At stemme rødt - Kbh kommune -m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.295 visninger
54 svar
57 synes godt om
30. maj 2019

Babilooo

Blot en undren efter filmoptagelserne på institutioner og røde anmærkninger i Kbh.

En af grundene til at det er en del dårlige institutioner i Kbh er at det er en af dårligst drevne kommuner. .. med en helt klar problem med kammerateri bl.a. Ledere der ikke nødvendigvis ansættes på baggrund af kvalifikationer osv.

Min undren er så... hvorfor bliver man ved med at tro at de røde partier gør noget godt for byen. Den er tydeligvis ikke veldreven... og den bliver ved med at være blodrød (politisk set). 

Er der virkelig mange der tror på at den dårlige situation kan ændres uden at den politiske styring forbedres.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2019

Babilooo

Blot for at nævne noget bor jeg i en konservativ kommune... her har vi fået al den hjælp vi kunne ønske. Folk jeg kender anbefales at flytte fra Kbh kommune netop for at kunne få tilsvarende hjælp. .. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Abracadabra

Jeg vedbliver at stemme rødt, fordi deres politik er forenelig med mit livssyn mm. At Københavns rådhus er et giftigt arbejdsmiljø, har i mine øjne ikke meget med overborgmesterens politiske holdninger at gøre. 

Derudover er jeg egentlig ret glad for kommunens tilbud mm. Fx PPR fungerer bedre i Kbh end det borgerlige Frederiksberg. 

Jo, et skift i toppen kunne da være i hvert fald spændende. Men idet jeg fortsat ville sætte en stemme på en socialdemokrat/rød politiker, kommer jeg i hvert fald ikke til at påvirke i den retning. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger
Tjullehej skriver:

Blot en undren efter filmoptagelserne på institutioner og røde anmærkninger i Kbh.

En af grundene til at det er en del dårlige institutioner i Kbh er at det er en af dårligst drevne kommuner. .. med en helt klar problem med kammerateri bl.a. Ledere der ikke nødvendigvis ansættes på baggrund af kvalifikationer osv.

Min undren er så... hvorfor bliver man ved med at tro at de røde partier gør noget godt for byen. Den er tydeligvis ikke veldreven... og den bliver ved med at være blodrød (politisk set). 

Er der virkelig mange der tror på at den dårlige situation kan ændres uden at den politiske styring forbedres.?

Kan kun erklære mig enig med dig. Der er så meget brug for et skift!

Anmeld Citér

30. maj 2019

Babilooo

Abracadabra skriver:

Jeg vedbliver at stemme rødt, fordi deres politik er forenelig med mit livssyn mm. At Københavns rådhus er et giftigt arbejdsmiljø, har i mine øjne ikke meget med overborgmesterens politiske holdninger at gøre. 

Derudover er jeg egentlig ret glad for kommunens tilbud mm. Fx PPR fungerer bedre i Kbh end det borgerlige Frederiksberg. 

Jo, et skift i toppen kunne da være i hvert fald spændende. Men idet jeg fortsat ville sætte en stemme på en socialdemokrat/rød politiker, kommer jeg i hvert fald ikke til at påvirke i den retning. 

Men hvis arbejdsmiljøet som du siger er giftigt skyldes da netop de mennesker der er der og ledelsen..? Og den politiske evne til at styre.

Jeg har nu ikke hørt dårligt om PPR i Frederiksberg men derimod adskillige historier fra  Kbh. Men interessant at du har modsat erfaring/oplevelse.

Anmeld Citér

30. maj 2019

Soonmom

Jeg boede før i en blå kommune og det fungerede ok på børneområdet, der skulle absulut ikke spares mere, men normeringen var ok. 

Så flyttede jeg til en rød kommune og her var normeringen dårligere. 

Ja det er lidt sjovt (læs tragisk komisk) 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Babilooo

Soonmom skriver:

Jeg boede før i en blå kommune og det fungerede ok på børneområdet, der skulle absulut ikke spares mere, men normeringen var ok. 

Så flyttede jeg til en rød kommune og her var normeringen dårligere. 

Ja det er lidt sjovt (læs tragisk komisk) 

Præcis .. og det har altså noget med ansvarlig brug af pengene og god ledelse.

Det er så tydeligt i denne valgkamp at det er overbudspolitik .. mange og især de røde partier bruger altså det hele frem mod 2025... vi kommer herved til at bremse væksten i DK. Der er ikke et eneste af forslagene der er blevet fremsagt der fremmer væksten (læs- det vi skal leve af og blive rigere af alle sammen som samfund). Det er så skræmmende.. for det er jo netop gennem vækst at der findes flere penge til børn, skole sygehuse og ældre osv.

Der er ingen der taler om hvordan lagkagen gøres større. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

kamikaze

Tjae, hvis teorien holder kunne den jo også forklares ved at rige kommuner,d som har flere ressourcer at fordele, oftere er blå...

Anmeld Citér

30. maj 2019

lineog4

Nu kan jeg ikke stemme til Københavns byråd, men jeg ville ikke kunne gå fra rød til blå - mine ideer om værdier og fordelingen af samfundets goder er mere i tråd med fx af end med venstres også selvom af har lavet nogle store brølere. 

At en kommune ikke fungerer handler ikke alene om farven på den siddende borgmester, for der første fordi det er de færreste kommuner, hvor der er absolut flertal (der er her i Roskilde og det er ikke noget jeg er glad for), og selv med absolut flertal søges der ofte brede forliger. 

Derudover er der et embedsværk som jo også kan være bedre eller dårligere og som ikke skiftes fordi, at der skiftes farve på borgmesteren - der er ledere, der kan være gode eller dårlige osv. 

Lige med hensyn til København er der også en del mere at tage stilling til, fordi der jo er 7 borgmestre, og en af bogmesterpladserne er givet til venstre (dog ikke Børne området).

Men egentlig det jeg vil sige er, at jo jeg har mærkesager som jeg synes er vigtigste, men selv de overskygger ikke min grundlæggende forståelse af fordelingen af samfundets goder, og jeg kan ikke stemme liberalt eller konservativt også selvom det ville give bedre børnehaver, for jeg er uenig i deres liberale ideologi. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Men hvis arbejdsmiljøet som du siger er giftigt skyldes da netop de mennesker der er der og ledelsen..? Og den politiske evne til at styre.

Jeg har nu ikke hørt dårligt om PPR i Frederiksberg men derimod adskillige historier fra  Kbh. Men interessant at du har modsat erfaring/oplevelse.

Jeg arbejder tæt med PPR begge steder på det professionelle plan. Jeg oplever PPR KBH som klart bedre fungerende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.