Jeg må også ærligt indrømme, at du må lægge dine følelser lidt på is. Det er godt nok et ekstremt nyt forhold for barnet. Det vil det sikkert være op til et par år.
Du må ikke se det, som noget personligt. For det her handler jo slet ikke om dig. At du ikke må være med. Det her handler om en 14-årig, der er i krise. Du kan være verdens bedste bonusmor - men det betyder også, at du skal rumme, at du bliver til og fravalgt for godtbefindende et godt stykke tid.
Hvor gammel er du?
Jeg har selv været bonusmor i 4 år. Og du er nødt til ikke at tage det personligt. Du er nødt til at rumme - især når det er så nyt. Det er barnet som er i krise - livskrise! Giv plads, giv rum, giv tid :-)
Hvis du går rundt og er ked af “afvisninger” og tager det personligt, at drengen er i krise, så bliver det meget svært for alle at være i den nye familiekonstellation.
Din kæreste og bonussøn er jo også nødt til at mærke, hvor de er henne i relationen. Og hvad I kan sammen som “ny” familie. Men det kræver invitationer der måske trækkes tilbage og små skridt i en retning også tilbage igen. Drengen kN kun lære sig selv at kende i en livskrise ved at prøve sig lidt frem. Det betyder, du bliver inviteret og afinviteret i lang tid. For sådan mærker han, hvor han er sin relation til dig og hans fars situation. Han har ingen erfaring med pli i denne sitation og hvorvidt du er “inviteret” eller ej. Han er 14, umoden og ikke mindst i livskrise.
Det er ikke fordi, du ikke må være irriteret, ked af osv. For det kan jeg godt forstå. Men du er dælme nødt til at beslutte dig for, at det ikke er personligt :-)
Anmeld
Citér