Mor11 skriver:
Fordi det er blevet lidt en kæphest for mig - er jeg nødt til at indskyde noget her.. Vollsmose er ikke pr definition et dårligt sted at være. Jeg er så ked af, på beboernes vegne, at de konstant skal høre på og læse om hvor frygteligt hele deres kvarter er, og politikere der vil jævne hele lortet med jorden.
Jeg har arbejdet derude i 6 år. Hver dag. Jeg har hver eneste uge haft kontakt til beboerne når de skulle have fixet ting i deres lejligheder. Og gået alene rundt i området, i tomme lejligheder og rundt i de mørke kældergange hver eneste dag. Og jeg har ikke én gang følt mig truet, chikaneret eller lign. Og jeg har været derude som ung kvinde på 21-27 år, helt alm af bygning. Så, ikke nogen stor og buff type som nogen som helst ville gå udenom.
For Vollsmose er et stort område. Inddelt i 7 mindre områder (parker). 2!! Af disse områder er betændte og ikke rare at færdes i (de har ikke været mit område, men mine kollegaers) Resten, er rolige og fyldt med søde børnefamilier og ældre mennesker der har boet der siden det blev bygget i 70'erne og holder fælles frokost nede i beboerhuset hver onsdag og muslimerne holder et brag af en Eid fest i samme hus, hvor alle er velkomne. De ældre er kede af at de ikke kan få en taxa til døren længere, fordi chaufførerne ikke tør køre ind i parken - uanset hvilken det er, fordi de fra mediernes side kun ved at Vollsmose som helhed er noget lort. Det er sgu synd..
De danske ældre har forsøgt med indslag til aviser og alt muligt andet, at vende billedet af Vollsmose som helhed og fortælle om hvordan hele Vollsmose ikke er et problemområde. Men det er svært når både politikere og medier konsekvent omtaler hele området..
Jeg ville så gerne at man talte specifikt om Bøge og Egeparken som problemområder, i stedet for at forpeste hele området med dårlig omtale.
(det var sjovt nok også Bøgetorvet Rasmus Paludan insisterede på at demonstrere på, hvorfor mon lige dén del af Vollsmose?)
Nå, det var bare lidt oplysning, til folk der kun kender Vollsmose fra mediernes omtale.
Men ja er enig med dig i at det hurtigt bliver farvet af politikerne og medierne
Vi har også et område i Herning med prob pga utilpassede unge fra indvandre fam.
Og en stor andel af somaliske fam. På off forsørgelse
Og det gør at man ikke ser de fam som klarer sig godt- ...
Prob. Er vel at få ødelægger det for mange .