AnjaZenia skriver:
Jeg havde aftalt med min nye kæreste og deres børn, at vi skulle i biografen på lørdag. Jeg havde glædet mig rigtig meget. Det har været en svær kamp. Nu skriver han så, at den ældste ikke vil have mig med alligevel og om det er okay en af hans venner kommer med i stedet.. jeg føler mig vildt såret og valgt fra.. Det er sjovt ikke.. hvordan børn kan såre en så meget.. 
Dine følelser er ikke forkerte. Du må godt føle dig skuffet og såret, men jeg synes alligevel, du skal prøve at vende perspektivet lidt.
Det er ikke dig personligt, der er valgt fra - det er hele situationen.
14 år kan jo være en svær alder, og så længe er det heller ikke siden, at drengens familie er gået i opløsning.
Jeg læste engang et interview med Puk Elgaard, der er bonusmor. Og hun sagde bl.a., at det godt kunne gøre ondt, hvis barnet f.eks. sagde: "Du må ikke binde mine snørebånd, det skal far gøre".
Men samtidig vidste hun godt, at det var en naturlig reaktion fra barnets side, og at deres fællesbarn jo også foretrak sine egne forældre.
For hende kom tilliden og accepten med tiden.
Det gør den måske også for dig.
Min kæreste har 3 børn med sin ekskone. Jeg har været heldig, at børnene har været positive fra dag 1. Men deres forældre havde også været skilt i tre år, og deres mor havde også en kæreste. De var knap 12 år gamle, så de var ikke små børn, men var heller ikke teenagere. De var åbne og nysgerrige.
De syntes, det var enormt spændende at far havde fået en ny veninde, og jeg var nærmest helt ør i hovedet efter den første weekend, hvor jeg havde været sammen med dem, fordi de alle tre ville have min opmærksomhed, og jeg forsøgte at give dem den så godt, jeg kunne.
Jeg har ikke selv børn, og min kæreste og jeg har ikke fællesbørn.
Så jeg har ikke oplevet at føle mig afvist. Men jeg har heller ikke følt mig skuffet, hvis min kæreste har været nødt til at aflyse en aftale med mig, fordi der var noget med børnene, han skulle tage sig af.
Så prøv om du kan lade være med at tage det personligt.
Og find en rigtig god måde at hygge dig på, mens de skal i biografen. Gør noget godt for dig selv.