Det må du lige uddybe. For sidst jeg tænkte over den sag, var det ret tydeligt for mig, at vækst er betinget af
- uddannelse
- at medarbejderne kan få lappet deres brækkede ben sammen
- at både mænd og kvinder kan bidrage
- at landets infrastruktur virker
- at energiforsyningen virker
- at nogen passer de gamle
- at nogen passer de mindste
- at kriminalitet forebygges
- og så videre og så videre
Nej, jeg bidrager som læge ikke direkte til vækst - jeg bidrager indirekte. Alligevel er jeg uundværlig. Det samme er SOSU’eren. Og pædagogen. Og skraldemanden. Og skolelæreren.
Vækst er ikke kun fremstilling af legeklodser eller udvikling af nye lægemidler. Det er også alt det andet.
Hvis du læser hvad jeg skriver -så skriver jeg netop sosuer ikke kan undværes.
Og vi kan da godt lige tage dislutionen om børnespasningen
Den fungere ikke skide godt pt vel?
Slet ikke i de off inst- men derimod klarer de private fint en god normenering, på trods af færre penge pr barn i tilskud.
Måske man skulle kigge lidt på det område...
Og de gamle- synes du selv du har lyst til at være gammel,og afhængig af hjælp som det er i dag?
Synes du krimimaliteten forebygges,efterhånden som den ene politistation efter den anden nedlægges?
( men der er self nogen der synes det er fedt ,for politiet burde jo helt nedlægges)
Det offentlige sundhedsvæsen er sgu heller ikke det mest effektive.
Fx da min søn skulle have hans ene tekstikel hentet ned- ja så skulle vi vente flere uger på en tid,og så skulle vi også regne med min 4 timers ventetid på sygehuset da vi skulle tale med flere forskellige .
Vi valgte så Viborg privathospital- parkering lige ved døren - 15 min samtale og tid til operation 5 dage senere
Måske der også trænger til en effektivsering der...
Betaling for alt dette mere eller mindre effektive offentlige ydelser .kommer fra vores private arbejdsmarkede. -
Et markede vi presser,og forventet bidrager med mere og mere - især til den offentlige sektor som på ingen måder bidrager med det der burde forventes med de penge der ryger igennem.
Men ingen har skrevet at de offentlige kan undværes.
Tværtimod skal vi effeltivsere ,så pengene går til det rigtige- fx børnepasning,lægehjælp uden at skulle sidde 4.5 time på en skadestue med et barn der tydeligt har brækket sit håndled...
Så de gamle kan få ordentlig pleje ,af sosuer der ikke græder af stress.
Osv.
Og nå ja forringelsen af sygeloven - var det ikke Mette Frederiksens ide- at man da ikke kunne være sýg længere end 22 uger så folk med kræft nu bliver bedt om at møde op til jobafklaring,imens de ligger klar til operation.
Eller der husker jeg måske forkert?