Soonmom skriver:
Hvad gør I konkret når han gør de ting?
- her kommer man på trappen når man gør noget uønsket, så sidder man og tænker over det og når man er klar, taler vi om at adfærden ikke var okay, og så undskyld og krammer
De er to år og tre år.
Jeg synes det lyder som om han mangler grænser og ikke ved hvad der er okay og hvad der ikke er, det er jeres opgave at lære ham det.
Du har muligvis ret... Jeg er virkelig i tvivl om, hvorvidt vi er for strenge eller ikke strenge nok...
Han er generelt bare meget vild. Vi kan slet ikke få han ned i gear. Det hjælper lidt, når vi laver forskellige aktiviteter uden for huset, men vi vil også gerne have mulighed for bare at være hjemme en gang imellem i weekenderne, og at han kan lege lidt med sit legetøj herhjemme.
Det er svært at svare helt præcist på, hvad vi gør i de situationer. Jeg kan prøve at komme med er eksempel: Når han skal noget, fx have tøj på, så siger vi, at nu skal han have tøj på. “Nej” siger han eller løber væk. Vi går efter og siger, at han SKAL have tøj på, fordi vi skal ud af døren om lidt. “Nej din lort” siger han måske. Vi tager fat i ham og siger, det ord vil vi ikke have, at han siger. Vi tager ham i armen og trækker (fordi han kæmper imod) ham ind på værelset, hvor vi enten råber af ham, indtil han tager tøj på, eller selv hiver nattøjet af han og propper ham i det nye tøj.
Jeg synes ikke vi laver andet end at sige nej og sætte grænser, men vores ord har inden effekt. Det er først, når vi bliver rigtig vrede, råber eller tager fat i ham, at han reagerer på, hvad vi siger. Det er ikke metoder vi bryder os om at bruge, men vi føler os magtesløse