At stemme rødt - Kbh kommune -m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2019

Carina:-)

Mor11 skriver:

Fordi det er blevet lidt en kæphest for mig - er jeg nødt til at indskyde noget her.. Vollsmose er ikke pr definition et dårligt sted at være. Jeg er så ked af, på beboernes vegne, at de konstant skal høre på og læse om hvor frygteligt hele deres kvarter er, og politikere der vil jævne hele lortet med jorden. 

Jeg har arbejdet derude i 6 år. Hver dag. Jeg har hver eneste uge haft kontakt til beboerne når de skulle have fixet ting i deres lejligheder. Og gået alene rundt i området, i tomme lejligheder og rundt i de mørke kældergange hver eneste dag. Og jeg har ikke én gang følt mig truet, chikaneret eller lign. Og jeg har været derude som ung kvinde på 21-27 år, helt alm af bygning. Så, ikke nogen stor og buff type som nogen som helst ville gå udenom.

For Vollsmose er et stort område. Inddelt i 7 mindre områder (parker). 2!! Af disse områder er betændte og ikke rare at færdes i (de har ikke været mit område, men mine kollegaers) Resten, er rolige og fyldt med søde børnefamilier og ældre mennesker der har boet der siden det blev bygget i 70'erne og holder fælles frokost nede i beboerhuset hver onsdag og muslimerne holder et brag af en Eid fest i samme hus, hvor alle er velkomne. De ældre er kede af at de ikke kan få en taxa til døren længere, fordi chaufførerne ikke tør køre ind i parken - uanset hvilken det er, fordi de fra mediernes side kun ved at Vollsmose som helhed er noget lort. Det er sgu synd..

De danske ældre har forsøgt med indslag til aviser og alt muligt andet, at vende billedet af Vollsmose som helhed og fortælle om hvordan hele Vollsmose ikke er et problemområde. Men det er svært når både politikere og medier konsekvent omtaler hele området.. 

Jeg ville så gerne at man talte specifikt om Bøge og Egeparken som problemområder, i stedet for at forpeste hele området med dårlig omtale.  (det var sjovt nok også Bøgetorvet Rasmus Paludan insisterede på at demonstrere på, hvorfor mon lige dén del af Vollsmose?) 

Nå, det var bare lidt oplysning, til folk der kun kender Vollsmose fra mediernes omtale.  

Men ja er enig med dig i at  det hurtigt bliver farvet af politikerne og medierne 

Vi har også et område i Herning med prob pga utilpassede unge fra indvandre fam.

Og en stor andel af somaliske fam. På off forsørgelse 

Og det gør at man ikke ser de fam som klarer sig godt- ...

Og de er der jo også. 

Prob. Er vel at få ødelægger det for mange .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Jeg kender det fra en gammel skolekammerat som siger hun ville ønske hun kunne flytte - men pga dårlig økonomi har hun ikke midlerne til at flytte.

Hun er stoppet med at have kat fordi der er nogen der mishandler folks katte derude , og dyrenes beskyttelse vil ikke komme derud pga de sidst blev overfaldet.

Og så ja fra medierne.

Har selv min gang i Gjellerup- og den har bestemt ændret sig til det ringere igennem årerne. 

Alligevel vil man nok også kunne finde folk der vil sværge på de ikke ser prob.

Facts er at ligegyldigt om det ikke er hele området- så er det vigtigt at få stoppet den spiral af hændelser giver området det ry. 

Ja bestemt at der skal løses problemer. Men det er bare ikke hele området der er betændt, som man ellers får indtryk af alle steder fra. 

Igen, et par af parkerne er betændte, det kunne godt lyde som om det er en af dem din bekendte bor i, og der ville jeg heller ikke være tryg. Der kan mine kollegaer heller ikke altid komme til at udføre deres arbejde pga chikane. Men det er også min pointe. der ER problemer, men absolut ikke i hele bydelen og jeg ville bare så gerne, at man ikke skar hele molevitten over en kam. Jeg ved beboerne i de fredelige parker  er så kede af at blive trukket med ned. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

dorthemus

Abracadabra skriver:

Jeg vedbliver at stemme rødt, fordi deres politik er forenelig med mit livssyn mm. At Københavns rådhus er et giftigt arbejdsmiljø, har i mine øjne ikke meget med overborgmesterens politiske holdninger at gøre. 

Derudover er jeg egentlig ret glad for kommunens tilbud mm. Fx PPR fungerer bedre i Kbh end det borgerlige Frederiksberg. 

Jo, et skift i toppen kunne da være i hvert fald spændende. Men idet jeg fortsat ville sætte en stemme på en socialdemokrat/rød politiker, kommer jeg i hvert fald ikke til at påvirke i den retning. 

Det er jeg på ingen måde enig med dig i. Jeg bor og arbejder som pædagog på Frederiksberg. Og før arbejdede jeg 10 år i Københavns kommune.

på Frederiksberg oplever jeg, st der ikke er langt fra ord til handling. Jeg har et tæt parløb med PPR i mit daglige arbejde. 

Desuden har jeg en datter med både autisme og adhd og her er jeg lykkelig for, at vi bor her for handicapområdet sejler i København. Min datter går på en meget velfungerende specialskole og vi  har støtte og hjælp fået af kommunen. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

dorthemus

Tjullehej skriver:

Men hvis arbejdsmiljøet som du siger er giftigt skyldes da netop de mennesker der er der og ledelsen..? Og den politiske evne til at styre.

Jeg har nu ikke hørt dårligt om PPR i Frederiksberg men derimod adskillige historier fra  Kbh. Men interessant at du har modsat erfaring/oplevelse.

Jeg har samme erfaring. Jeg bor og arbejder på Frederiksberg men har også arbejdet som pædagog i Kbh. Og så har jeg et handicappet barn og her er jeg lykkelig for at vi bor i Frederiksberg og ikke København hvor alt sejler å handicapområdet. 

Anmeld Citér

3. juni 2019

Abracadabra

dorthemus skriver:

Det er jeg på ingen måde enig med dig i. Jeg bor og arbejder som pædagog på Frederiksberg. Og før arbejdede jeg 10 år i Københavns kommune.

på Frederiksberg oplever jeg, st der ikke er langt fra ord til handling. Jeg har et tæt parløb med PPR i mit daglige arbejde. 

Desuden har jeg en datter med både autisme og adhd og her er jeg lykkelig for, at vi bor her for handicapområdet sejler i København. Min datter går på en meget velfungerende specialskole og vi  har støtte og hjælp fået af kommunen. 

Hmm... Tjah, så ser vi forskelligt på den sag. Jeg har et vældigt fint samarbejde med PPR Kbh, og jeg er ikke altid tilfreds med Frederiksberg. Jeg er blandt andet lidt træt af, at der nærmest kun er Nordens plads til alle specialbørnene, hvor de i Kbh har langt bedre muligheder for at differentiere. 

Men hvis I er glade, skal jeg ikke tale Frederiksberg ned! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.