, var jeg i smertehelvede fra kl. 14.00, hvor veerne begyndte og til kl. 01.00, hvor de var færdige med at sy mig. Vi ventede 2 timer på epiduralen, hvor jeg havde 5 veer pr. 10 minutter, og da jordemoderen gav mig vestimulerende, virkede epiduralen ikke tilstrækkeligt mere. Da jeg så havde født, syede de min 2. gradsbristning uden smertestillende på trods af, at jeg græd af smerte
Jeg følte mig overhovedet ikke hørt i forløbet, og det + smerterne var medvirkende til, at der skulle gå 7 år, før jeg havde mod på en graviditet igen. Denne gang ønskede jeg PKS. Jeg blev af en fødselslæge i et læge-/jordemoderambulatorium mødt med: "Ej, det vil da være en SKAM med PKS, når du er sådan en SUPERFØDER! Og 2. gang vil det jo garanteret gå hurtigere!" Øh... ja tak, men det er jo altså ikke altid en god ting, at det går hurtigt
Jeg blev også lovet en fødselsplan, hvor der skulle stå, at jeg skulle have epidural med det samme, og der skulle gøres en stor indsats for, at jeg følte mig hørt under fødslen, men det er jo reelt ikke noget, de kan love 100%, for man kan jo risikere, at man føder på årets travleste dag 
Jeg holdt fast på, at jeg ville have PKS, og jeg fik det. Dog fik jeg at vide, at hvis jeg gik i fødsel og først nåede derind, når jeg var 9 cm åben, så fik jeg ikke lov, da der ville være for mange risici ved et (sub-)akut kejsersnit.
Det var den mest fantastiske oplevelse! Jeg kunne være i det og mentalt følge med i hele processen, så på trods af komplikationer under kejsersnittet og ekstremt mange smerter i dagene efter (jeg kunne først komme ud af sengen efter 30 timer), så har jeg på intet tidspunkt fortrudt det
Denne gang er jeg faktisk lidt ked af, at vi ikke skal have flere