Du skriver de ikke har en særlig tæt relation. Jeg tænker at udfordringen ligger allermest dér. Hvis relationen ikke er tæt, læser de ikke dit barn som du gør.
Skru op for aktiviteter med bedsteforældrene, det kan bare være hyppigere besøg, hvor i trækker jer lidt i baggrunden så de har mulighed for at have jeres barn på 2 mands hånd - med jer som barnets trygge base han ved er i nærheden.
Og så tal om hverdagen! Fortæl om hvordan jeres dag er og fortæl dem hvis jeres barn har reageret på en eller anden måde. De lærer ham ikke at kende hvis de ikke får noget at vide
Når de så skal til at passe igen, så gør klart hvilke udfordringer i har derhjemme hvis luren skippes og den slags. Det er vigtigt at de hører at du ikke står skrapt på den lur blot fordi det er det du selv gør - men fordi det fungerer bedst for jeres barn..måske du så er heldig at de putter til lur, men måske ikke lige på slaget 12.05 ligesom du selv
og så vælg dine kampe så du ikke fremstår som årets pylremor
jeg ville vælge søvnen og ikke sige noget om mad og slik og besøg.
Og derudover så er jeg ret enig med flere i tråden her. Hvis dit barn er et gennemsnitsbarn der ikke kræver særlige hensyn i dagligdagen med ekstra støtte pædagoger, special institution eller lign - så sker der INGEN varig skade af at rutinerne rykkes på et par gange eller 3 i året hvor bedsterne passer. Det er træls for jer og jeres dreng bagefter! Men der sker ikke skade. Og forhåbentlig har herre dreng hygget så meget at det overskygger det trælse, set fra hans synspunkt.
Mine egne et altid helt ude og skide når de har været passet hos mine forældre, men de hygger sig så meget derude og ønsker selv at komme der ud. Så for dem, er det altså dét værd alligevel
mine forældre har fortalt at jeg var ligeså da jeg var barn, men det eneste jeg husker er dejlige ferieminder med farmor og farfar
Anmeld
Citér