Nu kan jeg ikke stemme til Københavns byråd, men jeg ville ikke kunne gå fra rød til blå - mine ideer om værdier og fordelingen af samfundets goder er mere i tråd med fx af end med venstres også selvom af har lavet nogle store brølere.
At en kommune ikke fungerer handler ikke alene om farven på den siddende borgmester, for der første fordi det er de færreste kommuner, hvor der er absolut flertal (der er her i Roskilde og det er ikke noget jeg er glad for), og selv med absolut flertal søges der ofte brede forliger.
Derudover er der et embedsværk som jo også kan være bedre eller dårligere og som ikke skiftes fordi, at der skiftes farve på borgmesteren - der er ledere, der kan være gode eller dårlige osv.
Lige med hensyn til København er der også en del mere at tage stilling til, fordi der jo er 7 borgmestre, og en af bogmesterpladserne er givet til venstre (dog ikke Børne området).
Men egentlig det jeg vil sige er, at jo jeg har mærkesager som jeg synes er vigtigste, men selv de overskygger ikke min grundlæggende forståelse af fordelingen af samfundets goder, og jeg kan ikke stemme liberalt eller konservativt også selvom det ville give bedre børnehaver, for jeg er uenig i deres liberale ideologi.
Anmeld
Citér