Anonym skriver:
Sagen er at jeg pt er så ked af at være i skp at jeg er begyndt at lave rigtig mange dumme fejl. Jeg opdager dem simpelthen ikke før jeg får en seddel udleveret med dem på.
Det dræner mig for energi og jeg føler de andre her er begyndt at blive trætte af mig. (har ikke rigtigt passet ind fra start). Men nu det så slemt at jeg græder hver dag på wc'et.
Jeg kæmper med socialforbi (som dog var blevet meget bedre inden jeg startede herude). Men føle jeg er på vej tilbage til nul.
Har ondt i maven hele tiden, for er så bange for at komme på job og hører om hvad jeg nu har lavet forkert. Er træt hele tiden og har det lidt som om mit syn ikke kan følge med mine bevægelser (ved godt det lyder mærkeligt). Har kvalme og får halsbrand hele tiden, hvilket jeg aldrig har fået før.
Undskyld men har sådan brug for at få sat ord på hvordan jeg går og har det. Min mand mener jeg bare skal tage mig sammen, for nu er jeg jo altså blevet 27 og har ingen uddannelse.... Men det er begyndt at gå ud over mine børn, har slet slet ikke overskud til at være der. Når jeg har fri og hentet dem tænder jeg for tv'et til dem og lægger mig selv på sofaen. Hvis de beder om noget kan jeg mærke jeg er tæt på sammenbrud. (det har aldrig været sådan før med mine børn.)
Tænker oftere og oftere hvorfor jeg er her. Altså hvad er meningen med at leve? Jeg har ikke formået noget som helst i mit liv og jeg kan åbenbart heller ikke formå at klare noget så simpelt som skp. (skolepraktik).
Min egen læge vil have mig i psykiatrien, han har henvist til det et par gange men jeg får kolde fødder hver gang og kan mærke at jeg er så bange for at få det stempel. Men hvad kan jeg ellers gøre?
For som det er nu kan jeg ikke fungere. Bare det at møde ind til fire fejl her til morgen var næsten ved at knække mig. For kan ikke engang overksue hvordan jeg selv skal løse dem.
Undskyld min smøre. Men har brug for råd. Hvad kan jeg gøre for at livet får mening igen.? At jeg kan med mine kollegaer? Og jeg ikke græder hver dag på job.? Vil gerne igennem og have denne uddannelse for helt ærligt jeg er 27 og har ikke nået noget endnu. Føler mig så utroligt dum. 
Jeg har selv været der, hvor jeg syntes, det var et kæmpe nederlag at skulle i behandling i psykiatrien.
Én ting var at gå til psykolog - men psykiatrien - nej uha så var jeg da blevet tosset i hovedet.
Men det er en helt forkert holdning.
Jeg har altid været meget ressourcestærk med styr på livet, uddannelse og job.
Men da jeg var 39 år, blev jeg syg af en slem depression.
Jeg turde ikke blive sygemeldt, for jeg var bange for, at jeg aldrig kom i gang igen.
Men jeg kunne slet ikke hænge sammen. De fleste dage kom jeg for sent afsted og mødte først omkring 09.30, og jeg sad ude på toilettet og tudede meget af tiden.
Set i bakspejlet ville jeg ønske, at jeg havde gjort mig selv og mine kolleger den tjeneste at sygemelde mig. Jeg pressede mig selv for hårdt, og det kommer der sjældent noget godt ud af.
Jeg endte med at blive visiteret til fleksjob. Og det ville jeg faktisk heller ikke, for jeg kunne slet ikke holde ud, at jeg ikke kunne klare det samme som før. Men det var bare sådan, det var.
Desværre så er der stadig mange fordomme om psykiske lidelser, og vi kommer dem kun til livs ved at tale åbent om det.
Der er stadig stor uvidenhed og mange, der tror, at man bare kan tage sig sammen.
Ønsker det bedste for dig.