2018mor skriver:
Du rammer hovedet på sømmet - det er lige præcis en af vores tanker også. Måske jeg skulle have uddybet det bedre i start indlægget
Det er i hvertfald en anden problemstilling, end den du startede med :-)
Men hvis I ikke har et behov for pasning, så er det jo bare at lade være med at få hende passet?
Vores blev også først passet ude (hos sine bedsteforældre i et par timer) da hun var 1,5 år. Og der tog de ikke i zoo. De gik bare i en sandkasse og tegnede.
Her som knap 4 årig, har hun dog været i teateret med dem før vi fik mulighed for det (da hun var 2 år). Jeg skulle have været med, men fik influenza. Men det havde da været trist at sige “nej, du må ikke se nisseshow. For mor vil være med”
Min pointe er nok bare, at der ofte ikke er et problem med så små børn. Men der er jo selvfølgelig turene i dagplejen/vuggestuen. Nu havde vi en super dagplejemor, som havde årskort til alle mulige ting. Og hun havde da vores datter (og de to andre børn) med i zoo, museum, planeterium, eksperimentarieum. Langt før os og resten af vores familie. Hun var jo en person, som min datter så mange timer om dagen og var i trygge hænder hos fra 1-3 år. Men skulle man så stoppe det?
Det er jo så noget andet, når barnet netop når ca 2 år og har flere relationer og folk “tør” gøre med dem. :-) Og derfor tror jeg også, at folk i tråden ser et lidt større barn for sig. For en 1-årig er det sjældent at der pasning med store aktiviter. Hvis der er behov for pasning er det mere; gå tur på legepladsen i nogle timer også sove”
Jeg tolkede personligt dit indlæg som noget, der også var i fremtiden. Altså når barnet var (2)-3-4-5 år. Som eksempelvis børnehaven.
Anmeld
Citér