At stille krav til bedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2019

LSS

Anonym skriver:

Jeg er ked af at du bliver så vred - det var faktisk slet ikke min mening at provokere. Udredning er et helt almindeligt socialfagligt begreb for en “systematisk indsamling af information” - så mere lå der såmænd ikke i det. Da du skrev, at 3 psykologer havde vurderet, at dit barn ikke kunne fungere i en dagpleje, kom jeg til at opfatte det som en udredning. Det må du undskylde, hvis der ikke var tale om.

Ovenstående tænkte jeg, at du også selv opfattede som lig med nogle særlige behov hos dit barn - idet de fleste småbørn jo ikke er i kontakt med psykologer og godt kan gå i dagtilbud. Så ingen af delene er der noget spor galt ved, det er da kun godt at du skabt den hverdag, som dit barn har behov for - også selvom de behov afskiller sig fra gennemsnittets. Men det er måske et dårligt sammenligninggrundlag for “almindelige” børn, var blot min pointe - uden derved at mene, at der er noget spor galt med at falde udenfor normalområdet.

Jeg håber at ovenstående kan læses i den ånd det er skrevet - som ikke handler om at nedgøre nogen eller gøre dig vred. God dag herfra.

Er du syg? Jeg bliver rigtig irriteret nu! Du smider ord i munden på mig jeg aldrig har brugt. Psykologer? Hvor fa’en får du det fra? Stop nu okay? Det var dog en mærkelig måde at være på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2019

LSS

Christabelle skriver:

Nej, naturligvis er en vurdering fra min side, om mit eget barn, ikke en udredning.

Men hvis jeg får tre fagpersoner til at vurdere ham, så er det da. Specielt i denne (din) historie, hvor vi ikke får andre detaljer end at de har vurderet, han ikke kan gå i dagpleje. Så er det altså ikke helt mærkeligt at konkludere, han er blevet udredt. Som du kan se i tråden er der også flere der konkluderer, netop det, udfra din egen kommentar. 

Så fordi i er flere der er enige. Så er det rigtigt? Nej nej sådan er det ikke. Jeg har desuden ikke fået tre til at vurdere ham, det noget DE har bragt på banen, så hvor får du det fra? 

Anmeld Citér

13. august 2019

Sprit25

LSS skriver:

Er du syg? Jeg bliver rigtig irriteret nu! Du smider ord i munden på mig jeg aldrig har brugt. Psykologer? Hvor fa’en får du det fra? Stop nu okay? Det var dog en mærkelig måde at være på. 

Okay træk vejeret. Helt helt ned i maven. Hende du svarer mener INTET ondt med det hun skriver! 

Faktum er: 

1. Dit barn er blevet vurdet/udredt til ikke at gå i dp

2. Det er det af fagpersoner, som nok er list højere end alm. Sp. 

3. Du svarer på DIT Barns vegne. Et barn som, sorry, ikke reagere som det gennemsnittelige barn. 

Ingen mener noget ondt om dig eller dine evner. Jeg tænker vi alle kan være enige om at du gør det der er bedst for dit barn

Anmeld Citér

13. august 2019

LSS

Sprit25 skriver:

Okay træk vejeret. Helt helt ned i maven. Hende du svarer mener INTET ondt med det hun skriver! 

Faktum er: 

1. Dit barn er blevet vurdet/udredt til ikke at gå i dp

2. Det er det af fagpersoner, som nok er list højere end alm. Sp. 

3. Du svarer på DIT Barns vegne. Et barn som, sorry, ikke reagere som det gennemsnittelige barn. 

Ingen mener noget ondt om dig eller dine evner. Jeg tænker vi alle kan være enige om at du gør det der er bedst for dit barn

Ok!!!

Anmeld Citér

13. august 2019

Christabelle

LSS skriver:

Så fordi i er flere der er enige. Så er det rigtigt? Nej nej sådan er det ikke. Jeg har desuden ikke fået tre til at vurdere ham, det noget DE har bragt på banen, så hvor får du det fra? 

Nej, det gør det ikke rigtigt, men hvis flere læser det samme, så er det måske formuleret på en måde der gør at det kan forstås sådan. 

Jeg får det fra, at du selv skriver tre fagpersoner har vurderet, at han ikke kan gå i dagpleje. Så går jeg naturligvis ud fra, at du har fået ham vurderet, når nu de har vurderet ham. Du må uddybe det i stedet for at angribe når man læser noget andet end det du mente. Lige nu er det en gang ordkløveri, fordi vi ikke kan regne ud, hvad du tænkte da du skrev det, du skrev.

Hav en dejlig dag. 

Anmeld Citér

13. august 2019

LSS

Christabelle skriver:

Nej, det gør det ikke rigtigt, men hvis flere læser det samme, så er det måske formuleret på en måde der gør at det kan forstås sådan. 

Jeg får det fra, at du selv skriver tre fagpersoner har vurderet, at han ikke kan gå i dagpleje. Så går jeg naturligvis ud fra, at du har fået ham vurderet, når nu de har vurderet ham. Du må uddybe det i stedet for at angribe når man læser noget andet end det du mente. Lige nu er det en gang ordkløveri, fordi vi ikke kan regne ud, hvad du tænkte da du skrev det, du skrev.

Hav en dejlig dag. 

Ok.

Anmeld Citér

13. august 2019

Sprit25

LSS skriver:

Ok!!!

Hvorfor er du så vred

Anmeld Citér

13. august 2019

LSS

Sprit25 skriver:

Hvorfor er du så vred

Nu er jeg også vred ? Kan i blive ved ?

Anmeld Citér

13. august 2019

Sprit25

LSS skriver:

Nu er jeg også vred ? Kan i blive ved ?

Ja det kan vi, fordi uanset hvad vi gør er det jo forkert. Du fremstår vred! Og det forstår jeg ikke helt. Jeg synes vitterligt alle i tråden har holdt en god tone og den eneste, der angriber er faktisk dig! Så ja! Hvorfor er du så vred? 

Anmeld Citér

13. august 2019

LSS

Sprit25 skriver:

Ja det kan vi, fordi uanset hvad vi gør er det jo forkert. Du fremstår vred! Og det forstår jeg ikke helt. Jeg synes vitterligt alle i tråden har holdt en god tone og den eneste, der angriber er faktisk dig! Så ja! Hvorfor er du så vred? 

Jeg er ikke vred jeg synes blot i er latterlige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.