NosaNosa skriver:
Jeg skal ikke vide mig sikker på hvilken form for pension han er på. Jeg ved bare at han har købt en bil hvorpå hendes navn skulle stå. Og hun fortæller mig at det er for at han ikke skal eje noget. Jeg er klar over at de begge bruger bilen, men jeg ved at det var hans ønske, for det har hun fortalt.
Derudover ved jeg også at de sover sammen hver eneste nat. De er jo glade for hinanden, så hvorfor skulle de ikke også det, kan man sige. Jeg mener bare at man faktisk skal opholde sig x antal nætter på ens registrerede adresse.
Det er udelukkende udfra at de fortæller at de ikke kan flytte sammen fordi så vil han få mindre udbetalt fordi han får en høj boligstøttesats lige nu at jeg bliver sådan lidt “hmm”. Jeg synes jo et lykkeligt par skal finde et fælles hjem, men det forhindrer økonomen dem åbenbart i. Forstået på den måde at de selv mener at det har større økonomiske fordele at bo hver for sig.
På et tidspunkt drømte de lidt om at starte et firma sammen. Her var hans planer også at firmaet skulle stå i hendes navn, så hans (gode?) økonomi forbliv uændret. Det er ikke blevet til noget dog. Det er blot for at forklare dybere hvorfor jeg har skrevet indlægget.
Og så vil jeg bare endnu engang udtrykke hvor spænende det er at følge med i Jeres (forskellige) meninger 
Jeg ved ikke, hvem der har misforstået noget, men det passer ikke, at en førtidspensionist ikke må eje noget.
Men måske er han ikke førtidspensionist.
Min kæreste og jeg bor ikke sammen, men vi må overnatte hos hinanden lige så tosset vi vil, for ingen af os får ydelser. Hvorfor i alverden skulle vi finde et fælles hjem, hvis det passer os bedre at bo hver for sig.
Så hvis du kender dem godt, hvorfor så ikke spørge nærmere ind til, hvilken form for pension han er på ?
Der er mange, der går ned med et firma, og så opretter de et nyt firma i konens navn. Det kan godt være, det er umoralsk, men det er ikke ulovligt.
Jeg vil for øvrigt gerne understrege, at jeg er meget modstander af sociialt bedrageri, og at jeg bliver forarget, hvis folk tiltusker sig ydelser, som de ikke er berettiget til.
Men jeg synes, det her lyder mystisk, så hvis jeg kendte parret, ville jeg stille opklarende spørgsmål.